Hur skicklig dikesåkare är du ?

breesladd SKÅNING
24 november 2008 · 1 215 Inlägg

nu när det har kommit snö i delar av detta landet måste ju någon sitta inne på lite bilder eller?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
24 november 2008 · 1 290 Inlägg

Var nyss in i en stor snödriva men hann inte ta kort... tongue Ville bort fort som fan! big_smile

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
ekbergh ....:::Firebird:::....
24 november 2008 · 60 Inlägg

dehär va på den tiden man körde epa tongue jag fick sladd med min a-traktor, och istället för att blåsa ut på lägdan som den ville, så började ja parera, vilket resulterade i att ja fick en rejäl rekyl, rakt ner i diket på andra sidan, tog tvärstopp mot en sten, voltade flera varv för att sedan hamna i riset tongue den gick fortfarande, fast den var upp och ner, stereon dånade också i bakgrunden. stängde av fanskapet, klättrade ut och ringde morsan tongue då kom hon och gubben hennes med en motorsåg, och när vi precis kapat ner all ris runt om, och tippat upp epan, så hör ja sirenerna, 2 brandbilar, 2 ambulanser och 1 polisbil :S först då va ja tvungen att sätta mej ner, då kom chocken. det komiska med det hela är att de va glastaklucka i den, som täckte en stor del av taket, den krossades direkt så de va alldeles öppet ut, och vem har bälten i en a-traktor? tongue klarade mej med ett skrubbsår i pannan och lite glassplitter. hade lika gärna kunna åkt ut genom takluckan.

Pontiac Firebird "sport coupe" (1969)
LordLife
24 november 2008 · 998 Inlägg

Fan va många som har åkt i diket, aldrig varit där, men varit ute på en åker med min postbil när man jobbade på citymail, inte mitt fel, nös till som fan och vred på ratten haha. Som tur var inga skador.

Annars så har man haft 740 men aldrig varit nere i ett dike och då kör jag som en biltjuv. Min flickvän vill knappt åka med mig på vintern tongue
Har nu mera en 850 och den går att leka med också men inga diken än där trots mycket snö och grusvägs körning i hög fart.

Men man har väl något som kallas skills tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
TFkarlsson Varningar. 36
24 november 2008 · 1 200 Inlägg

Jag har bara kört ner i diket för att sedan hoppa upp på andra sidan än så länge. sad Men jag har klippt en stolpe och en sten, det får duga så länge till den riktiga vintern börjar tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Boostrider Försöker iaf
25 november 2008 · 1 998 Inlägg

Första riktiga snön i år alltså idag så kan ni väl gissa vad som hände hmm

Sladdade å sladdade. 3 timmar å 20 liter blev de totalt. Snurrade faktiskt runt en gång. Fast ä ju lite ovan bmwn tongue Men gick iaf brett som fan. Hämtar en kompis. Vi åker till industriområdet å vipps ser man massa bilar och en folksamling i en kurva. Kompisen hade kört ner i diket för andra gången idag. Första gången skrota han hela vänstersidan å andra gången fronten sad

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Ksj
25 november 2008 · 1 217 Inlägg

Enda gången jag har vart i diket på eget bevåg var när jag mötte en grävmaskin på en liten jävla väg med 1,5m djupa diken på sidorna och då skulle jag backa tillbaka.
Jag hade haft körkort i typ en vecka och suger verkligen på att backa
så jag hamnade i diket med röven förhmm  men kom upp igen efter några försökbig_smile

Saab 900 "2.1an" (1992)
Tomten Tomten
25 november 2008 · 1 065 Inlägg

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 7d88tw.jpg

nå liknade lyckas jag med min gammla bil också fast diket var djupare och precis utanför kompisen hus.
Vart bara ett dimljus mindre och massa svordomar innan bilen var på vägen igen

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Destajnii
25 november 2008 · 219 Inlägg

Min kära 200sx åkte ner i diket runt 100km/h och den skrotades efter det då hela underredet och motorn var kaputt. :'(

s12 Nissan Gazelle
26 november 2008 · 1 460 Inlägg

jo man har hamnat i diket 2 eller 3 gånger he he

Nissan Silvia
_MaCCe_ Majestas
26 november 2008 · 1 319 Inlägg

Hälsade på ett dike senast igår.. det är hmm... 4:e gången.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
minievo
26 november 2008 · 258 Inlägg

Bara en gång, vilket resulterade med närkonakt med ett träd.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
LeLuke
26 november 2008 · 185 Inlägg

LordLife skrev:
Fan va många som har åkt i diket, aldrig varit där, men varit ute på en åker med min postbil när man jobbade på citymail, inte mitt fel, nös till som fan och vred på ratten haha. Som tur var inga skador.

Annars så har man haft 740 men aldrig varit nere i ett dike och då kör jag som en biltjuv. Min flickvän vill knappt åka med mig på vintern tongue
Har nu mera en 850 och den går att leka med också men inga diken än där trots mycket snö och grusvägs körning i hög fart.

Men man har väl något som kallas skills tongue

Eller tur;)

MrSkyline89 driver with style
26 november 2008 · 800 Inlägg

hehe de va många fina dykningar man såg wink

man själv har aldrig hamnat i diket med bilen... men däremot med moppen en gång för nårra år sen när man kom på sommaren med den på en grusväg i typ 70-80 knyck över ett backron som de va en 90graders kuvar efter... så man eldade rakt ut i skogen... men som tur så hände de varken mig elr moppen nåt då....

men morsan råkade ut för att parkera min Astra i ett dike för 3 år sen baklänges mellan 2 björka... de va bara nårra cm te varje träd tongue

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Zahak Prisjägare
26 november 2008 · 238 Inlägg

Har inte lyckats med det än, men det kommer nog i vinter tongue

Mortalis VW-nörd?
26 november 2008 · 4 332 Inlägg

Boostrider skrev:
Första riktiga snön i år alltså idag så kan ni väl gissa vad som hände hmm

Sladdade å sladdade. 3 timmar å 20 liter blev de totalt. Snurrade faktiskt runt en gång. Fast ä ju lite ovan bmwn tongue Men gick iaf brett som fan. Hämtar en kompis. Vi åker till industriområdet å vipps ser man massa bilar och en folksamling i en kurva. Kompisen hade kört ner i diket för andra gången idag. Första gången skrota han hela vänstersidan å andra gången fronten sad

Du e cool.

DaViper
26 november 2008 ·

Har väl egentligen bara haft en rejäl dikeskörning men den var dyr istället, 395 000 kr gick den på sad

http://www.garaget.org/video/zl9t6n53l0d0#zl9t6n53l0d0

Jongen
26 november 2008 · 341 Inlägg

Lyckades köra in i mitträcket med en BMW jag hade för några år sen när det hade snöat. Kostade 75000kr att laga bilen, gick på försäkringen, men fick betala 6000kr för att de skulle laga tre stolpar i mitträcket mad

Eddie_88 Hillbilly
26 november 2008 · 206 Inlägg

Tomten skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/192197_7d88tw.jpg

nå liknade lyckas jag med min gammla bil också fast diket var djupare och precis utanför kompisen hus.
Vart bara ett dimljus mindre och massa svordomar innan bilen var på vägen igen

måste varit hyffsat jobbigt o få upp bilen därifrån hehe.

Living my life sideways!
Martin81
26 november 2008 · 1 232 Inlägg

ja kag har vart ner ett antal gånger om man vill gasa å ha roligt på en sommar grusväg elr en perfekt packad snösträcka så får man skylla sig själv att man kan ta diket,det e ju en del av charmen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang