Lossa bromstrummor sierra

Glenn9K Montör
16 oktober 2008 · 664 Inlägg

Hejsan

Har en ford sierra -91 med trumbromsar bak.

Jag måste ha loss bromstrummorna. Antar att man lossar både lager och trummor samtidigt, genom att dra loss den gigantiska muttern?

Om detta är fallet, är det någon som vet vad det är för storlek på den muttern? Ser ut som 36 eller 38mm?

Offlinebilar jag äger just nu:Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR -96, Saab 9000 CDE 2.3t -95, Saab 9000CSE 2.3T -95, Toyota KE35 -78.
Jopplas John deere mek
25 november 2008 · 40 Inlägg

41 har ja mer för mej... är det iaf på min som är av årsmodell -90

Senast redigerat av Jopplas (25 november 2008)

Gasa alltid mer en du behöver..
Germax
25 november 2008 · 12 086 Inlägg

Nej, muttern behöver du inte ta loss.
Men bromsbackarna brukar ha slitit in sig fint i trummorna så de brukar va lögn i fan att få loss trummorna utan att pajja backarna. Ända sättet är att jickla och åter jickla, och ev köpa nya backar/monteringssats.

Jopplas John deere mek
25 november 2008 · 40 Inlägg

ja lossade trumman på min idag gick fint med hjälp av slägga och brytjärn:)

Gasa alltid mer en du behöver..
pampers138 Har alltid rätt!
25 november 2008 · 689 Inlägg

smile  jag satte en skruvmejsel som tvingade ut trumman medans ja värmde med gasen smile klonk sa de så hoppade den av så fint smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
Seth
25 november 2008 · 3 354 Inlägg

ojsan..vad vissa har haft det svårt med sina trummor... mina sitter hur fint som helst. inga problem alls att ta isär o sätta ihop...

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang