eftersnack: STREET CARS FEST 1-2 NOVEMBER ´08 Kistamässan STOCKHOLM

PAIN
2 november 2008 · 2 103 Inlägg

Jahaapp då va denna säsong avslutad med en kanon rolig mässa, med skönt folk å ett glatt humör på 100% topp.

Efter endel strul med min bil, kom den till mässan ....men utan mina vägbröder hade den aldrig kommit dit eller hem.
tack qpon,svedis,tokken,evilaudio å the rest ...ni e fan guld grabbar smile

å tack tack tokken för special vinsten som passade min fina flint lol

Ja vad säger man evilaudio å tokken ....ska de va ljud så ska det haha ...grymt nice.

Under helgen filmade jag en heldel så kommer klippa ihop lite filmer från mässan när jag vilat upp mina batterier i kroppen.

Ris finns det alltid, men denna gång låter jag riset vara wink
....även om jag har mina funderingar över några saker vid prisutdelningen å annat......det pratades lite friskt om det efter prisutdelningen på golven runtom i lokalen.
Tror nog det kommer bli lite bubbel om detta och annat från andra.

....men jag som sagt låter denna underbara säsong 2008 avslutas med en STOR ros.

Tack för säsong 2008 å hoppas 2009 blir ännu roligare Å TACK till alla som bjöd på sig själva på mässan å även alla som kom fram å pratade  samt till SCF å alla inblandade smile

Även grattis till alla vinnare.

P.s  ....till mina vägbröder å nya å gamla vänner vi syns i meck garagen i vinter tonguecool

//Mvh

evilaudio
2 november 2008 · 16 195 Inlägg

tack själv.. smile   alltid kul me galenskaper..


men som sagt bedömmningen kommer diskuteras framöver..   vill veta EXAKT hur dom bedömmer för hantverk verkar dom iaf inte gå efter om man kollar på vissa bilar.


mycke kul saker kommer hända under vinter i garagen..wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
turboforssen Telge Drifting Team
2 november 2008 · 5 398 Inlägg

Pain940 skrev:
Jahaapp då va denna säsong avslutad med en kanon rolig mässa, med skönt folk å ett glatt humör på 100% topp.

Efter endel strul med min bil, kom den till mässan ....men utan mina vägbröder hade den aldrig kommit dit eller hem.
tack qpon,svedis,tokken,evilaudio å the rest ...ni e fan guld grabbar smile

å tack tack tokken för special vinsten som passade min fina flint lol

Ja vad säger man evilaudio å tokken ....ska de va ljud så ska det haha ...grymt nice.

Under helgen filmade jag en heldel så kommer klippa ihop lite filmer från mässan när jag vilat upp mina batterier i kroppen.

Ris finns det alltid, men denna gång låter jag riset vara wink
....även om jag har mina funderingar över några saker vid prisutdelningen å annat......det pratades lite friskt om det efter prisutdelningen på golven runtom i lokalen.
Tror nog det kommer bli lite bubbel om detta och annat från andra.

....men jag som sagt låter denna underbara säsong 2008 avslutas med en STOR ros.

Tack för säsong 2008 å hoppas 2009 blir ännu roligare Å TACK till alla som bjöd på sig själva på mässan å även alla som kom fram å pratade  samt till SCF å alla inblandade smile

Även grattis till alla vinnare.

P.s  ....till mina vägbröder å nya å gamla vänner vi syns i meck garagen i vinter tonguecool

//Mvh

det fanns två snygga bilar å en av dom va din:) resten sögsad synd bara på dina skader på kjolarna:(

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
DDESIGN
2 november 2008 · 563 Inlägg

Skitkul mässa! Längtar redan efter nästa års event. Ha en trevlig byggvinter allesammans!
Mvh.

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
AUBLITZZ
2 november 2008 · 142 Inlägg

Ett stort grattis till alla vinnare. Prat om hur bilar bedöms kommer det alltid vara prat om. Själv har ja haft ett toppen bra start på byggandet. Inte räknat med den respons man fick.. Vill tacka alla som ställt ut o alla nya vänner man träffat ni är toppen. Det e ni som gjort det så kul att åka på träffarna.
Ska även tacka Jensi med dommare för en väl genoförd säsong med träffar i både vått o tort. smile
Hoppas 2009 kommer bli minst lika bra o ännu bättre. Nu rivs bilen för nya ideer så nytt bygge e o vänta.
Syns på vägarna 2009. Ha det toppen nu alla o lycka till i garagen med er alla.



MVH Henrik

Våga göra något nytt o Annorlunda Inte vara som alla andra..
boos_
2 november 2008 · 42 Inlägg

skojjig mässa var det iaf, smile

taway
2 november 2008 · 296 Inlägg

Jag blev besviken. Det var egentligen inte något som var jättedåligt men inget som heller var jättebra. Jag saknade massor med bilar som man sett från deltävlingarna. Bara ett rallyjärn vad jag såg också. Måste väl finnas massor med fina även om Mr Smith Sti kanske är lite "uttjatad"? Mässan hade tagit in många fler bilar. Störigt rockband också som bara gjorde att man inte kunde prata med bilägare eller någon annan heller för den delen. Det här evenemanget kan helt klart bli bättre. Ni som ställer ut verkar alltid har roligare än besökare så jag får väl se till att få klart min egen biljävel till nästa år och försöka kvala in smile

El_malo_E30
2 november 2008 · 44 Inlägg

Jag vart oxså besviken. lite bilar långt till parkeringen o jäääävligt dyrt. (både parkeringen 25kr/h och inträde 120kr) sen bedömningen ja du. vad säger man.

Tack till: Co2- , TriBe , Crowley , MDS Superstore.
BMW 635csi "Coupen" (1987)
breesladd SKÅNING
2 november 2008 · 1 215 Inlägg

Ingen som har bilder att lägga upp?

för oss osm ej kunde komma

Senast redigerat av alexm- (2 november 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
evilaudio
2 november 2008 · 16 195 Inlägg

alexm- skrev:
Ingen som har bilder att lägga upp?

för oss osm ej kunde komma

de finns ju bilder om du kollar på "foto och film"...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Spiike
2 november 2008 · 1 196 Inlägg

jag har några bilder på min sida

Kanse
2 november 2008 · 1 120 Inlägg

GRYMT KUL å se er alla nya å gamla som man traffa smile ni e bäst..  smile mvh Louise

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
PAIN
2 november 2008 · 2 103 Inlägg

alexm- skrev:
Ingen som har bilder att lägga upp?

för oss osm ej kunde komma

Jag kommer lägga upp ett gäng sen, men just nu e jag rätt död efter 10 timmars sömn på 3 dygn å 3 dagar av mässa.....så e lite för seg i kroppen för att kolla igen hundratals bilder + film matrial wink

e nog många som sitter med massa bilder men som e för trötta för att lägga upp dom idag.......................including meeeeee lol

Senast redigerat av Pain940 (3 november 2008)

Pure Mångsysslare
3 november 2008 · 162 Inlägg

El_malo_E30 skrev:
Jag vart oxså besviken. lite bilar långt till parkeringen o jäääävligt dyrt. (både parkeringen 25kr/h och inträde 120kr) sen bedömningen ja du. vad säger man.

Jag blir lite ny fiken på vad du menar med bedömningen!
Vad var fel  med den?

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure
_MaCCe_ Majestas
3 november 2008 · 1 319 Inlägg

Nån som sitter på bilder ?

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
PAIN
3 november 2008 · 2 103 Inlägg

El_malo_E30 skrev:
Jag vart oxså besviken. lite bilar långt till parkeringen o jäääävligt dyrt. (både parkeringen 25kr/h och inträde 120kr)

kan förstå dig till viss mån wink

priset på parkeringen kan inte scf hållas ansvarig för då det är kista mässans parkering å dom har avtal med parkerings bolag.

hade man stått precis utanför hade det varit 100 meter att gå men dyrare...dock tog dom 80 kr för hela dagen så va man där från som idag söndag mellan 10 till 16-17:00 hade det teoretiskt blivit billigare att betala för hela dagen än betal 75 kr för bara 3 timmar wink

inget försvar mot att dom tog mycket betalt för det gjorde parkeringsbolaget,mad men teorin i texten ovan e ju ett rent faktum wink

120 kr i inträde tycker jag nog är ganska rimligt smile.....man ska veta att det kostar några kr för scf att husera sig på en nybyggd mässhall med ytan,elektiker,städare i lokalen samt toaletter,kassa peronal,el-kostander,väktare på dag å natt tid,sophantering ut och invändigt mm,reklam,telefonfakturor många som ska ha lön för jobbet där inne wink
sen finns det tex moms som ska betalas å administrativa avgifter etc.

Priset var ju tom sänkt från 150 kr till 120 wink....dom 30 kr per person under 2 fulla dagar blir ganska mycket pengar som scf går back på i intäkter för tex kommande årets scf event med inköp av pokaler,bensin ,service av fordon ,hyra av endel kommande utställningsplatser ,tillstånd ,tillverkning av t-shirtar,reklam i tidningar mm.

men jag kan hålla med lite om att 26 kr för en 33 cl cola inne på mässan va lagom dyrt, så då gör man som jag med flera ..gick ut till korvgubben å köpte en burk cola för 15 kr istället big_smile

Så om man vill ev slippa betala 120 kr i inträde så kan man putsa upp sin egen bil å anmäla den till eventen så får man gratis inträde å det blir mer bilar i lokalen wink e bara att söka plats å sen låta dom ta beslutet om din bil duger eller inte...man kan ibland lätt bli hemma blind på sin egen bil wink

Sen att det fanns lite mindre bilar ...ja jo ok...kan ju va så...men vi i stockholm va ju mer eller mindre dom som klara sig från snö å isiga vägar i fredags.......va nog endel som inte ville offra att åka med sina dyra bilar på snöiga vägar med sommardäck eller riskera slira av vägen med en trailer med fin bilen. sad


finns även endel som börjat bygga om sina bilar å då försvinner några bort där med.


så det kan vara lite att betänka om varför det va som det var med bilar å priser smile

//Mvh

Senast redigerat av Pain940 (3 november 2008)

PAIN
3 november 2008 · 2 103 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Nån som sitter på bilder ?

finns info redan om det i denna tråds första sida wink

*foto å film* på forumet wink 
å på fliken *evenemang* wink
e ju där bilder ska ligga, inte i en eftersnackstråd....å där finns oxå lite bilder samt länkar till typ över 300 bilder wink
//Mvh

Senast redigerat av Pain940 (3 november 2008)

Tokken Team dBakuten
3 november 2008 · 3 453 Inlägg

Nu inkommer även jag med ett par ord..

Tack till allihop för en superavslutning på säsongen!

Pain940, Svedis, Manne, qpon, Evilaudio, Wredberg and the rest.. Ni är wunderfull!

Bubblan tar nu farväl för denna gången och kommer tillbaka om allt går som det ska nästa år.

Pain, nu vill jag se smulan på skallen till våren också hahaha.

Och lite stilla funderingar över evenemanget som sådant, kul.. utan tvekan.
Stort tack till Jensi som fixade oss en bra monterplats när det såg som mörkast ut.

Lite dålig med besökare måste jag inflika lite snyggt, men de som kom var guld värda.
Det är ju besökarna som gör att vi kan fortsätta ställa ut bilarna.

Till sist, grabbar.. Vi kom varandra närmre än någonsin den här helgen med både med och motvind.
Så jag hoppas att vi kommer ut grymmare än någonsin nästa år och ger järnet från startlinjen!
Jag e på alla gånger!

Vi lär höras och synas under vintern också, garanterat.

Tack för mig!

// Robban A.K.A "Tokken"

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
CarpeDiem German Engineering
3 november 2008 · 9 081 Inlägg

Jag och en polare var på mässan i ungefär 2 timmar men det var kul, fina bilar såg man också wink

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Tokken Team dBakuten
3 november 2008 · 3 453 Inlägg

Hihihi.. verkar som Evilaudio var populär bland RC-Driftarna..

http://www.rcdrift.se/viewtopic.php?t=3495

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang