Ska sälja bmw E34. (prissättning och allmänt)

tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Har bmw'n ute på blocket. Ligger för 25000 för tanken är att dom ska få pruta lite på plats då den har sina "skönhetsfläckar"

Har berättat i telefon (står även delvis i anonsen) att skuffen är rostig och hellst behövs en ny. Att den har sina parkeringsskador å buckor i karossen (inget som är svårt eller avancerat alls att massera ut för den duktig som är i branchen) och att den har lite smått med rost här å där som de flesta 14år gammla 27000milare. och berättat att jag är villig att gå ner till 20 men då är det färdig prutat också.

Men så kommer det folk å kollar på den, å verkligen går igenom VARENDA! detalj på bilen, trodde liksom inte folk förväntade sig att bilen var i nyskick för dessa pengar på en vanos med full m5utr.. Men det kanske är vanligare än jag tror att folk vill att gammla bilar ska vara som nya ? ;P

Så vad borde man få för denna bilen ? är det jag som är nån "drömmare" eller ?

Mvh Emil

Senast redigerat av tsdi (25 oktober 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
25 oktober 2008 · 798 Inlägg

Du drömmer nog ganska duktigt låter det som, droppa priset minst 10k om du vill få dit några som skulle kunna vara intresserade.

tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

J-FORSGREN skrev:
Du drömmer nog ganska duktigt låter det som, droppa priset minst 10k om du vill få dit några som skulle kunna vara intresserade.

Hmmm..

10000kr för en vanos ?

Känns som jag kan få mera för bara stolar å däck + fälg i sånna fall..

men kanske är som du säger då ;P

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Decibel
25 oktober 2008 · 2 911 Inlägg

Vanos eller inte, spelar inte så stor roll.

Min gamla 525;a som jag sålde för fyra år sedan fick jag 18 för, och den hade gått 22k och va lagomt bra skick.

10-15 kan du säkert få.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
25 oktober 2008 · 798 Inlägg

om du läser vad ja skriver så menar jag att du ska sänka priset med 10k alltså 25k - 10k = ett utgångspris på 15k tror absolut inte att du får mer. Du skriver ju själv massa negativa grejjer som bucklig rostig 27k mil m.m

tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Aha det var som fan !

De som begär 10000 för sina 88or som är rostiga med M20 motorn då ? får dom typ 3K i slutändan lr ? ;P

Spelar det ingen större roll alls på dessa bilar om dom har tex alufälgar å sånt ?
Den har precis varit inlämnad för 5k på service också. (kopplingsbyte massa bussningar i framvagnen osv)

Skulle ni hellre sålt den i delar ? (nått borde man ju ändå få för inredning å kjolpaket + fälg och däck?)

Spelar det roll om den är ny bes ? (gick igenom igår)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

J-FORSGREN skrev:
om du läser vad ja skriver så menar jag att du ska sänka priset med 10k alltså 25k - 10k = ett utgångspris på 15k tror absolut inte att du får mer. Du skriver ju själv massa negativa grejjer som bucklig rostig 27k mil m.m

Aha ! trodde du menade på 20000kr. Mjo precis ! (det är mindre grejer du ser det liksom inte om du inte kollar noga om man säger) å rosten är det som finns på i princip alla (under listerna i nederkant på dörrar å sånt smått)

Tack för hjälpen ! smile

Senast redigerat av tsdi (25 oktober 2008)

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
R1kard V-Power
25 oktober 2008 · 1 186 Inlägg

tsdi skrev:
Aha det var som fan !

De som begär 10000 för sina 88or som är rostiga med M20 motorn då ? får dom typ 3K i slutändan lr ? ;P

Spelar det ingen större roll alls på dessa bilar om dom har tex alufälgar å sånt ?
Den har precis varit inlämnad för 5k på service också. (kopplingsbyte massa bussningar i framvagnen osv)

Skulle ni hellre sålt den i delar ? (nått borde man ju ändå få för inredning å kjolpaket + fälg och däck?)

Spelar det roll om den är ny bes ? (gick igenom igår)

Spelar inte så stor roll vad bilarna ligger ute för, kolla på vilka som blir sålda istället.

Sen kan du ju aldrig gå och tänka på hur mycket du har lagt ut på bilen när du säljer en sån gammal bil. Ett alternativ är ju att köra den tills den rasar och sedan skrota den eftersom det kan svida att sälja den billigt när man har lagt ut så mycket pengar, förstår dig där.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
cowboy outlaw
25 oktober 2008 · 106 Inlägg

du tjänar absolut på att sälja den i delar!
med tanke på inredningen ,motor,mm

bad ass boys drive bad ass toys
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Volvo 745 (1988)
tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

Konbanan skrev:

tsdi skrev:
Aha det var som fan !

De som begär 10000 för sina 88or som är rostiga med M20 motorn då ? får dom typ 3K i slutändan lr ? ;P

Spelar det ingen större roll alls på dessa bilar om dom har tex alufälgar å sånt ?
Den har precis varit inlämnad för 5k på service också. (kopplingsbyte massa bussningar i framvagnen osv)

Skulle ni hellre sålt den i delar ? (nått borde man ju ändå få för inredning å kjolpaket + fälg och däck?)

Spelar det roll om den är ny bes ? (gick igenom igår)

Spelar inte så stor roll vad bilarna ligger ute för, kolla på vilka som blir sålda istället.

Sen kan du ju aldrig gå och tänka på hur mycket du har lagt ut på bilen när du säljer en sån gammal bil. Ett alternativ är ju att köra den tills den rasar och sedan skrota den eftersom det kan svida att sälja den billigt när man har lagt ut så mycket pengar, förstår dig där.

Helt sant ! har inte så bra koll ;P

Nej det är sant ! men en med ny koppling borde vara mera attraktiv iallafall ! när jag hämtade bilen för en aning lägre pris av en i södertälje så ringde hans telefon varm medans jag kollade på bilen. ändå är den i MKT bättre skick, bilder i anonsen osv ;P men är ju alltid så om man vill bli av med nått snabbt ! ;P

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

cowboy skrev:
du tjänar absolut på att sälja den i delar!
med tanke på inredningen ,motor,mm

okej ! mjo är nog sant ! får nog göra det då tongue

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Germax
25 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Sätter du ut den för 25K kan du inte skriva att den är bucklig, det går lixom inte tongue
Antingen sänker du priset lr så säger du att den är fin så får dom pruta på priset.

decib3L Körv
25 oktober 2008 · 3 535 Inlägg

Sen har bilpriserna nuförtiden blivit väldigt låga. Så egentligen ganska dumt att sälja en bil nu.

Truckdriving Man
JonasHalt
25 oktober 2008 · 699 Inlägg

decib3L skrev:
Sen har bilpriserna nuförtiden blivit väldigt låga. Så egentligen ganska dumt att sälja en bil nu.

Å då menar du att värdet på bilen skulle stiga i framtiden? hmm

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
azid Det som inte dödar gör ont
25 oktober 2008 · 2 668 Inlägg

JonasHalt skrev:

decib3L skrev:
Sen har bilpriserna nuförtiden blivit väldigt låga. Så egentligen ganska dumt att sälja en bil nu.

Å då menar du att värdet på bilen skulle stiga i framtiden? hmm

nej men folk betalar knappt nått pågrund av ekonomin som media har skrikit ut att den håller på att rasa så folk håller hårt i lapparna

2slow
sir_daniel www.kudoz.se
25 oktober 2008 · 3 802 Inlägg

speciellt nu när det är "låg konjunktur" och folk tvekar att köpa någon som helst... speciellt gamla bilar.

men säljer du den för 10K så kan jag nog fixa en köpare åt dig

SupershittyToTheMax
25 oktober 2008 · 101 Inlägg

Ring en sån där "jag köper din bil" snubbe som annonserar i tidningarna. Du får säkert 4000 för den.

tsdi Egenföretagare
25 oktober 2008 · 2 496 Inlägg

hehe ja ni har nog rätt !

alltså bulorna menar jag inte att den är helt jävla bucklig utan den har liksom lite små saker man ser om man kollar i solen i lite vinkel rättså närma.

Vill liksom inte vara en "den är i toppskick" så får dom upptäcka felen sen, man kanske är dumt att skriva ut sånna små saker ? har iallfall sett flera anonser där man ser att bilarna är lite rostiga på bilden så står det "mkt fin" sällan det är åt andra hållet. men kanske är dumt å vara ärlig ? ;D

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Jolle87
25 oktober 2008 · 1 585 Inlägg

Ett tips är att att inte skriva massa negativa saker om bilen, Låt dom upptäcka felen själva. Och sen kan man disskutera priset på plats. Är det nån som åker långt för att titta på bilen kan man va ärlig och berätta lite små fel. Men försök alltid vända allt till det possitiva. 25.000kr tror jag är lite överpris. Då den gått ganska långt och har lite små fel. Men du borde kunna få en 16-18.000kr för den iallafall. Lycka till.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
25 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

JonasHalt skrev:

decib3L skrev:
Sen har bilpriserna nuförtiden blivit väldigt låga. Så egentligen ganska dumt att sälja en bil nu.

Å då menar du att värdet på bilen skulle stiga i framtiden? hmm

i princip alla jänkarna gör det wink
Ju äldre ju dyrare tongue

Föressten.TDSI . Varför göra dig av med projektet ?

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (25 oktober 2008)

C H E V R O L E T <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang