Ångrade mig ganska fort när det gäller fleecen, dels för att det var bökigt att sträcka och dels för att det var en hel del intressanta vinklar å skit.
En burk fogskum blev istället inhandlat
Jäs du gröna deg, jäääääs!
Det var allt för nu, kanske blir det mer bilder imorrn, får se beror på hur trött man är efter jobbet!
Stackare känner igen dom dom där bilderna allt för väl ifrån mitt bygge dock gjorde jag lite annorlunda än vad du ser ut att göra, skall du spela open air eller slutet?
Ser dock riktigt bra ut ska bli roligt att se slut resultat.
Saab_Robin: Vill man vara någorlunda seriös å ha koll på sina grejjer så kladdar man ihop ett kopplings schema, tycker jag iaf finns fina vertyg för det i Lunix ubuntu 8.04 är en bra dist!
Haans: ska in å kika, kanske får lite tips å idéer
P_Jonsson: Vad säger man, alla sätt är bra utom dom dåliga, fleecet var ett dåligt sätt för knasiga vinklar och så små ytor därav kändes fogskumm bättre. Jag har funderat på open air men jag tror att jag lägger igen baksidan av dörrsidan med glasfiber så får jag en liten sluten lådda
Jo det är väll ingen höjdare kanske med fleece i små utrymmen, jag använde en väl använd gammal T-shirt och det fungerade kanon (behöver inte vara något special framtaget NASA framställt super tyg för att få det bra)
Tänk på att ha dörrarna plant helst monterade provisoriskt när du går på med plasten bara ett tipps från mig av erfarenhet hehe.
Så idag har man kapat bort en hel del av skummet och fyllt på lite extra på dörr nr1. Påbörjade även dörr nr2 med att tejpa upp papp mallen och fylla i med fogskum.
Båda dörrsidorna sida vid sida
fyllt i med lite mer skum på dörr nr1 blev några stora blåsor
Dörr nr2 jäser så fint, fått ett mycket jämnare lager skum här tycker jag.
Tack för tipset, tyvärr så kan det bli lite svårt, har ingen värme där bilen står och polyester gillar inte när det är kallt ute får nog plasta inomhus i päronens hobbyrum
P_Jonsson skrev:
Jo det är väll ingen höjdare kanske med fleece i små utrymmen, jag använde en väl använd gammal T-shirt och det fungerade kanon (behöver inte vara något special framtaget NASA framställt super tyg för att få det bra)
Tänk på att ha dörrarna plant helst monterade provisoriskt när du går på med plasten bara ett tipps från mig av erfarenhet hehe.
tackar tackar, tja en sak i taget är nog bäst för dels ekonomin och dels för att det blir så lätt rörigt annars när man gör 100 saker samtidigt. Ska du plasta dörrsidorna för att kunna peta i större hägtalare ?
ogge89 skrev:
Ser riktigt bra ut de här! Jag ska väll plasta om mina dörrar sen på 745an bara jag får allt annat klart på den!
tackar tackar, tja en sak i taget är nog bäst för dels ekonomin och dels för att det blir så lätt rörigt annars när man gör 100 saker samtidigt. Ska du plasta dörrsidorna för att kunna peta i större hägtalare ?
ogge89 skrev:
Ser riktigt bra ut de här! Jag ska väll plasta om mina dörrar sen på 745an bara jag får allt annat klart på den!
De är lätt att det blir rörigt ja! det är väll tänkt att där kartfacket sitter ska jag väll plasta nå lådor så de går att få i 2st eventuellt 3st 6x5or i varje dörr
my god!!! 2-3st 6,5or holy smokes jag som tycker att en 6,5 ser ut att räcka gott och väl på min dörrsida.
Hehe jaa! men de är väll tänkt att jag ska bygga en lite rejälare ljudbygge nu! är väldigt sugen på å ha två orion hcca 12", Men det är väll ett tag kvar tills jag ska börja med ljudbygget också! Så jag får väll se vad det blir, det är iaf va som står på listan om pengar finns!
ogge89: imponerande tråd och gediget arbete! Orion basarna går inte av för hackor, dessvärre kostar dom en hel del.
Tack så mkt! Nej dom är lite maffiga dom basarna har verkligen fasnat för dom alltså! Men vill man ha bra grejjer så kostar det ju där efter också! Det har jag räknat med också!