Tottii skrev:
text
Kul med en lägesuppdatering, tack.
För mig så drar en gammal Audi 80 väldigt mycket uppmärksamhet. Det är precis en sån bil som kan bli perfekt, i mina ögon. Det är verkligen min stil. Europeisk bil som jag gillar i designen och som jag känner mig hemma med då jag växte upp när de tillverkades, det ger en speciell känsla av samhörighet. Nyare bilar och äldre bilar har jag mycket svårare att fastna för. Kanske skrev du sådär med en glimt i ögat för att ge en känga åt arrangören av Elmia-mässan som lägger lite väl stort fokus på vingförsedda japanare lackad i tio olika kulörer och kjolpaket som står åt alla möjliga håll och kanter och dylikt? I så fall håller jag med dig.
Bilmodellen är snygg som sådan, det är en viktig sak att börja med (för mig i alla fall). Sedan gäller hur pass grundligt arbetet med den är genomfört, det är ytterligare en viktig aspekt. Och en tredje är hur smakfullt förändringarna är gjorda (och där gillar jag den återhållsamma original-liknande stilen med störst fokus på fantastisk finish).
Audi 80 med front från Sport quattro låter förstås väldigt intressant, vad jag mest funderar på är hur grundligt jobbet kommer göras och hur mycket arbete du kommer lägga på finishen. Det går att kroma drivlinan, hjulupphängningen, bromsarna och hela motorrummet, lacka underredet, ha i skräddarsydd skinnklädsel, kromad dubbelkryssbur mm. Kanske låter det överdrivet, men jag är lite kräsen efter alla mässor och träffar nere i Tyskland.
Och visst passar en Audi 80 på en bilmässa, den på de här länkarna är ett bra exempel.
http://www.1001cars.de/wordpress/wp-con … Flakes.jpg
http://www.1001cars.de/wordpress/wp-con … s-Side.jpg
Under tiden jag skrev inlägget postade du bilderna och efter att ha kollat på dem är jag inte särskilt orolig över ifall du kommer göra jobbet grundligt, för de bevisar att du tveklöst gör jobbet från grunden.
Senast redigerat av Bierstube (14 oktober 2014)