Osmakliga o sönderstylade BMW M3s?

MattiasH
7 januari 2009 · 1 291 Inlägg

PG skrev:

Crozzfire skrev:
Väljer Amazonkombi utan att blinka framför en postgul M3!

ok men det säger ju inget om bilarna utan bara att du som jag hatar gula bilar eller hur smile
amazing amazonen är ju ingen amazon,den ser ut som en men hur mycket är original?
ska vi prata original bilar och jämföra dom med super trimmade ombyggda banracers så är det nog fel tråd.

alla amazoner ser ju ut så där med feta 19" fälgar så det är väl inget märkvärdigt med den på utsidan.
släng på 14" plåtisar så är du tillbaka till 60 talet igen smile

nu ser trots allt den där amazonen inte ut som någon annan amazon, finns inte 2dr kombi tex.
helt klart ska man styla sin bil men det ska göras så att det ser ut som bilen kommer från produktionsbandet. Den ska märka ut sig men vara svårt att se vad som är omgjort, typ utdragna original linjer mm.
sen finns det det groteska "här kolla på mig, jag har byggt om bilen så mycket som möjligt skit i hur det ser ut det är iaf ombyggt, men hjul hade jag inte råd med.." lägret, finns alldeles för många såna skräckexempel sad

pwei Mr.
7 januari 2009 · 253 Inlägg

evilaudio skrev:

r-ted skrev:

evilaudio skrev:
fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

varför förstöra en bil som är perfekt från början ?

skulle du klistra på massa dekaler, huv scoop å kapa fjädrarna då eller ?

perfekt??  för de första har den för lite stereo.. sen finns de alltid saker på bilar man vill ändra på.

"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

Senast redigerat av pwei (7 januari 2009)

Köpes:
18T Turbo
evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

pwei skrev:

evilaudio skrev:

r-ted skrev:
varför förstöra en bil som är perfekt från början ?

skulle du klistra på massa dekaler, huv scoop å kapa fjädrarna då eller ?

perfekt??  för de första har den för lite stereo.. sen finns de alltid saker på bilar man vill ändra på.

"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

HAHA.. håller just nu på å bygger ljud i en corvette C5..tonguetongue



http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=58028

Senast redigerat av evilaudio (7 januari 2009)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
pwei Mr.
7 januari 2009 · 253 Inlägg

evilaudio skrev:

pwei skrev:

evilaudio skrev:

perfekt??  för de första har den för lite stereo.. sen finns de alltid saker på bilar man vill ändra på.

"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

HAHA.. håller just nu på å bygger ljud i en corvette C5..tonguetongue

Gjort ær gjort...førsøk gjøra den smaklig bara.. inget øverdrivet trams.
Ægaren har tydligen inte førstått skønheten med en Corvette... i dess orginal utførande.

Köpes:
18T Turbo
evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

pwei skrev:

evilaudio skrev:

pwei skrev:
"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

HAHA.. håller just nu på å bygger ljud i en corvette C5..tonguetongue

Gjort ær gjort...førsøk gjøra den smaklig bara.. inget øverdrivet trams.
Ægaren har tydligen inte førstått skønheten med en Corvette... i dess orginal utførande.

bla bla bla bla... de e ju tur att volvo e så snygga elle hur??

orgianal bilar SUGER!!!!

Senast redigerat av evilaudio (7 januari 2009)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Masterworks
7 januari 2009 ·

pwei skrev:

evilaudio skrev:

pwei skrev:

"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

HAHA.. håller just nu på å bygger ljud i en corvette C5..tonguetongue

Gjort ær gjort...førsøk gjøra den smaklig bara.. inget øverdrivet trams.
Ægaren har tydligen inte førstått skønheten med en Corvette... i dess orginal utførande.

Hur menar du nu då?

Takashi Got VTEC?
7 januari 2009 · 1 593 Inlägg

Hahah, det är inte bara M3's som har fått denna fula/osmakliga styling på sig, kollar man runt så ser man ju att det finns bilar av alla modeller från alla bilmärken som har fått ful o äcklig plast fast spacklad på karossen. Tyvärr, det är inget kul o se men men.. smaken är som baken o det hade väll inte varit så kul o se samma bilar överallt, bara lite tråkigt o se bilar som egentligen är gjorda för banan ha 1 ton ljud och multimedia i sig, en massa plast, 100 kg spackel, största aluminiumvingen man kan hitta, 21" kromfälgar osv.

Sen behöver ju inte bilen hållas i absolut originalskick i all framtid men det kan ju räcka med läpp, nya fälgar, sänkning o sen kanske lägga mer pengar på väghållning/motor istället.

Sen finns det ju t.ex bilar som är byggda för drifting o där brukar man ju oftast fixa på ett kjolpaket, men då inget "show-hoe"-trams utan drifting-kjolpaket, strippad inredning, trimmad motor/motorswap osv.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
te_wik Forummoderator
7 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Såja såja.. lugna sig lite.

Detta är ingen M3, men FUL är den;
http://www.blocket.se/vi/19476402.htm

Ber om ursäkt ifall ägaren läser detta, men den är inte vacker.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Masterworks
7 januari 2009 ·

pwei skrev:

evilaudio skrev:

pwei skrev:

"før lite stereo" klockrent exempel på varfør jag hoppas att du alldrig får sætta dina fingrar på en Ferrari/Porsche/Corvette eller annan bil i den klassen. Håll dig till din Jetta.

HAHA.. håller just nu på å bygger ljud i en corvette C5..tonguetongue

Gjort ær gjort...førsøk gjøra den smaklig bara.. inget øverdrivet trams.
Ægaren har tydligen inte førstått skønheten med en Corvette... i dess orginal utførande.

Mitt förstånd kan du kommentera efter att du träffat mig!!!  cool

https://www1.garaget.org/archive/60/59078/58325/58325-968985.jpg

https://www1.garaget.org/archive/60/59078/58325/58325-968986.jpg

steifan DR!FTT3KN!K3R
7 januari 2009 · 10 427 Inlägg

te_wik skrev:
Såja såja.. lugna sig lite.

Detta är ingen M3, men FUL är den;
http://www.blocket.se/vi/19476402.htm

Ber om ursäkt ifall ägaren läser detta, men den är inte vacker.

Mvh Tommy

Får lite ont i magen när jag ser den där fronten. roll
Skräckexempel! Vem gör såna där fronter från början!?

evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Takashi skrev:
Hahah, det är inte bara M3's som har fått denna fula/osmakliga styling på sig, kollar man runt så ser man ju att det finns bilar av alla modeller från alla bilmärken som har fått ful o äcklig plast fast spacklad på karossen. Tyvärr, det är inget kul o se men men.. smaken är som baken o det hade väll inte varit så kul o se samma bilar överallt, bara lite tråkigt o se bilar som egentligen är gjorda för banan ha 1 ton ljud och multimedia i sig, en massa plast, 100 kg spackel, största aluminiumvingen man kan hitta, 21" kromfälgar osv.

Sen behöver ju inte bilen hållas i absolut originalskick i all framtid men det kan ju räcka med läpp, nya fälgar, sänkning o sen kanske lägga mer pengar på väghållning/motor istället.

Sen finns det ju t.ex bilar som är byggda för drifting o där brukar man ju oftast fixa på ett kjolpaket, men då inget "show-hoe"-trams utan drifting-kjolpaket, strippad inredning, trimmad motor/motorswap osv.

men alla kanske inte vill köra bana me bilen å behöver bra väghållning.. finns ju vissa som vill ha showbilar.

själv ser ja inte mycke till nöjja i att åka fort utan vill hellre ha en bil me MASSA ljud.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Takashi Got VTEC?
7 januari 2009 · 1 593 Inlägg

evilaudio skrev:

Takashi skrev:
Hahah, det är inte bara M3's som har fått denna fula/osmakliga styling på sig, kollar man runt så ser man ju att det finns bilar av alla modeller från alla bilmärken som har fått ful o äcklig plast fast spacklad på karossen. Tyvärr, det är inget kul o se men men.. smaken är som baken o det hade väll inte varit så kul o se samma bilar överallt, bara lite tråkigt o se bilar som egentligen är gjorda för banan ha 1 ton ljud och multimedia i sig, en massa plast, 100 kg spackel, största aluminiumvingen man kan hitta, 21" kromfälgar osv.

Sen behöver ju inte bilen hållas i absolut originalskick i all framtid men det kan ju räcka med läpp, nya fälgar, sänkning o sen kanske lägga mer pengar på väghållning/motor istället.

Sen finns det ju t.ex bilar som är byggda för drifting o där brukar man ju oftast fixa på ett kjolpaket, men då inget "show-hoe"-trams utan drifting-kjolpaket, strippad inredning, trimmad motor/motorswap osv.

men alla kanske inte vill köra bana me bilen å behöver bra väghållning.. finns ju vissa som vill ha showbilar.

själv ser ja inte mycke till nöjja i att åka fort utan vill hellre ha en bil me MASSA ljud.

Jag vet att alla inte vill ha en banbil o köra bana med eller kanske jobba på motorn/väghållningen, men jag sa bara min åsikt och vad jag tycker om det hela.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Cvitan
7 januari 2009 · 36 Inlägg

evilaudio skrev:

Aerodynamik skrev:

evilaudio skrev:
du säger att du hatar "plastbyggen"... konstigt att många racebilar e i plast/glasfiber/kolfiber. 
hatar du sånt oxå??

Det är skillnad på riktiga race-bilar som har plasten för att väga så lite som möjligt och generera downforce; vingar, venturi-tunnlar osv mot vanliga svenssonbilar med stora plastpaket som har 0 funktion.

men ja anser fortfrande att en orginalbil e "tråkig"..

Tror du de skulle vara snyggt med plast på din Chevelle???

evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Cvitan skrev:

evilaudio skrev:

Aerodynamik skrev:

Det är skillnad på riktiga race-bilar som har plasten för att väga så lite som möjligt och generera downforce; vingar, venturi-tunnlar osv mot vanliga svenssonbilar med stora plastpaket som har 0 funktion.

men ja anser fortfrande att en orginalbil e "tråkig"..

Tror du de skulle vara snyggt med plast på din Chevelle???

den e inte orginal..tonguetongue  hela inredningen e glasfiber å MASSA stereo.

de mesta e ombyggt/bytt på den bilen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
no_fake
11 januari 2009 · 865 Inlägg

evilaudio skrev:

Takashi skrev:
Hahah, det är inte bara M3's som har fått denna fula/osmakliga styling på sig, kollar man runt så ser man ju att det finns bilar av alla modeller från alla bilmärken som har fått ful o äcklig plast fast spacklad på karossen. Tyvärr, det är inget kul o se men men.. smaken är som baken o det hade väll inte varit så kul o se samma bilar överallt, bara lite tråkigt o se bilar som egentligen är gjorda för banan ha 1 ton ljud och multimedia i sig, en massa plast, 100 kg spackel, största aluminiumvingen man kan hitta, 21" kromfälgar osv.

Sen behöver ju inte bilen hållas i absolut originalskick i all framtid men det kan ju räcka med läpp, nya fälgar, sänkning o sen kanske lägga mer pengar på väghållning/motor istället.

Sen finns det ju t.ex bilar som är byggda för drifting o där brukar man ju oftast fixa på ett kjolpaket, men då inget "show-hoe"-trams utan drifting-kjolpaket, strippad inredning, trimmad motor/motorswap osv.

men alla kanske inte vill köra bana me bilen å behöver bra väghållning.. finns ju vissa som vill ha showbilar.

själv ser ja inte mycke till nöjja i att åka fort utan vill hellre ha en bil me MASSA ljud.

haha du borde ju ha bra väghållning på jettan med tanke på all vikt borde ju ligga som gjuten på vägen:lol:

MattiasH
11 januari 2009 · 1 291 Inlägg

helt OT: Men mycket vikt är förknipat med dålig väghållning, en tung bil är svårare att svänga, bromsa och accelerera. Fysikens lagar är bara att gilla wink

terazzi
11 januari 2009 ·

Lätta är bästa trimningen man kan ge en bil big_smile

bjoorniiee
12 januari 2009 · 356 Inlägg

terazzi skrev:
Lätta är bästa trimningen man kan ge en bil big_smile

Inte bästa, billigaste.

MattiasH
12 januari 2009 · 1 291 Inlägg

bjoorniiee skrev:

terazzi skrev:
Lätta är bästa trimningen man kan ge en bil big_smile

Inte bästa, billigaste.

vad är då den bästa? yikes

Rille_Pille Tyskstuk
12 januari 2009 · 466 Inlägg

bjoorniiee skrev:

terazzi skrev:
Lätta är bästa trimningen man kan ge en bil big_smile

Inte bästa, billigaste.

OT: Jag hade velat rensa en S8 på onödig vikt, där är ju det faktiskt den bästa trimningen om du ska slippa byta allt från dämpare, bromsar mm, mm.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang