Vad ska man välja? Supra vs Mustang

azXig Finlirare
10 oktober 2008 · 478 Inlägg

Mustang om du ska rakt fram, och supra om du ska svänga.

Matte_s
10 oktober 2008 · 128 Inlägg

Jadu, jag har gått i precis samma tankar som dig. Åt mig vart det ingen av dem.

Kan förklara mitt tankesätt iaf, men i slutändan är det ändå du som skall känna efter vad det slutgiltiga valet faller på.

Mustangen: En klassisk design med moderna drag. Plastig inredning som alla amerikanska bilar dras med.
Känns vinglig och tung i hela bilens rörelser.
Men som sagt en snygg och klassisk bil att glida i på sommarkvällarna. Absolut inget fartvidunder.

Eftermarknadstillbehör: Finns allt till vettiga pengar

Andrahandsvärde: Har sjunkigt som stenar och blivit en populär bil i sverige nu när dollarn har varit låg. Känns som marknaden börjar bli mättad och ännu ett prisras kommer att ske.
Anställda på fordfabriken har lika som i sverige(volvo) att kunna byta bil till väldigt bra priser var 3dje år.
-05 är 3 år sedan och det dräller av dessa bilar i USA, finns för runt 100´ och uppåt om du importerar själv(baserat på GT:n -05 inkl tull, moms och frakt.)

Supran: Gammal design men ändå en milstolpe i bilkulturen, grodan som gjort sig känd i filmer och för sin prestanda. Stryktålig, men självklart är den brukad där efter.
I den prisklassen du har lagt dig i får du sitta på fel sida och lära dig ett nytt körsätt. Kan även extraknäcka hos posten.

Eftermarknadstillbehör: Finns allt till vettiga pengar

Andrahandvärde: Känns absolut att du har sjunkit det dom kommer att sjunka vid det här laget. Tror inte du kommer förlora en massa pengar den dagen du känner att du vill sälja.

Mitt val föll på en porsche då kvalitetskänslan är oslagbar. Körglädjen är maximal både i stan med cabben nere lika som på bana som till vardags.

Lycka till med DITT val! smile

Mvh Mattias

weian Concordia res parvae crescent
10 oktober 2008 · 924 Inlägg

verkar nästan som om ja e den ända som fattar va han e ute efter.

han väljer mellan en supra MkIV och mustang GT500 (inte vanliga GT)
å efter någon utav bilarna e inhandlade så har han ca 200k att spendera på bilen.
så fattar ja de som.

tillochmed min son på 1 år fattar att en GT500 kostar mer än 200k å att han inte e ute efter den vanliga GT:n.

jag har inte kört någon utav bilarna men jag tycker att just utseendet på GT500:an e så sjukt snyggt.
jag hade nog valt mussen om ja hade haft pengarna till de.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Anubis
10 oktober 2008 · 1 255 Inlägg

Ablazed skrev:
verkar nästan som om ja e den ända som fattar va han e ute efter.

han väljer mellan en supra MkIV och mustang GT500 (inte vanliga GT)
å efter någon utav bilarna e inhandlade så har han ca 200k att spendera på bilen.
så fattar ja de som.

tillochmed min son på 1 år fattar att en GT500 kostar mer än 200k å att han inte e ute efter den vanliga GT:n.

jag har inte kört någon utav bilarna men jag tycker att just utseendet på GT500:an e så sjukt snyggt.
jag hade nog valt mussen om ja hade haft pengarna till de.

Nu när du säger de såg ja de med då är ju svaret ännu lättare SUPRA då kan man ju få ett riktigt jävla as till bil som gå bra både rakt fram och i kurvor!!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
MightyMike
10 oktober 2008 · 173 Inlägg

Mustang SVT Cobra -03 -04
Har inte den intresserat dig? En sån går att hitta för drygt 200.000. Där har du dessutom en otroligt trimvänlig kompressormatad V8 på 390 hästar! (:

http://www.mustangdreams.com/mustang_pictures/6027.jpg

Volvo S40 T4 Autotech "SuperRide" (1998)
daajvid Elektriker
10 oktober 2008 · 1 138 Inlägg

en gammal mustang mach 1 från 70 talet.. de kallar jag bil:D

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Gregstah
11 oktober 2008 · 12 Inlägg

Ablazed skrev:
verkar nästan som om ja e den ända som fattar va han e ute efter.

han väljer mellan en supra MkIV och mustang GT500 (inte vanliga GT)
å efter någon utav bilarna e inhandlade så har han ca 200k att spendera på bilen.
så fattar ja de som.

tillochmed min son på 1 år fattar att en GT500 kostar mer än 200k å att han inte e ute efter den vanliga GT:n.

jag har inte kört någon utav bilarna men jag tycker att just utseendet på GT500:an e så sjukt snyggt.
jag hade nog valt mussen om ja hade haft pengarna till de.

tack så mycket, precis så jag menade med frågan smile skrev titeln slarvigt utan att tänka på att det kunde missförstås

Senast redigerat av Gregstah (11 oktober 2008)

Gregstah
11 oktober 2008 · 12 Inlägg

MightyMike skrev:
Mustang SVT Cobra -03 -04
Har inte den intresserat dig? En sån går att hitta för drygt 200.000. Där har du dessutom en otroligt trimvänlig kompressormatad V8 på 390 hästar! (:

http://www.mustangdreams.com/mustang_pictures/6027.jpg

Nä alltså GT500 ser ju mycket maffigare ut än denna, fast är absolut inget fel på den eller så.

beta
11 oktober 2008 · 804 Inlägg

Jag hade nog med kört på mustangen. Tror inte den sjunker lika mycket i värde heller som supran kommer göra då den kommer till åren.

Janken Driver
11 oktober 2008 · 2 111 Inlägg

MrTurbo skrev:
MUSTANG! Måste jag motivera? smile

Edit, okej:
Ljudet, finns inget motorljud som klår en V8.
Utstrålningen, Mustang stimulerar alla åldrar, Supran 13>23åringar som sett F&F filmerna ett par gånger var.   tongue

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
11 oktober 2008 · 2 111 Inlägg

Anubis skrev:

golf88 skrev:
helt klart mustang...tkr supra är alldeles för vanliga....mkt fränare att ha mustang..

Ok visst kollar man här på garaget vimlar de av Supror, men ute på vägarna är de ju fan vanligare med Mustang än Supra.

Anledningen till att de inte är lika många av dom på garaget är ju att majoriteten som kör mustang är ju gubbar.

haha, skönaste inlägget i tråden!

10 points to you my friend wink

(Ber om ursäkt för detta toalt innehållslösa inlägg. Men jag var bara tvungen big_smile )

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Muttley
11 oktober 2008 ·

hur gammal är du trådskaparn?. har du blivit en mogen man och vet var den hänger så väljer du manliga v8.  alla smågrabbar som raggar på fjortisbrudar väljer en supra i jämförelse.

liksom, du kan ha otur, du kan få skruva hur mycket som helst bara för att få köra lite. sen om du inte vill skruva på en supra så får du kanske lägga 300 tusen för att vara på den säkra sidan.
sen en mustang är manligare och du har ett riktigt ljud. du har gott om plats för dig själv.


supra är lite feminim tycker jag bara helt enkelt. de är ju mesigt med turbos när man kan köra v8 wink

Muttley
11 oktober 2008 ·

Janken skrev:

MrTurbo skrev:
MUSTANG! Måste jag motivera? smile

Edit, okej:
Ljudet, finns inget motorljud som klår en V8.
Utstrålningen, Mustang stimulerar alla åldrar, Supran 13>23åringar som sett F&F filmerna ett par gånger var.   tongue

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

nej man kan ju inte vara ledsen för att de inte tog med mussen i ff ?? de hade ju förstört en muss totalt. smile för att ff är en löjlig fjortis film wink den är bara ett tidsfördriv.

nej du vet de tar ju med mustanger i filmer där de är med riktigt bra och äldre skådespelare istället wink.

tänk dig de låter baaaaaaaammm baaaaaam baaam  200 gånger på en sträcka på 1 mil med fast & furios de måste betyda dåliga växellådor och dålig motor om man måste växla så många gånger big_smile

de mest manliga i fast & furios var ju när amerikanarna kom fram så blev de bättre ljud :L)
dock i tokyo drift förstörde de amerikanaren totalt genokm att lägga i en getingmotor.

STANGEN "Mr Saleen"
11 oktober 2008 · 44 Inlägg

Hej!! Har haft 3st "Mussar". En 97 GTcab,en 05 cab,också min nuvarande pärla en riktig 2005 Saleen cabriolet det är den finaste bilen jag har ägt.Tog 3st priser med min röda 05 cab,den hade 20 tums Chip Foose fälgar.Folk vänder sig om när man kommer körandes.V:a ljudet i Saleenen är grymt härligt.Köp en musse istället.Kolla in min Saleen cab så förstår du vad jag menar!!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/77429/481419_ixwbnq.jpg
Saleen cab 2005

Senast redigerat av STANGEN (11 oktober 2008)

Ford Mustang "Black Beauty from California" (2015)
Ford Mustang Saleen S281 Convertible "The Legend Lives On" (2005)
Ford California Special 1968 GT/CS "California Rumble" (1968)
fullsize 4 Doors - No Waiting
11 oktober 2008 · 100 Inlägg

toyotan är ju inte hälften så frän som mustangen, så jag tycker de är ett självklart val.

Lardi SQ
11 oktober 2008 · 1 343 Inlägg

shelby gt500 kostar från 400 å uppåt...
men har du dom så ta en gt500

Ljudnörd!
Turbomatte Lackerare/Rekondare
11 oktober 2008 · 834 Inlägg

Mustangen är ju riktigt trist om man jämför med supran. Den känns stor och riktigt jäkla plastig.

Visst den mullrar ju gött men det är inte mycket mer. en vanlig gt är inte något fart viddunder om nån nu skulle få för sig det. + att den är grymt mycket vanligare än en supra. min morfar har en mustang gt.

Riktig gubb bil liksom en miata är en tjejbil.

Supran är riktigt vacket gött ljud, bra kraft och med ett enkelt pystrimm så har den väldigt mycket att säga till om. inte lika plastig som mussen och då är endå supran japansk.

Mustangen är inte lika välbyggd som folk tror. synar man båda ordentligt så set man det rätt snabbt.

Mustangen är bra men supran är bättre även fasst den just är japansk.

Mvh

Goodis Full gas spar tid! ;)
11 oktober 2008 · 284 Inlägg

jag hade helt klart valt mustangen! smile suprorna (enligt min mening) e inget kul alls! har kört supra två ggr å de räcker klart för mej! men smaken e som baken.. smile
tycker de e mycke påhopp annars på bilarna i fråga.. hur kan man bestämma att mussen e en gubbbil? förstår inte de.. å de va inte de han frågade!

T5-Gajjan
11 oktober 2008 · 166 Inlägg

farsan har en mustang! dom är roliga på raksträckor och köra om osv. men supra är roligare och använda till mer saker!

Emerica Mustang
11 oktober 2008 · 2 Inlägg

Har aldrig kört en supra..men mustang är en riktigt fet bil tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang