Få svart innertak?

oleg Trätekniker
2 oktober 2008 · 387 Inlägg

Tänkte fixa så jag får svart innertak.
Ska jag plocka ut innertaket och spreja det med någon sprej, isf vilken?
Eller ska jag klä om det, isf med vad? Skulle hellst vilja ha mocka, har någon gjort de, berätta gärna hur ni har gjort steg för steg

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
itouch
3 oktober 2008 · 1 488 Inlägg

Jag vet många som lackat med vanlig svart billack med ett väldigt bra resultat, se till så det är färg som inte flagnar bara. Går åt väldigt mycket men blir riktigt fint. Tror jag har sett några steg för steg guider på nätet på de, sök lite så finner du nog.

Senast redigerat av itouch (3 oktober 2008)

lill3bror
3 oktober 2008 · 1 397 Inlägg

Lacka fan inte på en sån fin bil! en 740 kan man spraya.... Klä om den med svart Alcantara tyg... ger bäst resultat. För att fästa de är nog spraylim ett bra alternativ.. lycka till

Senast redigerat av lill3bror (3 oktober 2008)

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
Pliind
3 oktober 2008 · 194 Inlägg

vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
3 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

En 740 sprayar man eller målar med pensel med biltemas billigaste färg. En nyare bil klär man om med fint tyg i taket.

camaro67 Meister
3 oktober 2008 · 6 763 Inlägg

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

Vilka vi? Jag har en 740 men inte fan är jag i "erat" gäng där ni klär om taket. Jag skulle inte ens lägga pengar på en sprayburk på en 740

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Dansken-
3 oktober 2008 · 950 Inlägg

oleg skrev:
Tänkte fixa så jag får svart innertak.
Ska jag plocka ut innertaket och spreja det med någon sprej, isf vilken?
Eller ska jag klä om det, isf med vad? Skulle hellst vilja ha mocka, har någon gjort de, berätta gärna hur ni har gjort steg för steg

Jag har mocka i taket på min. Det är grymt snygg. Det är säkert lite pill med att få till sånt själv och jag har ingen aning vad alcantara kostar.

VolvOIssE
3 oktober 2008 · 51 Inlägg

lill3bror skrev:
Lacka fan inte på en sån fin bil! en 740 kan man spraya.... Klä om den med svart Alcantara tyg... ger bäst resultat. För att fästa de är nog spraylim ett bra alternativ.. lycka till

Vrf tog du 740 som exempel? de är en bra bil som håller garanterat mer än dom flesta andra.

Projekt ljudbygge
All you need i a Volvo
VolvOIssE
3 oktober 2008 · 51 Inlägg

Rspeter skrev:

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

En 740 sprayar man eller målar med pensel med biltemas billigaste färg. En nyare bil klär man om med fint tyg i taket.

De är exakt så man gör med en gammal sketen Audi. Spelar ju ingen roll om de är en ny eller äldre bil man vill ju ändå vara noga med den.

Projekt ljudbygge
All you need i a Volvo
volvo__matte
3 oktober 2008 · 551 Inlägg

VolvOIssE skrev:

lill3bror skrev:
Lacka fan inte på en sån fin bil! en 740 kan man spraya.... Klä om den med svart Alcantara tyg... ger bäst resultat. För att fästa de är nog spraylim ett bra alternativ.. lycka till

Vrf tog du 740 som exempel? de är en bra bil som håller garanterat mer än dom flesta andra.

Precis. sluta klaga.. går väl att vara seriös även om man har en lite billigare bil ?

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Waho Allmänt Jobbig
3 oktober 2008 · 1 200 Inlägg

VolvOIssE skrev:

Rspeter skrev:

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

En 740 sprayar man eller målar med pensel med biltemas billigaste färg. En nyare bil klär man om med fint tyg i taket.

De är exakt så man gör med en gammal sketen Audi. Spelar ju ingen roll om de är en ny eller äldre bil man vill ju ändå vara noga med den.

Men 740 är den mest hatade bilen i Sverige, har du köpt en så stå bara ut med det. Och visst din bil är "bäst"....

OnTopic:
Jag skulle också ta och klä om taget med det material du vill ha och sedan använda spraylim för att fästa på de gamla taket. Lycka till smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
-Mackan- Fire And Silk
3 oktober 2008 · 2 254 Inlägg

Jag sprayade innertaket i min Audi och Camaro med tectyl, med jätte bra resultat!

Jag sprayade även de beiga skinnstolarna grymt bra resultat, men man måste vänta minst 48h så det blir klibbtort!

Mvh Markus

Senast redigerat av -Mackan- (3 oktober 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
4 oktober 2008 · 1 632 Inlägg

Jag klädde om mitt till svart.

1. Plocka ner innertaket, börja med att ta bort allt som kan tänkas hålla det uppe (se till att inte vara ensam då det är lätt att knäcka det)

2. Köpte svart högtalar tyg från mds (´passar bra som fan)

3. Sprayade hela taket med spraylim, se bara till att inte snåla då ramlar det ner (egen erfarenhet)

4. börja sen med att lägga på från mitten o dra ut det det..

5. Därefter skar jag bort att överflödifgt från kanterna

6. Kasta sen upp det (se till att vara mer än två var ett jävla plockadnde med att få upp det)



Annars kan du köpa tyg färg (som man stryker på) brukar finnas på panduro. dock kan det färga av sig


Lycka till. tror det finns bilde rpå min sida på taket.

qpon
5 oktober 2008 · 322 Inlägg

skulle nog köra med alcantara ist, gjorde så själv på min bil och är jättenöjd big_smile
http://www.garaget.org/?car=62201&image=923086

Lexus IS-F "Catbus" (2008)
Toyota Corolla "fat squirrel" (1993)
T16_AeRo
5 oktober 2008 · 712 Inlägg

oleg skrev:
Tänkte fixa så jag får svart innertak.
Ska jag plocka ut innertaket och spreja det med någon sprej, isf vilken?
Eller ska jag klä om det, isf med vad? Skulle hellst vilja ha mocka, har någon gjort de, berätta gärna hur ni har gjort steg för steg

Vad är det för material då..?
Vinylfärg kanske..?

RonnieH Ford är min grej!
5 oktober 2008 · 582 Inlägg

I o med att du har tygtak så MÅSTE du KLÄ om det. Annars blir det pannkaka av allting... Lycka till!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
oleg Trätekniker
5 oktober 2008 · 387 Inlägg

Matereialet ja kommer använda är alkantra.
Nu vill ja bara veta hur ja fäster det bäst? Är det med spray lim eller finns det nått annat sätt?

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Blomsterberg plattsättare!
5 oktober 2008 · 804 Inlägg

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

billigt alternativ för en billig bil inget klagande men det verkar som alla volvo 740 kåta personer tar åt sig...

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
evilaudio
5 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

flocka e skit bra smile   man behöver inte oroa sig för att nåt tyg ska släppa från taket elle så..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
breesladd SKÅNING
5 oktober 2008 · 1 215 Inlägg

Blomsterberg skrev:

Sweeman skrev:
vadå en 740 kan man spreja?? dra åt helvete! vi klär om våra tak också!

billigt alternativ för en billig bil inget klagande men det verkar som alla volvo 740 kåta personer tar åt sig...

kvittar om man har en ny eller gammal bil dyr eller billig ´man gör som man vill, skulle aldrig få för mig att spraya oavsätt för bil jag hade, det är inte alltid så att man inte har råd med ny bil bara för att man inte har en utan man har en sån bil som man vill ha (jag iallafall), och personen som tykte man kunde spraya på en gammal bil skulle ,med största sanolikhet inte spraya på sin egna bil om den vore i riktigt bra skick men gammal

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang