Var går värmen någonstans? Inte i bilen iaf..

Makemehappy
10 december 2008 · 256 Inlägg

Asså snart tror jag att jag skrotar skiten.
Jag har en saab 9000, och jag har ett väldigt irriterade problem.
Det kommer ingen varmluft i bilen, den blåser nästan kallare än en AC.
Detta är i samband med att kylarvattnet tar slut så får man fylla på då och då.
Trots att vattentemperaturen nästan når MAX så är det skit kallt i bilen.
Vi har bytt termostat,bytt och fyllt på nytt kylarvatten med glykol.
Den har även varit inne på en verkstad där de sa att de hittade problemet, det var nått skit som hade fastnat i en slang, och därmed stoppade de varmvattnet eller nått. Efter det har det fungerat bra i en och en halv månad. Och idag hände samma sak. Ingen varmluft, vad är felet? Please heeeeelp .....

Senast redigerat av Makemehappy (10 december 2008)

need_4_boost
10 december 2008 · 371 Inlägg

Det är väl inte helt omöjligt att du har mer skräp ligger i kylsystemet.
Jag skulle rekomendera en ordentlig rengöring att värmepaket, kylare slangar osv
Finns olika rengöringsmedel man kan köra med.

twin_cam Smålänning
10 december 2008 · 7 877 Inlägg

Sitter en 90 gradersböj någonstans runt toppen. En gummislang. dom brukar börja läcka, men det syns oftast ingenting eftersom motorn ändå brukar vara blöt av lite oljeläck där. Hade det problemet på en 900 en gång.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Makemehappy
14 december 2008 · 256 Inlägg

NU har jag hittat problemet! Det är ju förfan inget vatten i kylsystemet igen!
Asså vi har gått igenom detta problemet innan, och det bör vara fixat. De påstod att termostaten inte öppnade sig så kylarvattnet gick tillbaka till vätskebehållaren och rann ut den vägen efter som det blev högtryck. Var ska jag börja felundersöka den här gången??

mjukglassen
14 december 2008 · 18 Inlägg

fyll på kylaren starta bilen och se om kylaren läcker någonstans.

opeldrifter
14 december 2008 · 1 253 Inlägg

Jag skulle tro att ditt värmepaket har tackat för sig för det felet hade jag på min, dock hade jag glykol läck in i bilen med men jag skulle allt börja med att kolla värmepaketet. Har du inte AC på bilen så är det busenkelt att ta bort det

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang