Vad tycker ni om julafton??

Grundstrom Nismo
24 december 2008 · 758 Inlägg

Som topic lyder big_smile

Vad tycker ni om julafton igentligen? Berätta vad ni tycker är bra o dåligt wink

Enligt mig suger den, fan va tråkigt de är..

te_wik Forummoderator
24 december 2008 · 12 813 Inlägg

Håller med dig. Det är inge kul alls.

Beror på att morsan gick bort när jag var 7 år, sen efter det har det som aldrig varit samma sak längre.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
VLN denkz
24 december 2008 · 323 Inlägg

Förstår mig inte på hela grejjen. Ett påhitt som är roligt för barnen tycker jag. Själv firar jag inte jul i år och det är sååååå najs smile

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
golf88
24 december 2008 · 956 Inlägg

Det var kul när man var liten..

eldus veldus
Audi A6 (2017)
AudiFors
24 december 2008 · 906 Inlägg

Håller med er andra, riktigt tråkigt, enda som är bra är maten, det här med julklappar osv har jag aldrig förstått mig på, iaf inte efter man fyllt 13 typ, själv har jag av-sagt mig julen här och vill ej fira jul, hellre en lugn kväll hemma:)

=)
Moparboy440
24 december 2008 · 4 682 Inlägg

suger i dagsläget, var de bästa som fanns då man va liten.

LIVINL0UD
24 december 2008 · 1 582 Inlägg

Tycker personligen att julen är skit tråkig, vissligen så var det lite roligare när man var ynge, men icke längre, nu är det som vilken dag som helst för mig.

IceEyes Varningar: För många..
24 december 2008 · 2 552 Inlägg

Julen suger.. Sitter hellre hemma och glor på film och laddar upp inför utgång imorrn! big_smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
alain www.bimmerpower.org
24 december 2008 · 3 995 Inlägg

Jul är bara för små sötingar som tror på det typ små barn eller i mitt fall barn-barn
Idag, det är en marknad där man spenderar onödiga pengar. den ända som känner på det är staten som får mycket skatt pengar för sålda produkter.
Det som är OK är julbord som samla familjen hemma.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
zortep
24 december 2008 · 911 Inlägg

jag tycker att julen är helt världelös, det är en hjärntvättning för oss individer att slösa onödiga pengar ! och sen ska man inte tala om besvikelsen över de klappar man får när man själv lägger in en extra slant på något bra för andra !


såå nooog klarar jag mig utan den alltid, men men , det är som det är !

pic up the phone, wazzzaaa
Evil_90 +Uppfinnare+
24 december 2008 · 643 Inlägg

zortep skrev:
jag tycker att julen är helt världelös, det är en hjärntvättning för oss individer att slösa onödiga pengar ! och sen ska man inte tala om besvikelsen över de klappar man får när man själv lägger in en extra slant på något bra för andra !


såå nooog klarar jag mig utan den alltid, men men , det är som det är !

Här är min utläggning om vad jag tycker om julen på ett annat forum:
Då var det dags för den där eländiga tiden igen när alla håller på och springer som idioter för att hitta prylar till alla människor man känner, sedan ska man springa hem för att kunna laga mat i tid tills farfar kommer och äter upp allt,  Paketerna som man sedan har köpt ligger under granen, och det ser nästan riktigt bra ut tills pelle får fel färg på  sin lilla leksaksbil.

Och sen är hela kvällen förstörd, Pelle sitter och bölar, och farmor får migrän. Så  eftersom leksaksbilen ändå inte kostar så mycket så slängs den bort och mamma säger att Pelle ska få en ny på mellandagsrean.

Vad är julen? - frågar jag mig själv då. Historian med julmaten är att de som hade fastat förr i tiden fick sig ett riktigt skrovmål när fastan var slut. Nu äter vi julbord säkert tio gånger innan julen kommer. Julklapparna då? Det var ju endast vedklabbar som man hade skrivit något rim på förr i tiden. Detta har tagits upp av storföretagen som tjänar enorma pengar på denna högtid. Och ingen Snö får vi heller för den delen, för vi har släppt ut så mycket koldioxid så det kommer att vara barmark året runt i sverige. Vad får vi för resultat av allt detta då? Jo, ingen julkänsla eller lust att fira jul över huvudtaget. Man klär granen för att man måste, man lagar maten för att man alltid har gjort det. Julen glider mer och mer ifrån sin rätta bemärkelse...

Merry Xmas everybody

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
bollen1986
24 december 2008 · 3 714 Inlägg

julen suger enligt mig

var enbart kul när man var liten....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
putte-p
24 december 2008 ·

För egen del är julen ganska trevlig och avkopplande. Jag är glad att jag inte befinner mig i verklighetens Tomten Är Far Till Alla Barnen smile

ToBe www.maniacracing.se
24 december 2008 · 494 Inlägg

hatar julen hade jag inte haft barn så hade jag nog sovit bort julen. Hopp då är det typ 365 dagar kvar tills nästa äckel jul

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se
pukan2
24 december 2008 · 3 182 Inlägg

hatar allt som har med julen o göra, har en dotter på 11mån så man försöker att pina sig igenom det hela, så denna jul har jag spenderat i min dotters rum o lekt med henne. tycker att man borde radera denna jävla dag från året enligt mig.

volvo__matte
24 december 2008 · 551 Inlägg

Håller med alla, julen va skoj när man va liten, nu känns de som vilken vanlig dag som helst. Men aja tongue

Senast redigerat av volvo__matte (24 december 2008)

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Mäki Långsam Perfektionist
24 december 2008 · 4 800 Inlägg

Varför skulle julen vara sämre dag än någon annan? Perfekt dag att träffa släkten (vilket man gör 2ggr per år) och äta god mat.
Ingen har sagt att ni måste fira jul heller..

Så god jul alla pessimister wink

Senast redigerat av Mäki (24 december 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
KarlDamm
24 december 2008 · 25 Inlägg

Det som är bra med julen är maten och gemenskapen.
Sen är det ju trevligt med klappar också, fast det börjar bli svårare och svårare att köpa till andra eftersom alla växer upp, skaffar jobb och pengar och köper det de vill ha!
Börjar bli en vana för farsan att riva av julklappspappret och se en rakapparat eller whiskyglas sad.
Men han blir fortfarande lika glad.
Iallafall så tycker jag att julen är väldigt bra pga det förstnämnda.

FreddeK
24 december 2008 ·

fan försökte beställa en calzone från pizzerian men dom vägra svara...ja nu vet ni vad jag tycker om julen...den suger!

rough_boy
24 december 2008 · 811 Inlägg

Kort och gott - Hatar skiten

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang