Trimmade sin bil - Åttalas efter olycka som vållande till barnens död.

blacklin3 Ugglan-racing
19 december 2008 · 362 Inlägg

Skulle alla volvo bilar vara odugliga?? en del "volvo raggare" kanske tar hand om sin bil!! sen bara för att man kör volvo är man ingen volvo raggare

leksak skrev:

Syst3m skrev:

leksak skrev:
Samtliga jävla volvoraggare i dehär landet då?

Kapade fjädrar gynnar ju inte direkt bilens egenskaper.

Håll käften om du inte har något vettigt att säga.

Haha, ja du kände dig träffad ja.

Faktum är ju att det är sant, så det var ganska vettigt sagt faktiskt.
Jag hatar alla jävla volvoraggare som åker runt o riskerar mitt liv med sina odugliga bilar.

How does dust taste sucker??
volvokrille12 Blyfot
19 december 2008 · 829 Inlägg

suck... Volvo är väl en bil som alla andra. Dom är knappast sämre säkerhets mässigt. Kapade fjädrar förekommer ju på andra bilar också..

"bara en mor kan älska en sån son"
blacklin3 Ugglan-racing
19 december 2008 · 362 Inlägg

volvokrille12 skrev:
suck... Volvo är väl en bil som alla andra. Dom är knappast sämre säkerhets mässigt. Kapade fjädrar förekommer ju på andra bilar också..

Ja exakt men den del verkar ju inte fatta det riktigt..

How does dust taste sucker??
volvokrille12 Blyfot
19 december 2008 · 829 Inlägg

De är tur att man själv vet att man åker säkert och inte utsätter andra för fara trotts att man åker "odugliga volvos"

"bara en mor kan älska en sån son"
Sokrates Eliminator
19 december 2008 · 1 441 Inlägg

airflow skrev:

S4_AllarN skrev:
Nej folk som tror bilen är laglig bara för att den är besiktad har nog inte alla hemma.
Som denne man: http://www.garaget.org/annonser/?view=141279

Utgår ifrån att du vet vem ägaren är m.m eftersom du är 100% säker på att den inte är reggad med den effekten? Eller ?

Den är reggad med bara 206 Kw, lite lite effekt med det godiset i.
Alltså den är inte reggad med den rätta effekten.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
epic_mazur
19 december 2008 · 274 Inlägg

Joo skrev:
Håller med leksak, majoriteten av alla skräp odugliga bilar som man ser på stan är utan tvekan gammla jävla volvo bilar, framförallt 240/740!

Undrar hur många 1or jag får denna gång?

lollollollollol

Kesler
19 december 2008 · 3 650 Inlägg

Joo skrev:
Håller med leksak, majoriteten av alla skräp odugliga bilar som man ser på stan är utan tvekan gammla jävla volvo bilar, framförallt 240/740!

Undrar hur många 1or jag får denna gång?

saab 9000 e ju fan parallellen mot 740 hah

leksak Kanon..
19 december 2008 · 1 473 Inlägg

blacklin3 skrev:
Skulle alla volvo bilar vara odugliga?? en del "volvo raggare" kanske tar hand om sin bil!! sen bara för att man kör volvo är man ingen volvo raggare

leksak skrev:

Syst3m skrev:

Håll käften om du inte har något vettigt att säga.

Haha, ja du kände dig träffad ja.

Faktum är ju att det är sant, så det var ganska vettigt sagt faktiskt.
Jag hatar alla jävla volvoraggare som åker runt o riskerar mitt liv med sina odugliga bilar.

Nej.

Min mormor kör volvo, min mamma kör volvo, de är inga volvoraggare.
Men deras bilar är i bra skick utan kapade fjädrar.

Man kanske inte ska ta åt sig av nånting som inte är riktat mot en?

Kör man inte en oduglig bil behöver man väl inte ta åt sig när man riktar kritik mot de som gör det bara för att man råkar köra likadan bil?

Fan e de för fel på folk egentligen.
"Buhu, du pratar skit om volvo, nu blir jag arg"...

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
19 december 2008 · 938 Inlägg

LotL skrev:

TobbeE_87 skrev:
Kanske ska säjja att ja hatar alla jävla japsar då  för dom kör runt me fula jävla osthyvlar (vingar) som kan döda en oskyddad trafikant om man blir påkörd...

vingen sitter väll iaf bak på bilen? har man kört på någon, som flyger så långt så att den hamnar så att den kan bli skadad utav vingen, så tror jag inte personen överlever även om de inte finns en vinge.

Var lite ironisk där... Var menat som ett svar mot "Leksak"

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Stefanius
19 december 2008 · 74 Inlägg

Fel gör vi alla.. synd bara att de ska behöva bli just såhär=/ tror ingen här förstår hur han känner sig efter det som hänt.

««کtعfaи!uک»» Powعr!
Honda Civic Ek4 "JR kompressor" (2000)
Honda CRX Vtec "Daily Driven" (1991)
Rquired Allmänt envis
19 december 2008 · 12 512 Inlägg

Det rullar jävligt många Saab och Volvos ute på vägarna, det kan man inte bortse ifrån.  Men anledningen till detta är att Volvo och saab är (i sverige) populära märken och det finns många bilar att köpa billigt. Därav många fler som rullar runt i sunkar, dels är det vanligare med volvo och dels är det en billig och praktisk bil man lätt kommer över.

Men att skylla detta på märket eller att påstå att "alla" volvoägare kör runt i sånna här vrak är lite smålöjligt. Går man på de rykterna skulle jag vara en turk som åker runt och säljer knark och alla Porscheägare småbratz som bara har bilen som k*kförlängare etc.

Senast redigerat av Rquired (19 december 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
blacklin3 Ugglan-racing
19 december 2008 · 362 Inlägg

leksak skrev:

blacklin3 skrev:
Skulle alla volvo bilar vara odugliga?? en del "volvo raggare" kanske tar hand om sin bil!! sen bara för att man kör volvo är man ingen volvo raggare

leksak skrev:

Haha, ja du kände dig träffad ja.

Faktum är ju att det är sant, så det var ganska vettigt sagt faktiskt.
Jag hatar alla jävla volvoraggare som åker runt o riskerar mitt liv med sina odugliga bilar.

Nej.

Min mormor kör volvo, min mamma kör volvo, de är inga volvoraggare.
Men deras bilar är i bra skick utan kapade fjädrar.

Man kanske inte ska ta åt sig av nånting som inte är riktat mot en?

Kör man inte en oduglig bil behöver man väl inte ta åt sig när man riktar kritik mot de som gör det bara för att man råkar köra likadan bil?


Ne men de låter ju som han drar alla över en gräns

Fan e de för fel på folk egentligen.
"Buhu, du pratar skit om volvo, nu blir jag arg"...

Ne men de låter ju som han drar alla över en gräns

How does dust taste sucker??
M.Persson
19 december 2008 · 461 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

leksak skrev:
Samtliga jävla volvoraggare i dehär landet då?

Kapade fjädrar gynnar ju inte direkt bilens egenskaper.

jo jag tycker de förbättrar vägegenskaperna, men visst kör man på gensomslagsgummina är de en annan sak

Alltså jag har kört 740 med orginal dämpare och fjädrar,
med lätt kappade fjädrar
på genomslagsgumina
och med sänkfjädrar och inga av dom övre alternativen ger ju lika bra väghållning, spec med ett par hårdare dämpare, 4100 runt om för fjädrar och dämpare skulle jag inte se dom dyrt!

Och sen är någ det så att folk klankar ner på dom för dom ser aldrig ordentligt fixade 1/2/700 i städerna, där syns dom sönder tonade/dekaltrimmade, hemma sänkta, trimmade "öppet luftfilter + borttagen ljuddämpare, med shack rutor, wounderbauns, och lite lätt skrappig musik och däck spinn.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE
Rquired Allmänt envis
19 december 2008 · 12 512 Inlägg

M.Persson skrev:

Volvo__Mannen skrev:

leksak skrev:
Samtliga jävla volvoraggare i dehär landet då?

Kapade fjädrar gynnar ju inte direkt bilens egenskaper.

jo jag tycker de förbättrar vägegenskaperna, men visst kör man på gensomslagsgummina är de en annan sak

Alltså jag har kört 740 med orginal dämpare och fjädrar,
med lätt kappade fjädrar
på genomslagsgumina
och med sänkfjädrar och inga av dom övre alternativen ger ju lika bra väghållning, spec med ett par hårdare dämpare, 4100 runt om för fjädrar och dämpare skulle jag inte se dom dyrt!

Och sen är någ det så att folk klankar ner på dom för dom ser aldrig ordentligt fixade 1/2/700 i städerna, där syns dom sönder tonade/dekaltrimmade, hemma sänkta, trimmade "öppet luftfilter + borttagen ljuddämpare, med shack rutor, wounderbauns, och lite lätt skrappig musik och däck spinn.

Roten till uttrycket Volvoraggare lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
S4_AllarN
20 december 2008 · 87 Inlägg

airflow skrev:

S4_AllarN skrev:
Nej folk som tror bilen är laglig bara för att den är besiktad har nog inte alla hemma.
Som denne man: http://www.garaget.org/annonser/?view=141279

Utgår ifrån att du vet vem ägaren är m.m eftersom du är 100% säker på att den inte är reggad med den effekten? Eller ?

Du kan sfro besikta bilen för max 15kw/100kg.
Vilket denna redan passerat med råge från fabrik.
Den där kommer du aldrig kunna regga för mer effekt.

Det är ju bara det att han får det att fråmstå som att den är laglig bara för att en bilprovning släppt igenom honom en gång.
Vilket så inte är fallet.
Skulle vart kul att se hur stöddig han var om han skulle fått föreläggande om regbes.

Senast redigerat av S4_AllarN (20 december 2008)

KarlNilsson Örebroare i exil
20 december 2008 · 970 Inlägg

S4_AllarN skrev:

airflow skrev:

S4_AllarN skrev:
Nej folk som tror bilen är laglig bara för att den är besiktad har nog inte alla hemma.
Som denne man: http://www.garaget.org/annonser/?view=141279

Utgår ifrån att du vet vem ägaren är m.m eftersom du är 100% säker på att den inte är reggad med den effekten? Eller ?

Du kan sfro besikta bilen för max 15kw/100kg.
Vilket denna redan passerat med råge från fabrik.
Den där kommer du aldrig kunna regga för mer effekt.

Det är ju bara det att han får det att fråmstå som att den är laglig bara för att en bilprovning släppt igenom honom en gång.
Vilket så inte är fallet.
Skulle vart kul att se hur stöddig han var om han skulle fått föreläggande om regbes.

Tror knappast hans mening är att påvisa att bilen på något sätt skulle vara laglig med den effekten iom att den faktiskt har rullat igenom en besiktning utan anmärkning.

Så uppfattar jag honom i alla fall.

Hej FRA!
fiddes Grävmaskinist
20 december 2008 · 216 Inlägg

airflow skrev:

S4_AllarN skrev:
Nej folk som tror bilen är laglig bara för att den är besiktad har nog inte alla hemma.
Som denne man: http://www.garaget.org/annonser/?view=141279

Utgår ifrån att du vet vem ägaren är m.m eftersom du är 100% säker på att den inte är reggad med den effekten? Eller ?

BEHÖVER HAN INTE GÖRA!!!

Citat från alla våran vän VV:
Regnr:  RRM064
Fabrikat: MITSUBISHI LANCER EVO VI

Motoreffekt, kw:  206,0

Volvo C70 "T5" (1998)
Lurken_85
20 december 2008 · 832 Inlägg

Ska man vara riktigt petig så räcker det väll å ha en annan däckdimension än det som står på regpappret eller?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
ichibon mmm, blåbärssoppa.
21 december 2008 · 616 Inlägg

Hehe, eloge! Mycket skickligt av er att få även denna tråd att handla om Volvo vs. Saab!

/ichi
Germax
21 december 2008 · 12 086 Inlägg

volvokrille12 skrev:
suck... Volvo är väl en bil som alla andra. Dom är knappast sämre säkerhets mässigt. Kapade fjädrar förekommer ju på andra bilar också..

Volvo 740 är garanterat en överrepresenterande modell tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang