polisen stoppar mig varje helg för rutin kontroll vanligt :S

PG Avstängd
29 december 2008 · 298 Inlägg

Sluskk skrev:
men kan bara vara så jag har haft otur bara sistonde

tyckte jag såg ditt namn på most wanted?

åker du vissa tider så kan du bli stoppad
jag vart stoppad massor med gånger i sommras men det berodde på att jag stack och tränade kl 7 vissa helger och då står dom jämnt ute och tar alkotester.
är det en liten stad så vet dom garanterat om om du nu kör som en dåre så då får du räkna med att bli stoppad oftare.

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

PG skrev:

Sluskk skrev:
men kan bara vara så jag har haft otur bara sistonde

tyckte jag såg ditt namn på most wanted?

åker du vissa tider så kan du bli stoppad
jag vart stoppad massor med gånger i sommras men det berodde på att jag stack och tränade kl 7 vissa helger och då står dom jämnt ute och tar alkotester.
är det en liten stad så vet dom garanterat om om du nu kör som en dåre så då får du räkna med att bli stoppad oftare.

mjo men det är så konstig tycker jag om jag är "dåre" vad fan är inte min kompisar! dom är galna men dom behöver aldrig blåsa

alexbenhard Hemlig Agent
29 december 2008 · 1 115 Inlägg

För ganska många år sedan var min kompis efterlyst och då blev jag stannad så fort en polisbil såg min bil.
Låt säga varje dag i 2-3 veckor ibland mer än en gång på en dag.
Så det finns nog allt en anledning till att man blir stannad.

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

jag konstater det är en gammal 240 som inte är "jätte" dyr bil. Jag har aldrig fåt varning för något och dom är jämmt trevliga mot mig och det är nya poliser varje gång måste bara nog bara se vem som kör "skit" bilen som jag tycker är fräss

PG Avstängd
29 december 2008 · 298 Inlägg

Sluskk skrev:
mjo men det är så konstig tycker jag om jag är "dåre" vad fan är inte min kompisar! dom är galna men dom behöver aldrig blåsa

kör du in frivilligt när dom står och har kontroll eller smile?
jag vart stoppad men det berodde på att jag råkade köra rakt i in deras kontroller
jag har blivit stoppad en enda gång utanför en kontroll men då berodde det på att jag höll 60kmh genom en rondell i stan och dom låg precis bakom wink

alltså blir du stoppad i kontroller så är det nog bara oflyt
värre är det om du blir stoppad annars.
fråga vad dom är ute efter nästa gång och om dom inte har sett det dom vill se.

du kan snacka med dom det är inte olagligt
dom flesta är rätt schysta och går att resonera med

Senast redigerat av PG (29 december 2008)

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

PG skrev:

Sluskk skrev:
mjo men det är så konstig tycker jag om jag är "dåre" vad fan är inte min kompisar! dom är galna men dom behöver aldrig blåsa

kör du in frivilligt när dom står och har kontroll eller smile?
jag vart stoppad men det berodde på att jag råkade köra rakt i in deras kontroller
jag har blivit stoppad en enda gång utanför en kontroll men då berodde det på att jag höll 60kmh genom en rondell i stan och dom låg precis bakom wink

alltså blir du stoppad i kontroller så är det nog bara oflyt
värre är det om du blir stoppad annars.
fråga vad dom är ute efter nästa gång och om dom inte har sett det dom vill se.

du kan snacka med dom det är inte olagligt
dom flesta är rätt schysta och går att resonera med

ja dom är schysta men jag är en liten grabb med nerver av "pasta"

Koxen Stolt RHD Fjant
29 december 2008 · 130 Inlägg

volvo244_rallycross skrev:
va fan håller ni på me eftersom ni är så kollade ?? o skulle inte tro ni säger vad de är ändå....de måste ju ha bra andledningar till att de stoppar er

Har inte en enda böter av lokala polisen (dock i grannkommunen så åkte jag för fort på motorvägen 2003) och vi har aldrig haft någon despyt om något.
Något bidragande kan jag tänka mig är att det rullar en hel del nyimporterade bilar här och många kör som fan genom fartkameror och beter sig.  jag själv (bilen) är extremt igenkännd då jag parkerar bilen utanför jobbet som ligger längs med huvudgatan så hade jag kört som ett svin så hade jag snabbt fått fan för det.

ska stövla in på stationen och fråga vad som står på istället tongue

Micha-J
29 december 2008 · 159 Inlägg

sälj den o köp en annan..kanske hjälper;)

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

Micha_Riskok skrev:
sälj den o köp en annan..kanske hjälper;)

jag har dom tankarna faktis

Darkie dARKiE
29 december 2008 · 5 031 Inlägg

Koxen skrev:

volvo244_rallycross skrev:
va fan håller ni på me eftersom ni är så kollade ?? o skulle inte tro ni säger vad de är ändå....de måste ju ha bra andledningar till att de stoppar er

Har inte en enda böter av lokala polisen (dock i grannkommunen så åkte jag för fort på motorvägen 2003) och vi har aldrig haft någon despyt om något.
Något bidragande kan jag tänka mig är att det rullar en hel del nyimporterade bilar här och många kör som fan genom fartkameror och beter sig.  jag själv (bilen) är extremt igenkännd då jag parkerar bilen utanför jobbet som ligger längs med huvudgatan så hade jag kört som ett svin så hade jag snabbt fått fan för det.

ska stövla in på stationen och fråga vad som står på istället tongue

tror ju inte det blir bättre av att du går in och frågar vad fan dem håller på med. Då tror dem ju att du har nått fuffens för dig och börjar bli nervös.

Blir själv stannad minst 2 ggr per vecka när jag kör bmwn. (aldrig stannad med 740 vinterbilen)
Har till och med blitt stannad 7 ggr på en vecka. Dock var det 2 vanliga kontroller också då.

Men det är för att dem ser mig köra så ofta vid så många olika tidpunkter på dygnet så dem känner igen bilen och börjar tro jag sysslar med nåt skumt. Som tex svart taxi osv. Dock känns det bara bra att dem stannar just mig hela tiden, för ifall bilen blir stulen någon dag så kanske dem stannar bilen innan jag ens märker att den är borta. Dels för att jag inte har nåt att dölja så mig stör det inte. Sen kan det ha att göra med att jag blev av med kortet för 4 år sen också så dem kollar mig lite mer nuförtiden smile


Dock har det börjat tunnas ut med stannadet även med bmwn nu faktiskt, dem har väl märkt att jag är lugn och inte bryr mig så mycket trots alla tester. Så dem vet att jag är "en helt vanlig trafikant" nu..

Senast redigerat av Darkie (29 december 2008)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
CarpeDiem German Engineering
29 december 2008 · 9 083 Inlägg

Jag tror att du har otur bara

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
pippaaN
29 december 2008 · 987 Inlägg

Spela roll om du blir stoppad så länge du inte gjort något.. hmm

i like it load
Skyliner
29 december 2008 · 35 Inlägg

Själv så blir jag stannad pga att polisen vill se bilen hehe så går det med för mycket krom lol
Men på vintern kör jag en e36 BMW 325 och driftar i ett.
Men gör som oss finländare drifta så mycket i staden så polisen inte ens orkar ta oss.
Har även blått neon under båda bilarna och har på dom ofta och hittills endast stoppad och varnad en gång för dom.
Eller så kör du undan dom om man är lite galen.

Men bästa sättet är att ta det med ro så länge du inte har gjort något fel precis före:)

Nissan Skyline R34 GTR "Gojira NiZmo" (2000)
R_fused There is no replacement for displacement
29 december 2008 · 630 Inlägg

Koxen skrev:
Har även jag problem med sheriffen sedan jag köpte chasern i juni. har väll blivit stoppad totalt 10 ggr mellan juni och oktober, flera gånger av samma poliser. då ska det blåsas och kolla däck, ringa och kolla försäkring samt gnälla på regplåtarna som är röda. Sista gångerna så bara slängde jag ut alla papper om bilen på marken och slet åt mig alkomätaren och sa precis vad jag tyckte.

Ställde av bilen i oktober och lånade tjejens Almera till pizzerian några dagar senare. när jag går ut mot bilen och håller på att låsa upp så passerar en polisbil och GIVETVIS vänder fanskapet mitt i vägen och ställer sig ivägen så jag inte kommer ut. mitt i traiken! (det va en fickparkering)
skickar ner rutan och frågar vad han håller p åmed så bara stirrar han på mig en längre stund och jag på honom tills han säger
"Jag känner igen dig, och det är inte bra"
"Jasså? jag känner inte igen dig, va det något annat?" svarade jag sammanbitet
"vi har ögonen på dig det ska du veta"
sen drog han upp rutan och pratade lite i sin radio innan han släppte mig och trafiken som bildats bakom honom.

vart så jävla irreterad så jag ville slänga en pizza rakt i fejset på gubben!

åkte sedan vidare och han åkte efter mig när jag skulle förbi ICA på vägen hem, när jag kom ut från ica så var han inte där men istället står en civilpolisbil och väntar som följer mig hela vägen hem.

Någon som har tips på hur jag ska bli kvitt denna pest? har gjort ett papper med en bild på bilen och all tänkbar information som jag ska slänga in på deras skrivbord och dela ut till alla så dom kan hålla sina frågot för sig själv och lämna mig ifred.

Fan är snuten så jävliga i stenungsund! bäst o hålla sig borta då hehe... Har redan blivit stannad över 10 gånger på 3 år med körkort...

stellan_dahl svetsare
29 december 2008 · 329 Inlägg

Jag har blive stoppad 2 gånger på två veckor nu... en gång kl 12 på en söndags natt och nu i helgen kl halv 6 på morronen när jag hade vare ute hela natten.

Visst blir man lite skitnödig om man råkar komma på häng när dom ser en och sen tänder blåljusen som de vart på söndagskvällen, och då tycker jag väll inte de är så konstigt att dom stoppar en heller.
Men de vart ju som tur inget förutom blåsning och visa körkortet. ibland är dom snäll=).

Så om du blir stoppad nån gång i bland när du nu har en gammal volvo som vinter bil (liksom jag) så är de inte så konstigt, och de är inget att vara rädd för om du ändå inte har gjort något fel.
Så de är bara ut och ragga igen;)

Celica 2.0 Gti -90
Volvo 740 16v Turbo "Driftbilen" (1988)
fredde_petermann
29 december 2008 · 233 Inlägg

Sluskk skrev:

FLindgren skrev:
Har du inte gjort något fel är det väll inget att vara rädd för?
Och det kna ju bara vara ren otur.. eller så bor du i en liten stad, men många poliser som har lite att göra;)

ja staden är liten och polisenerna många men dom är trevliga men jag får ju syn skada snart av blå ljus

haha klockrent ju syn skada av blåljus hahahaha

Audi frälst
PH_
29 december 2008 · 310 Inlägg

Nu säger jag inte att detta nödvändigtvis gäller trådskaparen men jag har fått den uppfattningen att de personerna som ofta blir stannade mer än väl förtjänar det.

Tack för mig.

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Koxen Stolt RHD Fjant
29 december 2008 · 130 Inlägg

R_fused skrev:
Fan är snuten så jävliga i stenungsund! bäst o hålla sig borta då hehe... Har redan blivit stannad över 10 gånger på 3 år med körkort...

Orust? Då känner du kanske till Putte (skyline 33'an) Har för mig att han hade problem med dom också. det är väll helt enkelt för lite allvarliga brott här. vi får orsaka lite annat kaos så dom skiter i bilarna roll

OpelFredrik
29 december 2008 ·

Förstår inte varför polisen stoppar folk som har "billiga" eller "dåliga" bilar... Är dom verkligen så dum så dom tror att alkoholister och/eller pundare kör fula/dåliga bilar?

Låna en pundares bil nu i helgen och han är RIKTIGT känd av snuten här men jag blev inte stoppad en enda gång! Dom kolla inte ens på mig när jag åkte förbi... Bilen jag låna var en 98:ans Mondeo kombi.

När jag kör Omegan i Folkrace skick så kan man juh nästan inte åka 200 meter innan man har snuten i häcken även fast jag kör som en ängel på vägarna.

Ähh polisen måste börja utbilda sig lite när det gäller det här med "Stereo typer"  liksom bara för att man har en ful bil så måste man inte ha gjort något olagligt, känner många här i S-viken som har problem med lagens långa arm men ingen av dom har en bil under 98:ans årsmodell och dom ser ut som om dom rulla ut från fabriken igår och därmed blir dom aldrig stoppade vilket också gör att dom kan åka högre än höghusen på tjack utan att oroa sig det minsta.

//Fredrik

Senast redigerat av OpelFredrik (29 december 2008)

R_fused There is no replacement for displacement
29 december 2008 · 630 Inlägg

Koxen skrev:

R_fused skrev:
Fan är snuten så jävliga i stenungsund! bäst o hålla sig borta då hehe... Har redan blivit stannad över 10 gånger på 3 år med körkort...

Orust? Då känner du kanske till Putte (skyline 33'an) Har för mig att han hade problem med dom också. det är väll helt enkelt för lite allvarliga brott här. vi får orsaka lite annat kaos så dom skiter i bilarna roll

Ja de vet jag allt vem de är. Har inte hört de däremot men kan tänka mig att hans bil drar en del uppmärksamhet med hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang