Golf III Baklucka Clean

gol_f
13 oktober 2008 · 4 Inlägg

tja, jag är väldigt ny inom de här området och undrar är det svårt att montera en sån här baklucka ----> http://www.sungraphic.se/product_info.p … ts_id/2287     

hur går man tillväga med rutan gångjärn öppning osv.
är det här för svårt för en nybörjare att göra?hmm

paradyne Green Street Elite
13 oktober 2008 · 676 Inlägg

om jag inte tar helt fel så limmar man fasst den på själva metallen. det är de jag kommer ihåg just nu men, nästa som svara är kanske lite mer insatt i glasfiber karosser smile

gol_f
14 oktober 2008 · 4 Inlägg

aha:O fan va nice ja trodde man va tvungen o strula som fan:P

Mortalis VW-nörd?
14 oktober 2008 · 4 332 Inlägg

Öh varför skulle man limma på de på plåten? Skulle ju se helmongo ut ju...tänk själv om bakluckan blev dubbelt så tjock tongue

_zardoz_
14 oktober 2008 · 6 Inlägg

de är garanterat en hel baklucka som man monterar rutan själv på , men då måste man skaffa fjärr lås till luckan bak annars kommer man inte in tongue

Tjenna är en mupp som kolla runt på sidan och letar bra tips till golf
Urskogstroll
21 oktober 2008 · 9 Inlägg

Hade det inte varil mycket lättare och billigare att göra om orginal-luckan? Montera av handtag och andra plastdetaljer och dekaler, och antingen fuska med fogskum, spackel och glasfiber, eller svetsa igen hål och så..

->Det man hör glömmer man.
->Det man ser minns man.
->Det man gör förstår man.
diamond_ Diamond
21 oktober 2008 · 540 Inlägg

GreenColoredBlood skrev:
Hade det inte varil mycket lättare och billigare att göra om orginal-luckan? Montera av handtag och andra plastdetaljer och dekaler, och antingen fuska med fogskum, spackel och glasfiber, eller svetsa igen hål och så..

alla som inte har tillgång till alla verktyg som behövs.. och kanske inte alla kan bygga själva heller... 
då är det lättare att köpa klara;)

I'm Rick James Bitch!
__Marcus Whitetrash
21 oktober 2008 · 589 Inlägg

jag hade svetsat över en plåt..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
JimmyL
21 oktober 2008 · 39 Inlägg

_zardoz_ skrev:
de är garanterat en hel baklucka som man monterar rutan själv på , men då måste man skaffa fjärr lås till luckan bak annars kommer man inte in tongue

Eller så skaffar man en sån där universalwire så man öppnar den ifrån förarsätet wink finns bakluckesolenoider åxå , så har man en knapp på instrumentbrädan å öppnar den med !

mvh / jimmy

Jimmy
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang