2838
Sök

Ombyggnad av instrumentpanel!?

577 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Nån som är händig på obyggnad av instrumentpanel eller vet av nån som är duktig eller nån websida som det finns idér att hämta ifrån..
Skriv i forumet....

https://www1.garaget.org/gallery/archive/18878/494767_r3hstd.jpg
Här är bild på orginal instrumentpanelen som ska byggas på!

/Hedman

Försöker iaf
1 998 Inlägg
3 november 2008
E30ins instrumentpanel ä ju fin som den är. Va hade du tänkt dig för ommbyggnad?

Inget med instrumentpanelen men sätt 3st extramätare i mittkonsollen. Alltså facket  precis under panelen

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

577 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Jag har tänkt typ glasfibra lite & montera högtalare & ev annat skoj!

/Hedman

185 Inlägg
3 november 2008
Flocka instrumentpanelen och någre mätare, tycker det är snyggare än plast och högtalare:)

577 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
LeLuke skrev:
Flocka instrumentpanelen och någre mätare, tycker det är snyggare än plast och högtalare:)

jag vill ha denna e30 mer som multimedia bil har E21:an som racing med durkplåtsinstrumentpanel som det ska in massa olika mätare i.

/Hedman

185 Inlägg
3 november 2008
Hedman82 skrev:
LeLuke skrev:

jag vill ha denna e30 mer som multimedia bil har E21:an som racing med durkplåtsinstrumentpanel som det ska in massa olika mätare i.

Aha, då förstår jag:)

Fotograf
1 319 Inlägg
3 november 2008
flytta på ventligations reglagen ner vid växelspaken sen bygga in en skärm där i stället. centerhögtalare ovanför stereon.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

JDM
593 Inlägg
3 november 2008
Förläng förhöjningen in till mitten och sätt in en skärm i den, där mätarna ska sitta sätter du helt runda vita mätare med grönt ljus på. Sen bygger du upp två smått vinklade hål för högtalare, en på varje sida.
Du tar bort den fruktansvärda klockan och bygger in en digital lite snyggt.

Reglagen för fläktarna skär du bort och sätter dit en plexiskiva istället, i den skär du ut alla reglagen och sätter dit kromade pinnar istället för de svarta plastbitarna. Du dremmlar ut alla symboler och sätter en frostad skiva bakom den klara. Glaset byggs sedan in så att inga kanter syns, i hörnen på den klara plexiskivan sätter du dioder som lyser upp det du har dremmlat i rött och i hörnen på den bakre frostade skivan sätter du svagare dioder som lyser upp den svagt med grön färg..

Sen tar du en blank metallskiva och skär ut din namnteckning eller något personligt och sedan fäster en plexiskiva på indersidan av den och under skivan sätter du dioder. Den översta metallskivan sätter du fast med fyra bultar på passagerarsidan av panelen. Resten av panelen flockar du...

Där har vi en liten idé wink Det skulle iaf jag tycka va snyggt...

Hmm, kanske ska jag själv bygga så tongue

Det ska vara JDM och bana!

577 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Haxxel skrev:
Förläng förhöjningen in till mitten och sätt in en skärm i den, där mätarna ska sitta sätter du helt runda vita mätare med grönt ljus på. Sen bygger du upp två smått vinklade hål för högtalare, en på varje sida.
Du tar bort den fruktansvärda klockan och bygger in en digital lite snyggt.

Reglagen för fläktarna skär du bort och sätter dit en plexiskiva istället, i den skär du ut alla reglagen och sätter dit kromade pinnar istället för de svarta plastbitarna. Du dremmlar ut alla symboler och sätter en frostad skiva bakom den klara. Glaset byggs sedan in så att inga kanter syns, i hörnen på den klara plexiskivan sätter du dioder som lyser upp det du har dremmlat i rött och i hörnen på den bakre frostade skivan sätter du svagare dioder som lyser upp den svagt med grön färg..

Sen tar du en blank metallskiva och skär ut din namnteckning eller något personligt och sedan fäster en plexiskiva på indersidan av den och under skivan sätter du dioder. Den översta metallskivan sätter du fast med fyra bultar på passagerarsidan av panelen. Resten av panelen flockar du...

Där har vi en liten idé wink Det skulle iaf jag tycka va snyggt...

Hmm, kanske ska jag själv bygga så tongue

lite väl mycke med dioder mm!

/Hedman

577 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
fredda_king skrev:
flytta på ventligations reglagen ner vid växelspaken sen bygga in en skärm där i stället. centerhögtalare ovanför stereon.

har haft skärm/skärmar i bil tidigare & nu har hag givit upp det & satsar bara på hyffsat ljud men att det ska se bra ut! därför tänkte jag på inbyggda högtalare i panelen men det där med hur man ska bygga som är jag kass på ska man glasfibra eller ska man bygga upp i trä & spackla eller vad gör man!
hadde tänkt lack i vitt sedan iallafall!

/Hedman

Soubee
3 november 2008
Om du vill ha lite tips så kan du alltid titta på denna bilen; http://www.garaget.org/?car=57065
Själv tycker jag iaf att hans instrumentpanel är riktigt snygg...

PM Competition Team
711 Inlägg
3 november 2008
Jag hade gjort som jag redna gjort ett par gånger nu, flyttat mätarhuset till mitten med samma vinkel som mittdelen har, monterat stereon under huset och högtalare ute på kanterna lätt vinklade.

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

577 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Soubee skrev:
Om du vill ha lite tips så kan du alltid titta på denna bilen; http://www.garaget.org/?car=57065
Själv tycker jag iaf att hans instrumentpanel är riktigt snygg...

delar av det kan gå inte hastighetspanelen & stereon!

man vill ha mätarna framför sig!

/Hedman

Sök