Montera Elhissar till 740.

Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

Hej. Jag har sökt runt lite och vet att det går montera elhissar om det är fördraget. För att man ska ha fördraget så måste man ha elhissar där fram. Men på min bil så har jag bara vev. Kan jag montera elhissar, eller måste det vara fördraget.

Jag kan få köpa elhissar runt om 4x för 1200 kr. Är det bra pris?

Jag har elspeglar. Det står också att man kan ta bort styrplattan och kolla ner. Vart är styrplattan?

Dubs I got Dubs!
27 december 2008 · 2 423 Inlägg

du bänder upp plasten som elhissplattan sitter i.
men kan knappast tro det sitter fördraget på din.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

Hittade bara två st kontakter, men dom var till elspeglarna. Så då kan jag inte montera elhissar sad eller?

Dubs I got Dubs!
27 december 2008 · 2 423 Inlägg

jodå. men du får ta kablaget från säkringsdosan med reläer osv. och dra ut det till dörrarna.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

Okej. Det är inte omöljigt. Men 1200 för 4x elhissar. Är det bra tycker du?

Kivik
27 december 2008 · 264 Inlägg

dyrt tycker jag... jag köpte elhissar runtom för 100kr/dörr.

Volvo v70n (2002)
Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

ZarX skrev:
dyrt tycker jag... jag köpte elhissar runtom för 100kr/dörr.

Det var ett riktigt kap. Men dom ända gånger jag har blevit erbjuden så är priset 1000 eller mera. Säljaren är ca 8 km från mej. Då det blir ingen frakt smile

Är det värt att köpa dom? Jag har inte förmonterat så jag måste dra kablar från batteriet. Tror ni att det kommer bli lätt. el hissar är bra för om man inte ha ac så kan man veva ner bakrutan lite medans man kör smile

Senast redigerat av Volvo740-88 (27 december 2008)

Volvo_Mannen Volvoskadad
27 december 2008 · 6 017 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

ZarX skrev:
dyrt tycker jag... jag köpte elhissar runtom för 100kr/dörr.

Det var ett riktigt kap. Men dom ända gånger jag har blevit erbjuden så är priset 1000 eller mera. Säljaren är ca 8 km från mej. Då det blir ingen frakt smile

Är det värt att köpa dom? Jag har inte förmonterat så jag måste dra kablar från batteriet. Tror ni att det kommer bli lätt. el hissar är bra för om man inte ha ac så kan man veva ner bakrutan lite medans man kör smile

tror du att du klarar av att installera elhissar? rätt mycket jobb om de inte är fördraget.
skaffa vindavvisare så bilr de lite bättre luftflöde när du vevar ner istället

Jonas
Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

Volvo740-88 skrev:

ZarX skrev:
dyrt tycker jag... jag köpte elhissar runtom för 100kr/dörr.

Det var ett riktigt kap. Men dom ända gånger jag har blevit erbjuden så är priset 1000 eller mera. Säljaren är ca 8 km från mej. Då det blir ingen frakt smile

Är det värt att köpa dom? Jag har inte förmonterat så jag måste dra kablar från batteriet. Tror ni att det kommer bli lätt. el hissar är bra för om man inte ha ac så kan man veva ner bakrutan lite medans man kör smile

tror du att du klarar av att installera elhissar? rätt mycket jobb om de inte är fördraget.
skaffa vindavvisare så bilr de lite bättre luftflöde när du vevar ner istället

Joo. Jag vet att det är jobb. Jag måste dra kablar till tändnings låset. Men Jag ska fråga säljaren om jag kan få med kablar också. Jag måste ändå riva inredningen lite grann för att det läker in vatten i bilen. Vet inte hur. Det finns inge rosthål eller något sånt. Det kan vara torped väggen. Just nu så måste jag ta bort mattan för den är blöt. Hela golvet är blöt. Det var ca 3 cm med vatten. Fört regnade det sen när jag öppnade bilen så var det inge vatten. Sen när jag körde lite då kom det fram vatten.

Tycker du att det är bra pris 1200 kr för 4x? Tänkte, han bor ju nära.

KungKjell
27 december 2008 · 150 Inlägg

om du köper elhissarna och monterar dom i dörrarna sen drar du kablarna till 4 st knappar. smile kan väll inte vara det svåraste någon människa gjort ? yikes

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

KungKjell skrev:
om du köper elhissarna och monterar dom i dörrarna sen drar du kablarna till 4 st knappar. smile kan väll inte vara det svåraste någon människa gjort ? yikes

Det är inte fördraget om du tror det.

azXig Finlirare
27 december 2008 · 478 Inlägg

Då måste du ju ha nya dörrsidor utan hål för vevarna, om de ska vara redigt gjort alltså.

Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

azXig skrev:
Då måste du ju ha nya dörrsidor utan hål för vevarna, om de ska vara redigt gjort alltså.

Jag vet. Men det är svårt att hitta blåa dörrsidor utan hål. Annars så kan man använda hålet till något? Liten rund högtalare? Eller proppa igen hålet och lacka för med blå färg? Några idéer?

Bjornn
27 december 2008 · 749 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

KungKjell skrev:
om du köper elhissarna och monterar dom i dörrarna sen drar du kablarna till 4 st knappar. smile kan väll inte vara det svåraste någon människa gjort ? yikes

Det är inte fördraget om du tror det.

Jag installerade både Elhissar och Centrallås x4 dörrar på en av mina 740 jag havt. Men jag använde orginalkablage från en annan bil jag köpt billigt för skrotpengar som jag monterade ur kabekhärvan och allt helt ifrån. Sen monterade jag över allting och kopplade in det i elcentralen med relän och på rätt säkringar på min bil. Så man slipper dra en massa lösa skarvade kablar kors å tvärs. Blir bara kortslutning och tråkigt av sånt, och så ser de inte snyggt ut. Sen skrotade ja den bilen och fick pengarna jag hade gett för den.

Tuffhaggman
27 december 2008 · 864 Inlägg

Bjornn skrev:

Volvo740-88 skrev:

KungKjell skrev:
om du köper elhissarna och monterar dom i dörrarna sen drar du kablarna till 4 st knappar. smile kan väll inte vara det svåraste någon människa gjort ? yikes

Det är inte fördraget om du tror det.

Jag installerade både Elhissar och Centrallås x4 dörrar på en av mina 740 jag havt. Men jag använde orginalkablage från en annan bil jag köpt billigt för skrotpengar som jag monterade ur kabekhärvan och allt helt ifrån. Sen monterade jag över allting och kopplade in det i elcentralen med relän och på rätt säkringar på min bil. Så man slipper dra en massa lösa skarvade kablar kors å tvärs. Blir bara kortslutning och tråkigt av sånt, och så ser de inte snyggt ut. Sen skrotade ja den bilen och fick pengarna jag hade gett för den.

Så gjorde vi på en polares 740 också. Vi köpte elhissar för 100:-/dörr och fick kablaget+centralen på köpet, detta var visserligen på en skrot och vi fick montera ur det själva...Visst tog det ett tag att montera ur allt och sen installera det men är man bara metodisk så går det bra.

Försök höra med någon närliggande skrot och ta med dig en polare så ska du se att det går bra.

BRub
27 december 2008 · 168 Inlägg

Känns inte lönt med elhissar och att betala ~~1500kr bara för hissar och kablage(+knappar mm) är för mycket.

Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

Okej. Då ska jag söka vidare efter elhissar. Helst 1000 kr och neråt.

BRub
27 december 2008 · 168 Inlägg

Kolla ifall någon i byn ska skrota sin slö40 och ifall du får byta dörrar med han för en peng(kanske ev. omlackering sen, ifall du inte hittar likadan färg) du kan spara många kronor där.

Volvo740-88 Volvo850-92
27 december 2008 · 1 677 Inlägg

mazdamx6 skrev:
Kolla ifall någon i byn ska skrota sin slö40 och ifall du får byta dörrar med han för en peng(kanske ev. omlackering sen, ifall du inte hittar likadan färg) du kan spara många kronor där.

Jag blev erbjuden en Volvo 740 GLE från -84. Den hade B230E med AC. Ingen gas men fungerar. Jag sa nej. Ska aldrig tacka nej till 740 skrot lol Och nu har han skrotat den sad

Senast redigerat av Volvo740-88 (27 december 2008)

cheva_raggare
27 december 2008 · 534 Inlägg

vrf inte köpa färdiga dörare me de å sen lacka om om du inte hittar i önskad färg

Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang