Toyota Celica 90-93 dåligt med utrymme?

kryptonajt
7 november 2008 · 59 Inlägg

Hej allihopa!

Ska till och försöka ta körkort efter årsskiftet, och kollar runt på lite olika bilar. Och blev förtjust i en Toyota Celica från -91.

En kompis till mig påstår att jag kommer ha väldiga problem att få plats i bilen. Jag är runt 188-189cm lång.

Ni som äger eller har kört en sån här bil, vad säger ni om det här? Bör jag se mig om efter en annan bil?

/Fredrik

discokapten Kapten på disco!
7 november 2008 · 1 729 Inlägg

Som förare har jag aldrig haft problem i dom, men som passagerare bak är det inte kul att vara över 1.60 och allmänt tanig.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
kryptonajt
7 november 2008 · 59 Inlägg

Hur lång är du då? smile

Jimm
7 november 2008 · 1 661 Inlägg

Jag har haft 2st Celicor -88 och -90.
Är 188cm och har inga som helst problem i någon av dem. Har iofs inte haft problem i nån bil. (Calibra, 200sx, 300sx, 3000GT, M3 cupe, Ferrari Enzo m m)

discokapten Kapten på disco!
7 november 2008 · 1 729 Inlägg

runt 185, kanske borde ha nämt det... wink

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
2-8Injection
7 november 2008 · 120 Inlägg

Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)

Jimm
7 november 2008 · 1 661 Inlägg

2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)

??? vi pratade förarplats.

kryptonajt
8 november 2008 · 59 Inlägg

Hardjim skrev:

2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)

??? vi pratade förarplats.

Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.

hagg
8 november 2008 · 36 Inlägg

jag har en celica -93 och i förarsätet kan jag säga att man sitter riktigt bra (är ca180cm lång) sköna stolar är d oxå.

Ford Mustang GT "Trick Flow 5.0" (1995)
Jimm
8 november 2008 · 1 661 Inlägg

kryptonajt skrev:

Hardjim skrev:

2-8Injection skrev:
Svar Ja, dåligt med utrymme. SÅklart aldrig själv ens funderat på att köpa en, men åkt med nån stackars japanfanatiker. Köp en stor bil, så får du stora utrymmen:) Enkelt va? BMW 7-serie är stor kan jag lova;)

??? vi pratade förarplats.

Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.

Som jag sade i det fjärde inlägget i denna tråden:

Ja, man får plats utan problem

Ksj
8 november 2008 · 1 217 Inlägg

Min flaggstång till polare har en Celica -89 och han får plats utan bekymmer med sina 2,05

Saab 900 "2.1an" (1992)
kryptonajt
8 november 2008 · 59 Inlägg

Hardjim skrev:

kryptonajt skrev:

Hardjim skrev:

??? vi pratade förarplats.

Jag vill veta om man som hyffsat lång förare får plats vid förarplatsen utan att behöva trycka in sig smile.

Som jag sade i det fjärde inlägget i denna tråden:

Ja, man får plats utan problem

Jo, jag har läst ditt inlägg. Men det är väl värt att veta vad andra säger med? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang