Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
tänkte då göra en liten uppdate på de som ska göras inom de närmsta månaden/månaderna då jag inte har nått roligare för mig just nu.
alla remmar ska bytas då man inte vet när de sist blev bytta Skaffa den sista mätaren innan flyttningen av mätarna till a-stolpen sen själva hållaren när skatteåterbärningen kommer ska jag lämna in han på Volvo för kopplnings byte / laga overdriven i samma veva orka byta till m90 då jag inte använder bilen så hårt / aldrig kommer uppnå den effekten sen det årliga olje/filter bytet blir nog även 1 nytt öppet filter så han får frisk luft=D
så de är ungefär de som kommer hända här näst sen efter de kommer man börja försöka bocka av resten av listan som står på första sidan så gått de går/man har råd
man kan ju ladda upp en bild oxå sista april slog han om till 35 tusen mil=D
TooS skrev: E det inte bättre om du får bort den overdriven?? Jag hade inte velat ha en sånn ialf
Ja röstar för m90 låda
mkt pengar för inget spec då jag inte ska öka effekten så pass mkt för att m46an går sönder
går ju hur bra som hälst på vanliga dreven är nått med overdriven så den förlorar oljetryck och kastar ner han en växel va nått i lådan volvo förklarade de där . efter som jag inte kan byta koppling sj och de ändå gör de kan de ta en titt på overdrive lådan och få 5an och normalt igen
Drift-is-the-shit skrev: Kolla sladden i växelföraren, alltså kontaktstycket under knappen. Brukar alltid jävlas..
inget sånt fel alls för 5an går i men gasar man de minsta lilla för mkt så turbon laddar åker man åp 4an igen... har provat allt fyllt på olja gjort rent kontakterna till kablarna kollat relät inget gör nån skillnad så är nåt i lådan som är arnevajse så de får volvo fixa
Drift-is-the-shit skrev: 5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.
jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm
så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf
Beckstroem skrev: på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S
den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska
Drift-is-the-shit skrev: 5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.
jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm
så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf
Beckstroem skrev: på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S
den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska
byt olja så funkar den nog
ja nå vad har usa modellen som svenska inte har???
Drift-is-the-shit skrev: 5an kan gå i ändå, för kontaktstycket brukar bli glappt.. men ah.
jojo men skulle de va vara de skulle den ju inte jävlas mindre så fort vlådan blitt varm
så fort den är kall fanns de inget som heter 5an alls men när den börjat blitt varm funkar den hur bra som hälst tills turbo laddet kommer men men kvittar vad de är volvo får fixa de iaf
Beckstroem skrev: på den amerikanska filmen är det väl en 960.. ? för den instrumentbrädan fick inte 940 i sverige, inte heller kromlister.. ? det fick ju 960.. :S
den fick ju b230FT den har ju inte 960... usa modellerna är ju spec i allt om man gämför mot de svenska
byt olja så funkar den nog
ja nå vad har usa modellen som svenska inte har???
har bytt oljan gjorde ingen skillnad alls.
skillnad hör man om de säger 940 usa modellen skulle ju ersätta 760 så den ser jut ut som en 960 i bilen / har multilink bakaxeln.. men den har 4 cyll turbo "b230FT" och kallades 940 SE
940 här skulle ju ersätta 740. bara lyssna på vad gubben i filmen säger om nån kan engelska / gämföra bilder/filmer med svenska 940isarna så ser man aningen skillnad
gjorde en liten uppdate fast ingen märkvärdig sådan då jag är sjuk "extremt förkyld" blev lite less på allt css spelande så tänkte fixa till vänster skärmblinkers som levt sitt eget liv sen vita blinkers glasen kom på uppenbart gillar inte kontakten den platta organga 5watts lampan
glaset "plasten lr vad man ska kalla de"
glaset med kontakten kvar
tyvär så hade de blitt fuktiga på insidan men men 1 år enbart utomhus så de är förstårligt
lampan/kontakten
sprayen då "tveka aldrig spraya"
lite smått ärjig kankse? lite el spray sen gjorde de susen
its alive
monterat igen får se hur lång tid de tar tills han ger upp nästa gång då?
visserligen inte allt för märkvärdig uppdate men men är sjuk och de hör till bilen så vore nice och slippa gnäll om de
förresten när pengarna kommer troligen nästa vecka funderar jag på polermaskin och få upp den röda färgen där han blitt blekt
maskinen lär ju bli den där med 2 huvuden från feltema .. men vad ska man mer ha för prylar för bästa resultat . aldrig kört med maskin förut vore nice med lite info
MrEricsson skrev: gjorde en liten uppdate fast ingen märkvärdig sådan då jag är sjuk "extremt förkyld" blev lite less på allt css spelande så tänkte fixa till vänster skärmblinkers som levt sitt eget liv sen vita blinkers glasen kom på uppenbart gillar inte kontakten den platta organga 5watts lampan
visserligen inte allt för märkvärdig uppdate men men är sjuk och de hör till bilen så vore nice och slippa gnäll om de
förresten när pengarna kommer troligen nästa vecka funderar jag på polermaskin och få upp den röda färgen där han blitt blekt
maskinen lär ju bli den där med 2 huvuden från feltema .. men vad ska man mer ha för prylar för bästa resultat . aldrig kört med maskin förut vore nice med lite info
va allt för nu //Mattias
polera alldrig bilen i solljus då kommer den bli lika blek igen
Fruktansvärt svårt att "behålla" glansen på en uppolerad matt röd bil. Ta och rubba upp bilen ordentligt innan du polerar den så blir det trevligare resultat Och andvänd inte mycket rubbing/vax. Många som gör det felet.
Hackev8 skrev: polera alldrig bilen i solljus då kommer den bli lika blek igen
ok ok ska komma ihåg de
Zwudda skrev: Fruktansvärt svårt att "behålla" glansen på en uppolerad matt röd bil. Ta och rubba upp bilen ordentligt innan du polerar den så blir det trevligare resultat Och andvänd inte mycket rubbing/vax. Många som gör det felet.
sant bleknar som fan på kort tid. som tur är äre bara bakluckan / stolparna mellan rutan bak som är värst .. ska man rubba hela bilen lr bara där den är blek?
kan ju inte bli sämmre än de redan är?
Crozzfire skrev: Tycker den amrikanska 940´n med dessa surautomatlådor, gick bra! iaktog lite gummirök..
filmen va ju ifrån när de va spritt nya så vore fan om de inte vore kräm i dom då