Blockets vanligaste stavfel "collection" (enligt mig)

-Mackan- Fire And Silk
17 november 2008 · 2 254 Inlägg

Direkt CTRL c CTRL V, hehe smile


*Säljes pågrund av plastbrist.
*automat växellåda(växlar jätte kul).(olja, filtrar, bromsar).

http://www.blocket.se/vi/18954007.htm?ca=13_s   <------   Säger bara läs denna big_smile

alufälgar med myckebra sommar dack...... Nu det är trokiga: inga sommar däck pga sommarkörning. Annars inga problem.. haha! big_smile

Mvh Markus

Senast redigerat av -Mackan- (17 november 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Rquired Allmänt envis
17 november 2008 · 12 512 Inlägg

opelmtx skrev:
Något jag tycker är sådär är när man ringer till Peter som ska sälja en volvo så svarar Abu!?!?!  Varför kan bara inte Peter erkänna att han heter Abu? så man slipper få en chock när man ringer neutral

Håller med, om dom nu är rädda för att rasistiska köpare ska välja bort deras annons så hjälper ju det inte att fejka namnet roll Tror dom att köparen blir mer välvilligt inställd bara för att denne ringer upp och abu med brytning svarar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FreddeK
17 november 2008 ·

Tunad roten=tonade rutor=)

-Mackan- Fire And Silk
17 november 2008 · 2 254 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/16123353.htm?ca=23_5_s


''Det går att lacka i bilens färg om man vill.'' - No Shit, Sherlock!

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
FreddeK
17 november 2008 ·

Tega skrev:

Sexyicecube skrev:
Det är BYTAT generator bla bla bla

Jag säger bytat... roll

Har även sett byttad, byttat. Varför säger du Bytad? Låter väl inge vidare?

Tega Yrkesförare
17 november 2008 · 1 073 Inlägg

Freddeponken skrev:

Tega skrev:

Sexyicecube skrev:
Det är BYTAT generator bla bla bla

Jag säger bytat... roll

Har även sett byttad, byttat. Varför säger du Bytad? Låter väl inge vidare?

Tjaaa, ingen aning, har aldrig tänkt på varför ... varför gör norrlänningarna ett inhallerande läte istället för att säga "ja" ?

Senast redigerat av Tega (17 november 2008)

NJ_
17 november 2008 · 2 118 Inlägg

Tega skrev:

Freddeponken skrev:

Tega skrev:

Jag säger bytat... roll

Har även sett byttad, byttat. Varför säger du Bytad? Låter väl inge vidare?

Tjaa, ingen aning... varför gör norrlänningarna ett inhallerande läte istället för att säga "ja" ?

hörru, nu ska vi inte va sådär wink

D.i.l.l.i.g.a.f
badder_
17 november 2008 · 139 Inlägg

-Mackan- skrev:
http://www.blocket.se/vi/16123353.htm?ca=23_5_s


''Det går att lacka i bilens färg om man vill.'' - No Shit, Sherlock!

Mvh Markus

finns köpare där ute som inte har så bra koll som du när det gäller vilka material det går att lacka prylar i....

Sen tycker jag det är fel och omoget att häckla folk med dyslexi + invandrare för hur de stavar.

Det jag vill ha sagt är att alla inte har det lätt där ute, och bättre blir det inte av att folk här inne sitter och skrattar åt det.

Kan lägga till att jag hade Mvg i både svenska a och svenska b trots att jag inte är helsvensk. Asså stavar jag bättre och snackar grammatiskt bättre än många svenskar i min bekantskapskrets. Jag tar inte åt mig i denna tråden på nått sätt utan jag visar bara medkänsla till dyslektiker osv..

//Akay

Akay!
FreddeK
17 november 2008 ·

badder_ skrev:

-Mackan- skrev:
http://www.blocket.se/vi/16123353.htm?ca=23_5_s


''Det går att lacka i bilens färg om man vill.'' - No Shit, Sherlock!

Mvh Markus

finns köpare där ute som inte har så bra koll som du när det gäller vilka material det går att lacka prylar i....

Sen tycker jag det är fel och omoget att häckla folk med dyslexi + invandrare för hur de stavar.

Det jag vill ha sagt är att alla inte har det lätt där ute, och bättre blir det inte av att folk här inne sitter och skrattar åt det.

Kan lägga till att jag hade Mvg i både svenska a och svenska b trots att jag inte är helsvensk. Asså stavar jag bättre och snackar grammatiskt bättre än många svenskar i min bekantskapskrets. Jag tar inte åt mig i denna tråden på nått sätt utan jag visar bara medkänsla till dyslektiker osv..

//Akay

Bra att du inte särskriver för det är det värsta jag vet! Vad menar du, att vi inte ska prata stavning och låta stavningen helt förfalla?

Senast redigerat av Freddeponken (17 november 2008)

pippaaN
17 november 2008 · 987 Inlägg

"alufälgar med myckebra sommar dack (falken) 205/55/15" sen "nu det är trokiga: inga sommar däck pga sommarkörning. " what..? Länk: http://www.blocket.se/vi/18954007.htm?ca=13_s

i like it load
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 november 2008 · 10 427 Inlägg

pippaaN skrev:
"alufälgar med myckebra sommar dack (falken) 205/55/15" sen "nu det är trokiga: inga sommar däck pga sommarkörning. " what..? Länk: http://www.blocket.se/vi/18954007.htm?ca=13_s

Säljarens namn får mig att tänka på ett stort land i öster där dom förtär mycket 'blank' alkohol.
Tror ev det kan ha varit inblandat i annonsskrivandet? tongue

-Mackan- Fire And Silk
17 november 2008 · 2 254 Inlägg

badder_ skrev:

-Mackan- skrev:
http://www.blocket.se/vi/16123353.htm?ca=23_5_s


''Det går att lacka i bilens färg om man vill.'' - No Shit, Sherlock!

Mvh Markus

finns köpare där ute som inte har så bra koll som du när det gäller vilka material det går att lacka prylar i....

Sen tycker jag det är fel och omoget att häckla folk med dyslexi + invandrare för hur de stavar.

Det jag vill ha sagt är att alla inte har det lätt där ute, och bättre blir det inte av att folk här inne sitter och skrattar åt det.

Kan lägga till att jag hade Mvg i både svenska a och svenska b trots att jag inte är helsvensk. Asså stavar jag bättre och snackar grammatiskt bättre än många svenskar i min bekantskapskrets. Jag tar inte åt mig i denna tråden på nått sätt utan jag visar bara medkänsla till dyslektiker osv..

//Akay

Det är kul att kika på folks stavning/ordval spelar ingen roll vart man är född, eller om man är invandrare eller ''svensk''. Stava kan alla bara man tar sig tid att försöka.

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
trippelturbo Trucker
17 november 2008 · 2 710 Inlägg

Brandis skrev:

Grundstrom skrev:

einherjer skrev:
insaxat direkt från Blocket annons :

bilden är avstäld och ligger i virsbo nära surahammar, bilen är helt normal och är helt bra att köra med.
för att se bilen kan ni komma te virsbo annars om ni ska köpa den på direkten kan va hämta bilen själv te stockholm bara.


( http://www.blocket.se/vi/18563378.htm?c … amp;last=1 ) för dom som tror jag hittar på....

Säljes av  Mohammed.

inte så jävla konstigt då? eller? jobbigt när invandrare skriver svenska, skönare när dom skriver på arabiska så man förstår... (<---- ironi)

irriterar mig fan så mycket mer på svenskar som stavar som ett arsle än när folk från andra länder gör det, se en svensk stava engelska ord är bland det roligaste som finns..

de e skillnad på att en infödd svensk skriver fel än att en "blatte" från iran gör de haha..

tänk tanken bara wink själv är jag invandrare, stavar mkt bättre än så många svenskar.. rättar ofta till MÅNGA av dom jag känner smile dyslexi har inte med och göra vart man kommer ifrån. många har ej dyslexi men ändå jäkligt kassa på att stava ..wink

Fart missbrukare
te_wik Forummoderator
17 november 2008 · 12 813 Inlägg

NJ_ skrev:

Tega skrev:

Freddeponken skrev:

Har även sett byttad, byttat. Varför säger du Bytad? Låter väl inge vidare?

Tjaa, ingen aning... varför gör norrlänningarna ett inhallerande läte istället för att säga "ja" ?

hörru, nu ska vi inte va sådär wink

Och det har ju nästintill försvunnit. Inte ofta man hör det "lätet" längre.

Det är bara på tv som det överdrivs som attan..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Navkapsel
17 november 2008 · 4 637 Inlägg

7766 stycken annonser på fordon finns där säljaren skrivit orginal istället för original. Är det så svårt att skriva ett i? Detta måste vara den vanligaste felskrivningen.

Senast redigerat av EmilHammarlund (17 november 2008)

Jongen
17 november 2008 · 341 Inlägg

Bland det roligaste är ju ändå folk som skriver Bilen är i nyskick! på en bil som är över 10år, gärna 15-20 oxå big_smile

Troligt att en bil som gått 20 000mil är i nyskick......

Holiace
17 november 2008 · 1 754 Inlägg

Sär Skriviningar

Jag kan inget om allt.
paltodlarn
18 november 2008 · 527 Inlägg

Hej vill nu sälja min crysler motorn funkar som den ska och går bra dock avställd men hade tänkt sälja som reserv dels bil snabb äffär bilen säljes koplet Obs..... tar bara i mot telefon samtal, priset är priset

Från en blocketannons jag läste alldeles nyss. Ganska kul skrivet tongue

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå
TurbOla Reservdansk
18 november 2008 · 6 271 Inlägg

M90 växellåda, Försärkt.

Svart tonade rutor.

svartskinnklädsel

# Regsensor

Ombyggda upphägningar

koplings wire

efektsystem

ett ekstar efektsysten

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Holiace
18 november 2008 · 1 754 Inlägg

Älskar "Hand broms wire"

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang