Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

NiKeMaN Entreprenör
14 januari 2014 · 1 286 Inlägg

Beemerloover skrev:

Andromeda skrev:

Beemerloover skrev:
Tekniker och svetsansvarig

mellan 35-40 utan jour.

kör bmw e92 335 till vardags smile

Jaha, så du tjänar så pass att du kan köpa en 7 år gammal bil om du antingen prioriterar ditt bilintresse eller lånar till det. Som de flesta fast anställda oavsett arbete alltså wink

No offence, men det är verkligen inte så imponerande att man behöver skriva det. tongue

Nej, jag har inte röstat ner din bil.

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Ja det är alltid kul.
Men blir lite dumt när du skryter om att du äger "din drömbil" och bara är 19 år. Och dessutom är skuldfri.
Den bilen du påstår är din - är ju inte din. Den är ju din MAMMAS. smile
Och när du dessutom bor hemma hos mammsen och pappsen så blir det ju inte så svårt med en lön på 40 000 per månad att köpa en 335i som iofs bara är en 07a med 13 000 mil och 12 ägare.

Inget illa menat - men chilla lite. smile

// Niklas Johansson
Andromeda Rumpmas
14 januari 2014 · 3 860 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Beemerloover skrev:

Andromeda skrev:

Jaha, så du tjänar så pass att du kan köpa en 7 år gammal bil om du antingen prioriterar ditt bilintresse eller lånar till det. Som de flesta fast anställda oavsett arbete alltså wink

No offence, men det är verkligen inte så imponerande att man behöver skriva det. tongue

Nej, jag har inte röstat ner din bil.

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Ja det är alltid kul.
Men blir lite dumt när du skryter om att du äger "din drömbil" och bara är 19 år. Och dessutom är skuldfri.
Den bilen du påstår är din - är ju inte din. Den är ju din MAMMAS. smile
Och när du dessutom bor hemma hos mammsen och pappsen så blir det ju inte så svårt med en lön på 40 000 per månad att köpa en 335i som iofs bara är en 07a med 13 000 mil och 12 ägare.

Inget illa menat - men chilla lite. smile

Grymma stalker-skills, bäst att inte göra dig upprörd wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
14 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Beemerloover skrev:

Andromeda skrev:

Beemerloover skrev:
Tekniker och svetsansvarig

mellan 35-40 utan jour.

kör bmw e92 335 till vardags smile

Jaha, så du tjänar så pass att du kan köpa en 7 år gammal bil om du antingen prioriterar ditt bilintresse eller lånar till det. Som de flesta fast anställda oavsett arbete alltså wink

No offence, men det är verkligen inte så imponerande att man behöver skriva det. tongue

Nej, jag har inte röstat ner din bil.

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Syftar du på mig så äger jag min bil (inte morsan) och du har ingen aning om vad jag tjänar. 

Själv tjänade jag 524k förra året.

Du får gärna redogöra för vilket svetsarbete som ger 40k i månaden i grundlön i Sverige. Är det i Norge förstår jag. En jäkla massa OB och traktamente?

(Är det inte jäkligt dyr försäkring om man inte har råd att betala sin egen försäkring med 40k i månaden utan måste ställa bilen på mamma?)

Senast redigerat av Andromeda (14 januari 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 januari 2014 · 13 769 Inlägg

NiKeMaN skrev:

Beemerloover skrev:

Andromeda skrev:

Jaha, så du tjänar så pass att du kan köpa en 7 år gammal bil om du antingen prioriterar ditt bilintresse eller lånar till det. Som de flesta fast anställda oavsett arbete alltså wink

No offence, men det är verkligen inte så imponerande att man behöver skriva det. tongue

Nej, jag har inte röstat ner din bil.

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Ja det är alltid kul.
Men blir lite dumt när du skryter om att du äger "din drömbil" och bara är 19 år. Och dessutom är skuldfri.
Den bilen du påstår är din - är ju inte din. Den är ju din MAMMAS. smile
Och när du dessutom bor hemma hos mammsen och pappsen så blir det ju inte så svårt med en lön på 40 000 per månad att köpa en 335i som iofs bara är en 07a med 13 000 mil och 12 ägare.

Inget illa menat - men chilla lite. smile

12ägare..inte dåligt är dom så dåliga att man tröttnar inom 6månader?! smile
nästan värre än min gamla volvo från 91 som är känd som svinbil bland yngligarna

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Andromeda Rumpmas
14 januari 2014 · 3 860 Inlägg

Growe skrev:

NiKeMaN skrev:

Beemerloover skrev:

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Ja det är alltid kul.
Men blir lite dumt när du skryter om att du äger "din drömbil" och bara är 19 år. Och dessutom är skuldfri.
Den bilen du påstår är din - är ju inte din. Den är ju din MAMMAS. smile
Och när du dessutom bor hemma hos mammsen och pappsen så blir det ju inte så svårt med en lön på 40 000 per månad att köpa en 335i som iofs bara är en 07a med 13 000 mil och 12 ägare.

Inget illa menat - men chilla lite. smile

12ägare..inte dåligt är dom så dåliga att man tröttnar inom 6månader?! smile
nästan värre än min gamla volvo från 91 som är känd som svinbil bland yngligarna

12 ägare - 6 bilfirmor brukar ju det betyda. 6 brukare på 7 år är väl inte så konstigt? Vissa byter ju bilar varje år.
Har hört att det är rätt problemfria bilar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Bobzilajnen It's time to nut up, or shut up !
14 januari 2014 · 181 Inlägg

Själv får man slava gratis för att hoppas på ett jobb.

Saab 9-3 Aero 2.8T Sportcombi "Griffin12" (2007)
Saab 9000 2,3T Turbo S "Performance By NordicUhr" (1993)
cheffer
14 januari 2014 · 1 422 Inlägg

Andromeda skrev:

Beemerloover skrev:

Andromeda skrev:
Jaha, så du tjänar så pass att du kan köpa en 7 år gammal bil om du antingen prioriterar ditt bilintresse eller lånar till det. Som de flesta fast anställda oavsett arbete alltså wink

No offence, men det är verkligen inte så imponerande att man behöver skriva det. tongue

Nej, jag har inte röstat ner din bil.

Haha suck. Kan ju va kul för folk o veta vad man rullar i och vise versa. Det är bilar vi har ett gemensamt intresse för. E92 335 har varit en drömbil för i många år och kunna äga sin drömbil när man är 19 år tycker jag bara är jävligt kul..

det ligger grymt mycket tid nerlagt på den och den kör ifrån en m3a alla dagar i veckan det gör nästan en orginal 335a med. Och mina bilar är betalda. Hellre köpa en 7år gammal bil än att låna till nått man igentligen inte har råd till ?

Syftar du på mig så äger jag min bil (inte morsan) och du har ingen aning om vad jag tjänar. 

Själv tjänade jag 524k förra året.

Du får gärna redogöra för vilket svetsarbete som ger 40k i månaden i grundlön i Sverige. Är det i Norge förstår jag. En jäkla massa OB och traktamente?

(Är det inte jäkligt dyr försäkring om man inte har råd att betala sin egen försäkring med 40k i månaden utan måste ställa bilen på mamma?)

Under 20-24 så går det i regel inte att äga en fin bil utan att ha en inkomst på närmare miljonen eller entusiastförsäkring om man ska stå på den själv. Min förstabil, en e34 525 (1991) skulle kostat mig nästan 30k per år om den stod på mig och då är jag 22 år nu så det var inte länge sedan så förvånar mig inte om beloppet på den där bilen närmar sig de siffror som jag får när jag söker på försäkring om sporthoj...

Vad är det med er egentligen f.ö? Är en jävla massa klagande och surande över att någon som är ung tjänar bra och har en fin bil. Är ju bara i Sverige som det är att skryta bara för att han säger som det är och inte smyger med det och är stolt över sig själv istället, skärp er och vad glad åt att en ung kille hittat ett fint jobb istället för att dra in hans familj och boende (som varken ni eller jag vet ett skit om). Jävla jante-svennar verkar ni vara flera stycken, man blir ju deprimerad av att se er hålla på. Ni skulle väl trivas bättre om det vore som gamla sovjet, så alla hade precis lika. Eller vänta, då skulle ju inte ni kunna vara "bättre" än någon så det skulle ju inte funka heller. Tråden handlar om vad man tjänar och vilket jobb, tråden heter inte "nu gnäller vi på de som i orättvisans namn tjänar mer än mig!" Gå och vara avundsjuka kan ni vara någon annan stans, helst under en sten i skogen för ni gör ingen glad.

Mvh Plåtslagare - 150kr/timme

Senast redigerat av cheffer (14 januari 2014)

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Dawee
16 januari 2014 · 194 Inlägg

Börjar bli offtopic, sluta haka upp er på saker som inte handlar om topic alls

Eric91
26 januari 2014 · 337 Inlägg

Betongfabrik ca:20-23 efterskatt beroende på övertid

Navkapsel
26 januari 2014 · 4 637 Inlägg

Kyrkvaktmästare. Är rätt ny så 23 200 plus en del ob...

Senast redigerat av Navkapsel (26 januari 2014)

jlarsson
26 januari 2014 · 4 Inlägg

vadå får ni lön?? jag får mat och bränsle bidrag bara smile

Volvo v50 (2005)
xXSammy
26 januari 2014 · 6 584 Inlägg

20k i grund men sen har man bonus system. smile

Bilmekaniker med 3 års erfarenhet.

De/Dem
Mane_Attraction Totalt okunnig
26 januari 2014 · 413 Inlägg

Montör på Volvo och efter senaste lönehöjningen har jag 29500:- innan skatt.

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
MolleCom Jägare
27 januari 2014 · 97 Inlägg

Studerar till VVS-Montör

1050 från CSN
500 i glesbygdsstöd
1000-2000 i månaden på poker
Plus så sticker morsan dit med nån tjuga ibland big_smile

Riktiga män kör otonat
Wicca
27 januari 2014 · 886 Inlägg

Mane_Attraction skrev:
Montör på Volvo och efter senaste lönehöjningen har jag 29500:- innan skatt.

Så pass alltså. Blir lite nyfiken:

Hur länge har du jobbat där?
Har du någon speciell utbildning eller tidigare erfarenhet?
Hur gammal är du?
Har du något ansvar utöver själva monteringen?
Jobbar du skift?

Hoppas du ursäktar frågorna, men jag tyckte det lät mycket för att vara montör. smile

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
LordLife
28 januari 2014 · 998 Inlägg

Uppdatering då eftersom man fått 3kr mer i timmen nu.
28500kr-30300kr beroende på hur många timmar man får in.
Anställd på Lernia uthyrd som montör på Volvo.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Mane_Attraction Totalt okunnig
28 januari 2014 · 413 Inlägg

Wicca skrev:

Mane_Attraction skrev:
Montör på Volvo och efter senaste lönehöjningen har jag 29500:- innan skatt.

Så pass alltså. Blir lite nyfiken:

Hur länge har du jobbat där?
Har du någon speciell utbildning eller tidigare erfarenhet?
Hur gammal är du?
Har du något ansvar utöver själva monteringen?
Jobbar du skift?

Hoppas du ursäktar frågorna, men jag tyckte det lät mycket för att vara montör. smile

Har jobbat som montör sen i somras då jag kom från Uddevallafabriken där jag har 8 år inom Volvo.

Nej, har jobbat inom logistik i 20 år.

Snart 39.

Nej.

Nej.


Och jag räknade om så jag har 29534 kr

Senast redigerat av Mane_Attraction (15 juni 2014)

#1 Älskad, sörjd, saknad. ALDRIG glömd!
En liten tråd om bilen: Arnold Babar
Pontiac LeMans "GTO Clone" (1967)
Noisehero Outlaw
11 februari 2014 · 178 Inlägg

21 bast. Snart 22.
Maskinmekaniker på Pon Equipment.
Utan OB, jour och fältjobb så får jag ut 25000 efter skatt.
Har som mest plockat ut 38560 efter skatt. Och detta var pga traktamente, OB, jourtillägg, kompaktortillägg(soptipp) och risktillägg 1.

Senast redigerat av Noisehero (11 februari 2014)

Diesel, pilsner & hemkört
SportPilot Ubåtsingenjör
11 februari 2014 · 7 239 Inlägg

Noisehero skrev:
21 bast. Snart 22.
Maskinmekaniker på Pon Equipment.
Utan OB, jour och fältjobb så får jag ut 25000 efter skatt.
Har som mest plockat ut 38560 efter skatt. Och detta var pga traktamente, OB, jourtillägg, kompaktortillägg(soptipp) och risktillägg 1.

25000 efter skatt som mekaniker ? sjukt ...

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Noisehero Outlaw
11 februari 2014 · 178 Inlägg

CHEEVA skrev:

Noisehero skrev:
21 bast. Snart 22.
Maskinmekaniker på Pon Equipment.
Utan OB, jour och fältjobb så får jag ut 25000 efter skatt.
Har som mest plockat ut 38560 efter skatt. Och detta var pga traktamente, OB, jourtillägg, kompaktortillägg(soptipp) och risktillägg 1.

25000 efter skatt som mekaniker ? sjukt ...

Jag har sämst lön på firman. Lönen är ju satt efter hur slitsamt och tungt jobbet är.

Diesel, pilsner & hemkört
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang