Vad ska man välja? Supra vs Mustang

Gregstah
11 oktober 2008 · 12 Inlägg

STANGEN skrev:
Hej!! Har haft 3st "Mussar". En 97 GTcab,en 05 cab,också min nuvarande pärla en riktig 2005 Saleen cabriolet det är den finaste bilen jag har ägt.Tog 3st priser med min röda 05 cab,den hade 20 tums Chip Foose fälgar.Folk vänder sig om när man kommer körandes.V:a ljudet i Saleenen är grymt härligt.Köp en musse istället.Kolla in min Saleen cab så förstår du vad jag menar!!


http://www1.garaget.org/gallery/archive/77429/481419_ixwbnq.jpg
Saleen cab 2005

Hur läcker som helst, vart har du fått dessa 3 priser ifrån? Och förresten har du importerat nån av dem själv eller har du köpt dom här hemma i sverige?

Senast redigerat av Gregstah (11 oktober 2008)

terazzi
11 oktober 2008 ·

tkd_rille skrev:

Janken skrev:

MrTurbo skrev:
MUSTANG! Måste jag motivera? smile

Edit, okej:
Ljudet, finns inget motorljud som klår en V8.
Utstrålningen, Mustang stimulerar alla åldrar, Supran 13>23åringar som sett F&F filmerna ett par gånger var.   tongue

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

nej man kan ju inte vara ledsen för att de inte tog med mussen i ff ?? de hade ju förstört en muss totalt. smile för att ff är en löjlig fjortis film wink den är bara ett tidsfördriv.

nej du vet de tar ju med mustanger i filmer där de är med riktigt bra och äldre skådespelare istället wink.

tänk dig de låter baaaaaaaammm baaaaaam baaam  200 gånger på en sträcka på 1 mil med fast & furios de måste betyda dåliga växellådor och dålig motor om man måste växla så många gånger big_smile

de mest manliga i fast & furios var ju när amerikanarna kom fram så blev de bättre ljud :L)
dock i tokyo drift förstörde de amerikanaren totalt genokm att lägga i en getingmotor.

Du vet kanske inte men dem har en 05-06a Mustang i den nya FaF filmen ^^ dock ser den ut som skit, tycker jag även den gör orginal med..

Ohja det e ju bara sånna killar som väljer fjortisbrudar? vad baserar du det på? kolla hur många supras det finns etc 240is,sånna som raggar på fjortisbrudar är bönder som så fint kallas volvonördar!

Supra är en klass för sig, den kan du göra allt med..
visst det kan du med en musse med, men då kostar det dubbelt så mkt..
och skulle du sätta 2 st BPU bilar av mustang och supra o sen med samma förare så hade supran dragit mussen så det sticker om det wink

Hade lätt valt supran big_smile

Muttley
11 oktober 2008 ·

terazzi skrev:

tkd_rille skrev:

Janken skrev:

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

nej man kan ju inte vara ledsen för att de inte tog med mussen i ff ?? de hade ju förstört en muss totalt. smile för att ff är en löjlig fjortis film wink den är bara ett tidsfördriv.

nej du vet de tar ju med mustanger i filmer där de är med riktigt bra och äldre skådespelare istället wink.

tänk dig de låter baaaaaaaammm baaaaaam baaam  200 gånger på en sträcka på 1 mil med fast & furios de måste betyda dåliga växellådor och dålig motor om man måste växla så många gånger big_smile

de mest manliga i fast & furios var ju när amerikanarna kom fram så blev de bättre ljud :L)
dock i tokyo drift förstörde de amerikanaren totalt genokm att lägga i en getingmotor.

Du vet kanske inte men dem har en 05-06a Mustang i den nya FaF filmen ^^ dock ser den ut som skit, tycker jag även den gör orginal med..

Ohja det e ju bara sånna killar som väljer fjortisbrudar? vad baserar du det på? kolla hur många supras det finns etc 240is,sånna som raggar på fjortisbrudar är bönder som så fint kallas volvonördar!

Supra är en klass för sig, den kan du göra allt med..
visst det kan du med en musse med, men då kostar det dubbelt så mkt..
och skulle du sätta 2 st BPU bilar av mustang och supra o sen med samma förare så hade supran dragit mussen så det sticker om det wink

Hade lätt valt supran big_smile

men då har de ju en bil med redig motor kanske. alltså de filmerna spårade verkligen ur wink

jag baserar de ofta på att de unga killarna som kör sådana bilar som lånar "pappas" bil (de har inte råd med försäkringen annars=)    att jag oftast sett massa blondiner som i princip inte vågar få lite skit under naglarna.

men seriöst en mustang med roush är mer stilfull än en supra. jag tycker supra är lite halvdana bilar smile. har kört och åkt så säg inte att jag bara tror.

mustang tycker jag också är trevligare.
de med 240 får inte fjortisbrudar utan pentabrudar wink. jag är inte något av det.

måste en bil gå som ett skållat ollon?. då kan man lika gärna köpa en fiat uno och slänga i en veyron motor och i princip skita i komforten.

en bil är en redig bil när de har stil och inte är svindyr för sitt namn.

Goli
11 oktober 2008 · 793 Inlägg

supra lätt...

en supra har så himla mycket mer potential än en mustang

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
11 oktober 2008 · 162 Inlägg

Japp en bil skall gå som ett skållat..........!
Det är ju därför som människan uppfann bilen, för att komma fram...!
Sen om det är på kortare tid eller längre,det är upp till var och en ju.

Jag håller fortfarande vid vad jag sagt:
Mustangen ÄR en vacker bil, men inte en som  jag skulle vilja äga/köra.
Plastig eller inte, det hör inte hit, alla bilar har mer eller mindre mängd plast (japsar brukar ha mera,men betydligt bättre färgmatchning av plasterna och bättre passform, åtminstone på senare år)

Supra är ju en rolig leksak, och leka vill man ju.

Ha det gott mina vänner.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
__r0b1n
11 oktober 2008 · 726 Inlägg

supran känns ju inte som en glidarbil:P  köp mustang,

Castel Mustangfrälst
11 oktober 2008 · 199 Inlägg

Jag har en musse GT 05.
Den drar inte 12L/mil som det skrevs tidigare.
Mellan 0,8 - 1,3Lmil om man kör normalt med lite lek.

GT500 kom först 2007 och den kostar ca 450k.

Mustangen är en bra och rolig bil att köra. Folk tittar och ger tummen upp lite varstans.
Reservdelarna är överlag i bra pris.
Det finns HUR MYCKET SOM HELST, i eftermarknadsväg i USA att köpa till mussarna.

Mussen gör enligt spec 0-100 på ca 5 sek och har en toppfart på ca 240km/h via fartspärr. Min är borta och har kanske kört 250km/h. Är nog ungefär max tror jag.

Med en kompressor i så går den ännu bättre smile

Jag är jätte nöjd med mussen och det är den andra nyare musse jag haft.

Dock är känns den rätt klumpig och stor. Så någon smidig bil är det inte.
Men vadå, det är ju en glidare, med lite kräm i smile

Edit:
Tilläggas ska att eftermarknadsprylar är billigt till mussarna!

Lycka till i valet!
Danne

Senast redigerat av Castel (11 oktober 2008)

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
Masterworks
11 oktober 2008 ·

Köp en Corvette så slipper du den här diskussionen! hehehe...  wink

Senast redigerat av Masterworks (11 oktober 2008)

Holiace
11 oktober 2008 · 1 754 Inlägg

Mustangen.

Jag kan inget om allt.
MeloveGolf Vw trimmare
11 oktober 2008 · 2 995 Inlägg

Goli skrev:
supra lätt...

en supra har så himla mycket mer potential än en mustang

hur menar du då? motormässigt? mustangen är WAY bättre om man är effekt kåt...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
race Race For Fun!
11 oktober 2008 · 379 Inlägg

Supran är en helt galen bil att köra big_smile
men de nya mustangerna är såå feta wink

provkör båda och bilda dig en egen uppfattning smile

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun
KimVsWorld Mästare
11 oktober 2008 · 2 947 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Goli skrev:
supra lätt...

en supra har så himla mycket mer potential än en mustang

hur menar du då? motormässigt? mustangen är WAY bättre om man är effekt kåt...

Hur mycket väger en musse då?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
MeloveGolf Vw trimmare
11 oktober 2008 · 2 995 Inlägg

KimVsWorld skrev:

MeloveGolf skrev:

Goli skrev:
supra lätt...

en supra har så himla mycket mer potential än en mustang

hur menar du då? motormässigt? mustangen är WAY bättre om man är effekt kåt...

Hur mycket väger en musse då?

Supra:    1581 kg
Mustang: 1,700 kg

skiljer med andra ord : 119kilo

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
andreas.e Mustang-tuner
12 oktober 2008 · 12 Inlägg

Det handlar ju mycket om vad man vill ha.

En japanare från 1993 för +300tkr (vänsterstyrd eurospec) eller en betydligt nyare bil för samma pengar.

En Supra är lättrimmad i och med BPU. Men ska man ha mer så blir det en del bök. Och för att vara säker när man tar ut +600hp ska man byta till biffigare saker i motorn. Samma gäller mustangen, förutom att allting kostar mindre.

Kika på min Mustang, visserligen inte en +2005, det är en 2002 GT. Men den har +900Nm och kostar som en BPU euro supra.

Ford Mustang GT Twin Turbo "No Fear Motorsport" (2002)
Janken Driver
12 oktober 2008 · 2 111 Inlägg

tkd_rille skrev:

Janken skrev:

MrTurbo skrev:
MUSTANG! Måste jag motivera? smile

Edit, okej:
Ljudet, finns inget motorljud som klår en V8.
Utstrålningen, Mustang stimulerar alla åldrar, Supran 13>23åringar som sett F&F filmerna ett par gånger var.   tongue

Inget ljud enligt dig nej.

Gillar båda bilarna. Dock hade jag valt supran.

Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

nej man kan ju inte vara ledsen för att de inte tog med mussen i ff ?? de hade ju förstört en muss totalt. smile för att ff är en löjlig fjortis film wink den är bara ett tidsfördriv.

nej du vet de tar ju med mustanger i filmer där de är med riktigt bra och äldre skådespelare istället wink.

tänk dig de låter baaaaaaaammm baaaaaam baaam  200 gånger på en sträcka på 1 mil med fast & furios de måste betyda dåliga växellådor och dålig motor om man måste växla så många gånger big_smile

de mest manliga i fast & furios var ju när amerikanarna kom fram så blev de bättre ljud :L)
dock i tokyo drift förstörde de amerikanaren totalt genokm att lägga i en getingmotor.

Trodde inte jag skulle behöva skriva att det var ganska ironiskt skrivet av mig.
Angående f&f... Men tydligen nödvändigt...

Och ja det är en musse med i tokyo drift. men nu var det ettan jag åsyftade. Där de bygger just en supra.

Senast redigerat av Janken (12 oktober 2008)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Aern
12 oktober 2008 · 457 Inlägg

Supra vs Mustang GT500! Säger ju sig självt! Mustangen så klart! Och om du nu fixar fram en Shelby också så behöver du inte fundera längre!

En Supra tror jag inte heller stiger i pris! Men din Shelby kommer bara öka och öka i pris varje dag som går! Sen ett ljud som gör varje man knäsvag är inte heller fel! Mustang, King of the Road!

MrTurbo Better than God \o/
13 oktober 2008 · 1 883 Inlägg

Janken skrev:
Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

Vad surrar du om nu? Ska jag skriva vad JAG tycker eller vad DU tycker i MINA inlägg?  roll

Janken skrev:

Janken skrev:
Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

men nu var det ettan jag åsyftade.

Ja, hur skall Mr.FF ha det nu då? big_smile Filmerna eller filmen? tongue
Har inte hoppat på någon vad jag vet, eller är det obligatoriskt att alla som kör japanskt gillar ff-filmerna? (eller tvärt om, jag har de tre i min DVD-hylla btw))


Är det inte rätt tydligt att de (ni) som kör japanska bilar dissar Mustangen totalt. Medan andra är lite mindre trångsynta och inser att Mustangen is the shit.

(haha, det där var ju kul...  tongue)

Senast redigerat av MrTurbo (13 oktober 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
13 oktober 2008 · 162 Inlägg

MrTurbo skrev:

Janken skrev:
Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

Vad surrar du om nu? Ska jag skriva vad JAG tycker eller vad DU tycker i MINA inlägg?  roll

Janken skrev:

Janken skrev:
Mr.Turbo, är du lite ledsen över att de inte tog med en musse i filmerna eller var gällde påhoppet mot alla som gillar japs? haha.

MVH Janken

men nu var det ettan jag åsyftade.

Ja, hur skall Mr.FF ha det nu då? big_smile Filmerna eller filmen? tongue
Har inte hoppat på någon vad jag vet, eller är det obligatoriskt att alla som kör japanskt gillar ff-filmerna? (eller tvärt om, jag har de tre i min DVD-hylla btw))


Är det inte rätt tydligt att de (ni) som kör japanska bilar dissar Mustangen totalt. Medan andra är lite mindre trångsynta och inser att Mustangen is the shit.

(haha, det där var ju kul...  tongue)

Nej det håller jag inte med om, (Alla som kör japs,dissar inte Mustang),jag tycker personligen det är en vacker bil.

Däremot verkar alla USA -freaks inte gilla japs,men det är väl skillnad på robotsvetsade bambustaket och
Big Mac´s???

Det som jag personligen inte gillar med Am-bilar är att de har lite svårt att passa till plasten i interiören,
där ligger faktiskt japsen lite bättre till.

Prestandamässigt:
Varför inte få USA till att göra små ättriga (Snabba) 4:or eller 6:or, med 300-500 häst?
Varför måste det vara 8:or på 5 liter och mer innan de ens når 300-500 hästar (sätt dit överladding från början så blir det mumma)?

Men smaken är som baken, man äger/kör det man vill...!

Ha det gott mina vänner

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
Rinnegan Malleus Malificarum
13 oktober 2008 · 2 401 Inlägg

Goli skrev:
supra lätt...

en supra har så himla mycket mer potential än en mustang

Mjo, det är ju därför det finns gatlegala Mustanger i USA som kör 6.90 tider med 10.5 tums slicks och peggad på över 2000häst.


Visst Supra har potential, men du kan inte jämföra en rak sexa med en V8'a. Helt andra ligor. Även så blir det svårt att få ner ketchupeffekten i backen när man använder sig av stora turboaggregat på bilar som inte är gjorda för grepp i starten. Vilket Supra inte är.


Haha, det finns en sak jag gillar med hela den här tråden, dom flesta som försvarar Supra till döden är just dom som antingen är "japs" frälst eller äger en själv. smile Ironi är en ljuv melodi.

Senast redigerat av Siarnaq (13 oktober 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Aerodynamik ...
13 oktober 2008 · 7 120 Inlägg

Siarnaq - Var det inte du som avgudade Supra förr?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang