Har ni nånsin krockat/kört på någon, eller varit nära?

Pedaln Rättvikarn
28 oktober 2008 · 142 Inlägg

Har inte kört på någon gående.

Men när man var i moppe åldern var olyckan framme.
Det hade nyss slutat regna och jag var påväg hem från en polare.
Ligger lungt och försiktigt 10 meter bakom en bmw i cirka 30km/h.
Då föraren helt plötsligt kommer på att han skulle svänga Mitt i korsningen, så jag fick lov att lägga på en pallnit och lägga omkull mopeden, däcket högg till när moppen gåg på sidan så jag flög av och hamnade jämsides med förardörren på bilen.

Att vissa har så svårt för att andvända blinkers och bromsa i tid förstår jag inte. Jag andvänder jämt blinkers när jag ska svänga i en korsning.

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
ichibon mmm, blåbärssoppa.
28 oktober 2008 · 616 Inlägg

På ridskolan får 7-åringarna lära sig att det första man gör efter att ha ramlat av är att sitta upp igen. Till den grad att jag ridit med hjärnskakning och skadad rygg. roll Så det är bara på't igen.

/ichi
Felax
28 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

TurbOla skrev:
Det börjar snöa, och jag ser ett par bilar som passerar, 10meter från olycksplatsen.
Ingen som stannar.
Ingen bryr sig.
sak En om man inte kunnat se bilen, men det var upplyst, gatlampa, och bilens lampor var igång.
Vad är det för ett jävla samhälle där vi inte stannar vid en olycka?! mad

Sjukt.. så ska de inte vara =/

Men are not born - Men are made
Felax
28 oktober 2008 · 1 963 Inlägg

DoT skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Felax skrev:
Körde nästan på en svart man en gång mitt i natten för jag såg absolut ingenting.
Jag har xenonlyse osv så jag ser nästan allt omkring mig även om det är mörkt ute. När jag kör lugnt då vill säga.
Denna gången låg jag runt 40km/h (sjukhusområde, så han hade ju nära ifall något hänt.. 150 meter från akuten) Men inget kul alls när sånt händer. Fattar inte när vissa nötter går utan reflex när de är mörkt.

Tänk på att byta till nya lite då och då också! Det är verkligen en förbrukningsvara!

ush ja dom svarta syns ännu sämre lol

Haha! såg först inte att det stod "en svart man" lol
Mjam, det har nog inte så jättestor skillnad vilken hudfärg man har.. Om man inte är svart och springer runt naken i snön. Då syns man kanske bättre? smile

Haha han va svart, afrikan tror jag. Hade svarta kläder på sig. Iaf mörka. De är verkligen svårt att se=)

Men are not born - Men are made
Blomsterberg plattsättare!
28 oktober 2008 · 804 Inlägg

Felax skrev:

TurbOla skrev:
Det börjar snöa, och jag ser ett par bilar som passerar, 10meter från olycksplatsen.
Ingen som stannar.
Ingen bryr sig.
sak En om man inte kunnat se bilen, men det var upplyst, gatlampa, och bilens lampor var igång.
Vad är det för ett jävla samhälle där vi inte stannar vid en olycka?! mad

Sjukt.. så ska de inte vara =/

samma när jag smällde in i ett vajerräcke på enfiligt i 90km/h så ganska bra smäll på vinter jag tror det var 20 bilar som bara körde förbi och även en lastbil var det första som körde förbi och idioten sänkte inte farten och då satt jag i bilen och såg mitt liv passera sen efter 15 bilar så fick ja hjälp att dra bort bilen från räcket helt sjukt att ingen stannar

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
PussyRide fångad... <3
28 oktober 2008 · 9 Inlägg

ja fick möte av en annan bil på en landsväg, så ja fick ju gå ut till kanten lite. bara de att ute i kanten gick två killar, utan reflex, vilket ja inte såg förs än dom va typ tre meter framför min bil. ja va så jävla nära att klämma dom mot de räcket som fanns vid sidan.. riktigt jäkla vidrigt när man tänker på hur nära de va..

Volvo V70II "XC 22" (2008)
PlatinumRacing
28 oktober 2008 · 597 Inlägg

Körde på motorvägen malmö - gbg 70km/h höll mig till vänster körfält då jag påbörjat en omkörning plötsligt bryter en bil ifrån körfältet och börjar köra in i mitt körfält när vi är sida vid sida och detta utan att använda blinkers jag tutar men får ingen reaktion av föraren som fortsätter med fältbytet  bromsa kan jag inte då det är en bil bakom (rätt nära) så jag väjer åt vänster och missar räcket med knappt 2cm föraren bakom ser vad som händer så han bromsar in jag gör det samma och idioten kör in i mitt körfält efter att föraren paserar en bil så tar han avfarten

EDIT: Råkade skriva höger istl för vänster

Senast redigerat av PlatinumRacing (28 oktober 2008)

Meii
28 oktober 2008 · 18 Inlägg

Jag använder oftast reflexer.. Jag höll på och bli på körd av en moppe som inte hade lysen.. Så de vore ju bra om dom hade lysne oxå

85an
28 oktober 2008 · 249 Inlägg

PlatinumRacing skrev:
Körde på motorvägen malmö - gbg 70km/h höll mig till höger körfält då jag påbörjat en omkörning plötsligt bryter en bil ifrån körfältet och börjar köra in i mitt körfält när vi är sida vid sida och detta utan att använda blinkers jag tutar men får ingen reaktion av föraren som fortsätter med fältbytet  bromsa kan jag inte då det är en bil bakom (rätt nära) så jag väjer åt höger och missar räcket med knappt 2cm föraren bakom ser vad som händer så han bromsar in jag gör det samma och idioten kör in i mitt körfält efter att föraren paserar en bil så tar han avfarten och jag åker efter (vill gärna "tala" med idioten). Vi kommer fram till ett rödljus jag placerar mig bakom föraren går ut och går mot dennes dörr till min förvåning (NOT) ser jag att det är en typ 70 årig kärring bakom ratten, så jag knackar på rutan och frågar henne om synen är ok och förklarar vad hon gjort svaret jag får är: jaha, du borde vara mer uppmärksam....

FINNS IDIOTER I TRAFIKEN

När man passerat 65 år tycker jag det borde vara obligatoriskt med en "Pensionär" skylt i bakrutan, precis som övningskörare har, så man vet att man ska akta sig för dom.. så skulle pensionärerna ha smile

Senast redigerat av 85an (28 oktober 2008)

PlatinumRacing
28 oktober 2008 · 597 Inlägg

När man passerat 65 år tycker jag det borde vara obligatoriskt med en "Pensionär" skylt i bakrutan, precis som övningskörare har, så man vet att man ska akta sig för dom.. så skulle pensionärerna ha



Jävligt bra ide, sen borde man införa syntester typ var 2a år efter att man passerat 60års åldern

Rallyhalle
28 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

Jag va på väg ner till Markaryd o låg på E4an, där håller jag 120 km/h. Hade haft kortet i exakt en vecka. Ligger o kör om lite bilar o lastbilar, men efter att jag kört om 2 lastbilar så går jag (som tur e) in i högerfilen. Samtidigt som jag byter fil ser jag att de e nån som e ute o går PÅ motorvägen, tanten (som de visade sig vara) hade kommit så långt ut så hon stog på mittsträcket mellan höger- o vänsterfil.

När de e klart i huvet vad som händer o att jag måste väja e de bara 75-50 meter kvar, till vänster kunde jag inte väja för de va dit hon va på väg o där fanns också vajerräcket. Så de va bara att tvärnita och sikta till höger där de åtminstone inte va nått räcke utan bara höjdskillnad ner till marken. Som tur e får jag stopp på bilen när bara halva gått ner utanför vägen, farsan kastar sig ut o ser sen till att tanten kommer av vägen. Sen får han hjälp av en som jobbade på ett lager vid sidan om vägen så att hon kom till rätta.

Hon hade rymt från ett demenshem som dom så passande lagt intill motorvägen yikes

Fast ännu värre va de den gången då jag iof på moppe höll på o köra på min bästa tjejkompis mamma pga mörkret, för då va de en smal cykelväg o jag såg absolut ingenting av henne som helt plötsligt bara dök upp i mörkret. De hade ju inte gått särskilt bra heller då jag höll cirka 60 (ja den va trimmad). Då va de inte tanke på att fortsätta, fick ta en 5 minuters paus o samla mig för att kunna köra överhuvudtaget. För att köra nästan på en som man känner o står en rätt nära e fan så mycke värre än när de händer me nån man inte känner...


Och du är INTE en dålig förare, du lyckades väja och undvika en olycka. Och framför allt, du insåg VAD som KUNDE hänt och faktiskt lär av de. Du sa till och med själv att du inte tänker hålla för hög hastighet på fel ställen pga de här, och de är tecken på en bra förare.

Så ta till dig o se de som en lärdom men fortsätt o kör bil smile
//Jacob

ZonaX Svetsare
28 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

Känns mycket bättre nu när alla har uppmuntrat och berättat om sina egna erfarenheter  smile     Ska nog lägga lite lakrits med 9000:an imorrn  smile   Bara för att.... för att jag kan  tongue   Lite läskigt bara när man börjar bli beroende av adrenalin ;P

Senast redigerat av ZonaX (28 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
airflow Avstängd
28 oktober 2008 · 653 Inlägg

ZonaX skrev:
Känns mycket bättre nu när alla har uppmuntrat och berättat om sina egna erfarenheter  smile     Ska nog lägga lite lakrits med 9000:an imorrn  smile   Bara för att.... för att jag kan tongue

Fast då rasar väl lådan eller nåt roll wink haha

Jag har rätt i vad jag än säger.
ZonaX Svetsare
28 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

Skulle inte vara första burnen med 9000:an  smile   Han går inte snällt  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Rallyhalle
28 oktober 2008 · 4 299 Inlägg

ZonaX skrev:
Känns mycket bättre nu när alla har uppmuntrat och berättat om sina egna erfarenheter  smile     Ska nog lägga lite lakrits med 9000:an imorrn  smile   Bara för att.... för att jag kan  tongue   Lite läskigt bara när man börjar bli beroende av adrenalin ;P

Bra de! smile För de lär inte va sista gången du kan ställas inför sånna här situationer, så de e bara o se de som erfarenheter wink

//Jacob

ZonaX Svetsare
28 oktober 2008 · 3 150 Inlägg

Ja  det e nog så  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
airflow Avstängd
28 oktober 2008 · 653 Inlägg

ZonaX skrev:
Skulle inte vara första burnen med 9000:an  smile   Han går inte snällt  tongue

roll roll

Jag har rätt i vad jag än säger.
Rand
28 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

mötte en bil som inte väjade i rondelen tvingade mig in i kanten på rondelen å reva hela min kromfälg, på min 850

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
LordLife
28 oktober 2008 · 998 Inlägg

aldrig krockat under mina 6 år med körkort och då har jag kört över 2500 mil varje år med min egen bil.
Har varit jäkligt nära att köra över en hare som tur var väjde jag inte för jag hade två stora refuger på båda sidor, tur att man var med på bromsen och haren var smart nog att inte vända. Det värsta som har hänt var att jag körde för nära en refug vid vägarbete och körde sönder fälgen.

Kan säga att jag kör inte lugnt, men med förstånd tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
lindell90
28 oktober 2008 · 876 Inlägg

första gångerna jag övningskörde med 206an, som har väldigt breda A-stolpar, missade man en del bilar och fotgängare. Man trodde ju inte dem dolda så mycket som dem faktiskt gjorde. Riktigt otäckt när det dyker upp en bil bakom stolpen.Är dock van vid de nu då de e likadant i båda våra bilar.

Senast redigerat av lindell90 (28 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang