Saab 900 ng projekt! "Green Light" Bilen Såld!!

J_Erixzzon
11 december 2008 · 1 270 Inlägg

Tror att jag löst felet med bilen nu, blir att sätta ihop allt i morgon tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/519215_t33eod.jpg
Troligtvis vare den här som ställde till problem med bilen.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/519217_xp4q7c.jpg
Fixade nytt, så det ska nog funka nu tongue

Bytte även till gröna parkeringljus tongue



https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/519218_05ylcv.jpg
Dom gröna parkeringsljusen i, undra vad farbror blå säger? big_smile

Allt för idag, åter kommer i morron om det funkar lr inte smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
lundan_89
11 december 2008 · 76 Inlägg

Google-Johan skrev:
Kommit fram till lite saker jag ska fixa den här månaden =)

Dimljus
Ny slutdämpare (simons)
Kablar till slutsteget
Diod blikers
Gröna parkeringsljus
Glasfiber spackel
Sportluftfilter
Nät
Sen nya fjäderben och fjädrar fram

Tror det var allt som händer den här månaden :)

jag har orginal dimljus om du vill köpa:) funkar finfint! PM.a om du är sugen //Emil

saaaaaaaaaab<3
J_Erixzzon
15 december 2008 · 1 270 Inlägg

Även fast jag bytte den där saken så gick inte bilen bättre, så bytte luft massemätaren  ifall den var trasig. Men det visa sig inte vara det heller. Så gav upp och lät nån kunnig kolla på bilen, så det visa sig att jag troligtvis har skjutit nån packning vid gasspjället? så den drog tjuvluft där. Troligtvis det som va felet trodde han smile Så det blir att lossa spjället och byta packning och hoppas den ska funka nu smile

Senast redigerat av Google-Johan (15 december 2008)

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
18 december 2008 · 1 270 Inlägg

Idag så har jag bytt en packning mellan gasspjället och insuget  för den drog tjuvluft där, så nu går den inte längre på full gas. Så nu kan man ut åå åka normalt igen tongue  och börja kosta på lite annat än reservdelar wink

Sen så håller jag på med att dra kablar till slutsteget, bara lite problem med strömkabeln. Så ska borra mig ett nytt hål till den. Så det blir nog fixat till kvällen, lite sköönt med dunk igen big_smile

//Johan

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Supra_robin
18 december 2008 · 4 663 Inlägg

ska du borra ett hål mellan motorrumet och cupén? se bara till då att kanterna inte skaver på kabeln
mvh robin

J_Erixzzon
18 december 2008 · 1 270 Inlägg

Saab_Robin skrev:
ska du borra ett hål mellan motorrumet och cupén? se bara till då att kanterna inte skaver på kabeln
mvh robin

Nejdå smile  blir väl att lägga silikon i kanterna isf  tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

Igår satte jag in basarna i bilen och det funka galant. Sen nästa gång jag starta bilen ville det inte funka =/  Tror att det glappar lite på slutsteget, men har prova att gjort om allt där men inge funkar, har även kolla om kablarna har klämts av nån stans men det har dom inte heller =/   nån idé på vad det kan vara? smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/78009/523670_4dyr7j.jpg
Problem med ljudet. Kan dock inte hitta felet =/

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
GreenMountain_
19 december 2008 · 765 Inlägg

steget starta inte då eller? och du har kollat alla kablar och säkringar och allt?

Senast redigerat av GreenMountain_ (19 december 2008)

Sponsor:
www.jonic-textil.se - Fuskmocca, fuskläder och massa andra tyger!
Projektråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69738
Jeep Cherokee XJ "Woody" (1985)
J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

GreenMountain_ skrev:
steget starta inte då eller? och du har kollat alla kablar och säkringar och allt?

Jo, men tror inte att det finns tillräckligt med ström för att den lilla dioden som sitter på steget lyser bara litegrann.  Sen ibland hoppar det igång och dunkar lite sen dör det igen. Sen kolla jag alla kablar så dom inte hade klämts av eller var skadade. Sen kolla jag säkringen på steget åå den efter batteriet men dom var hela.

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
19 december 2008 · 2 853 Inlägg

det är dåligt med strömtillförsel. jorden kan va dålig,ska va renslipat mot kaross.
glapp i kablar. så kika på det..

ser att din jord är ganska lång där me,försök korta av de lite.jorda i tex bältes hållaren,så slipper du ha massa kablar i dom längderna liggandes i bagaget.du kan ju ha steget närmre"bakre" torped väggen.

Senast redigerat av pattilatti2 (19 december 2008)

J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

pattilatti2 skrev:
det är dåligt med strömtillförsel. jorden kan va dålig,ska va renslipat mot kaross.
glapp i kablar. så kika på det..

ser att din jord är ganska lång där me,försök korta av de lite.jorda i tex bältes hållaren,så slipper du ha massa kablar i dom längderna liggandes i bagaget.du kan ju ha steget närmre"bakre" torped väggen.

Jag får nog kolla över jorden lite då, kanske är den som spökar lite för mig tongue Prova även där man ser en mutter bak på sätet för bältes hållarna sitter nere i sätet under plasten som går där. om jag inte minns fel?
Sen så ska steget sättas upp på sätet över basarna när det blir klart åå alla kablar åker ner i reservhjulsbaljan tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
_DamnIt R1 driver!
19 december 2008 · 5 128 Inlägg

Borrade du i torpeden? För det hade du inte behövt isf, finns ett jätte bra hål nästan rakt innanför abs-bromsenheten! Har själv dragit alla mina kablar som går mellan motorrum och cupé där! Plus att det ska finnas ett till vänster nästan rakt innanför farthållarenheten (om du har en sådan?). Annars så, lycka till med bygget smile

J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

_DamnIt skrev:
Borrade du i torpeden? För det hade du inte behövt isf, finns ett jätte bra hål nästan rakt innanför abs-bromsenheten! Har själv dragit alla mina kablar som går mellan motorrum och cupé där! Plus att det ska finnas ett till vänster nästan rakt innanför farthållarenheten (om du har en sådan?). Annars så, lycka till med bygget smile

Jag hitta någe hål på vänstra sidan av motorrumet, tror det stog AC på den saken men bakom där hitta jag ett hål och satte igenom kabeln smile  Jo farthållare har jag big_smile måste ha vart det bästa som gjorts tongue hihi Jo jag får tacka smile  hoppas att man har vart snäll så tomten kommer med mycket fint till bilen roll

BTW: så löste det sig med basarna nu smile   var ute åå trixa lite med jorden, så nu funkar det som det ska smile

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
ErikAxelsson
19 december 2008 · 517 Inlägg

Om det är samma som på Og9-3 så finns hålet under säkringsboxen i motorutrymmet. Som tidigare nämnde är de gummipluggar som man får skära upp. Iofs har du väl redan dragit +kabeln. Hur löste du det med remote ?

J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
Om det är samma som på Og9-3 så finns hålet under säkringsboxen i motorutrymmet. Som tidigare nämnde är de gummipluggar som man får skära upp. Iofs har du väl redan dragit +kabeln. Hur löste du det med remote ?

Vad menar du med remote?   är lite nybörjare roll

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
ErikAxelsson
19 december 2008 · 517 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

ErikAxelsson skrev:
Om det är samma som på Og9-3 så finns hålet under säkringsboxen i motorutrymmet. Som tidigare nämnde är de gummipluggar som man får skära upp. Iofs har du väl redan dragit +kabeln. Hur löste du det med remote ?

Vad menar du med remote?   är lite nybörjare roll

Alltså signalen till steget. Den som "talar om" för steget när det ska starta..

Senast redigerat av ErikAxelsson (19 december 2008)

J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

ErikAxelsson skrev:

J_Erixzzon skrev:

ErikAxelsson skrev:
Om det är samma som på Og9-3 så finns hålet under säkringsboxen i motorutrymmet. Som tidigare nämnde är de gummipluggar som man får skära upp. Iofs har du väl redan dragit +kabeln. Hur löste du det med remote ?

Vad menar du med remote?   är lite nybörjare roll

Alltså signalen till steget. Den som "talar om" för steget när det ska starta..

Jaha:P  jag klippte av kabeln till antennen så jag skarva ihop dom, så steget startar då antennen åker upp smile sen drog jag den bara med lågnivå kablarna tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
ErikAxelsson
19 december 2008 · 517 Inlägg

J_Erixzzon skrev:

ErikAxelsson skrev:

J_Erixzzon skrev:

Vad menar du med remote?   är lite nybörjare roll

Alltså signalen till steget. Den som "talar om" för steget när det ska starta..

Jaha:P  jag klippte av kabeln till antennen så jag skarva ihop dom, så steget startar då antennen åker upp smile sen drog jag den bara med lågnivå kablarna tongue

Okej !

muckert
19 december 2008 · 94 Inlägg

ErikAxelsson skrev:

J_Erixzzon skrev:

ErikAxelsson skrev:

Alltså signalen till steget. Den som "talar om" för steget när det ska starta..

Jaha:P  jag klippte av kabeln till antennen så jag skarva ihop dom, så steget startar då antennen åker upp smile sen drog jag den bara med lågnivå kablarna tongue

Okej !

samma basar som jag:p vad fick du ge för dina ? smile

J_Erixzzon
19 december 2008 · 1 270 Inlägg

Jadu, kommer jag inte ihåg smile  vad gav du själv?tongue

Subaru Impreza WRX STi "Type-RA" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang