Kul lagom diskret snabb bil för 70 000-150 000

JG
6 januari 2009 · 139 Inlägg

fwd har ju mer effekt i backen mot rwd och 4wd

svansmotor är ju najs, eller mittmotor

jag skulle rekoendera bmw m bilar eller någon alpina

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag
Lozinmust "Unloaded"
6 januari 2009 · 1 557 Inlägg

Crozzfire skrev:
Ja ni Eparaggare som vet! Crossfire är en Mercedes!! Men som ställer in era bilar i garaget och vaxar hela vintern, här använder vi bilen, och vinter har vi med!Men klart med vinterhjul på 18/255 och 1dm lös snö så sitter den fast! Framhjulsdrift är det sällan problem, men som sagt, var ett tag sen man åkte moppe och sladdade som ni fjortisar! Sen mercedes..ROST!

Aldrig ägt en epa: check. Kör min BMW året runt: check. Med taskiga dubbdäck och har ej fastnat än: check. Du borde göra en check också, a reality-check. Bredda dina vyer.

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Tagg3N Konsult
7 januari 2009 · 1 247 Inlägg

Jag suckar.. Har G.Org blivit nya lunar? Skippa skitsnacket pojkar, det hör inte hemma här.

Tillbaka till trådens ämne.
Jag personligen tycker inte du ska lyssna på folk på ett forum, testa dig fram och prova de bilar som intresserar dig. Frågar du här får du bara en massa partiska kommentarer från folk som i 90% av fallen äger bilen i fråga.

Lycka till med letandet, bilen du är ute efter är den du blir kär i när du provkör.

/Kim

Navkapsel
7 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Mazda MX-5

klass
7 januari 2009 · 79 Inlägg

Hitta en frääsch Bmw m5 e39, -lågmilare-svensksåld-fullservad!
Diskret, Rolig, Snabb, Praktisk, Prisvärd smile

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
7 januari 2009 · 820 Inlägg

Nu när M5 var uppe i disskusion så antar jag att det är en E39.. Hur är dessa bilarna? Krånglar ofta osv? Svåra att trimma (extra svåra), något speciellt som brukar krångla etc?


skön komfort?


Mvh

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
Tony_Rene Y not
7 januari 2009 · 221 Inlägg

kan ju utan tvekan råda dig till en fin alpina b10, b10s .b10 v8s.

alla dessa är fin fina bilar lite billigare me ofta lite mer vårdade.. då detta är lite av ett mer entusiast märke...

e39 karossen med 4.6 liter är mer änn nog pulver och den har allt man behöver..
var i tyskland å körde lite på ringen med min alpina b10 kombi.. och ligger man i 270 km/h är det lika tyst i kupen som i 100... helt sjukt go bil i höga hastigheter...

Everything thats fast. has my name written on it
BMW Alpina B10 4,6 "Sleeper Edition" (1998)
Toyota Supra "Winter Beater" (1994)
BMW X5 "Darkside" (2010)
Pikey
7 januari 2009 · 2 283 Inlägg

Elda skrev:
Du har ju rätt mycket pengar, om dessa pengar kommer från ett arbete eller arv (alltså att du har relativt stor tillgång till pengar)

Fan vilket jävla svammel ur intet...

R.I.P. Michael Jackson!
TheDeadDorkster Dieselgypsy
7 januari 2009 · 538 Inlägg

Som sarge tidigare sa är:
Passat W8 ett fint alternativ, som är en riktig sleeper.

Den har en 202kW W8 4,0L motor med fyrhjulsdrift.

Diskret (det enda som skiljer sig mellan en W8 och en vanlig passat higline):
-Fälgarna (17" istället för 18")
-andra xenon-strålkastare (lite mörkare)
-synliga dubbla utblås
-W8 emblem i grillen och på bakluckan.

Senast redigerat av TheDeadDorkster (7 januari 2009)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
k1mm0 tokfrans
7 januari 2009 · 982 Inlägg

en VAG bil!!!


Seat leon 1.8t ... satan vad jag älskar den.. finns med Fwd och 4wd.

men då ska de va en i "topsport" utförande.. 180hk org på dryga 1350kg.. älskar min seat och jag har en fwd wink

pus så kram

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
anton_the_man
7 januari 2009 · 2 Inlägg

Elda skrev:

Pikey skrev:

Elda skrev:
Du har ju rätt mycket pengar, om dessa pengar kommer från ett arbete eller arv (alltså att du har relativt stor tillgång till pengar)

Fan vilket jävla svammel ur intet...

70-150 tusen ÄR mycket pengar när man precis fyller 18 och "borde" ha en månadsinkomst på 1000 kroner.

men de ska ju du o ja skita i vad han fått sina pengar ifrån, lämna skitsnacket o hjälp han hitta en bil!

ja har haft s40 t4, vart inte alls nöjd me den då den skramlar o låter o
e allmän dålig kvalite på dessa holländska volvos, sålde den o köpte bmw 323 e36 -  sjukt mycket bättre
bil enligt mig, o rwd e ju livet, aldri mer fwd!coolcoolcoolcoolcool

Hamilton
7 januari 2009 · 8 868 Inlägg

M3or och M5or är ju inga diskreta bilar direkt som trådskaparen är ute efter.
Mitt val om man nu lyckas hitta någon vill säga blir Lotus Omega
Sen att budgeten och kraven på mindre än 10 000mil inte fungerar på vare sig på M3-5or eller Lotus Omega ...men drömma går ju wink

Senast redigerat av Hamilton (7 januari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
7 januari 2009 · 1 163 Inlägg

vet inte hur man kan ta fwd före rwd.. tongue hellre att bakänden slänger lite än att man åker rakt fram smile

~Andy~
Thiger_84
7 januari 2009 · 509 Inlägg

Tagg3N skrev:
Jag suckar.. Har G.Org blivit nya lunar? Skippa skitsnacket pojkar, det hör inte hemma här.

Tillbaka till trådens ämne.
Jag personligen tycker inte du ska lyssna på folk på ett forum, testa dig fram och prova de bilar som intresserar dig. Frågar du här får du bara en massa partiska kommentarer från folk som i 90% av fallen äger bilen i fråga.

Lycka till med letandet, bilen du är ute efter är den du blir kär i när du provkör.

/Kim

Bästa svaret i denna tråd!

Ut å testa dom bilar som du är sugen på så du får en egen uppfattning.
Fastnar du för en bil så är de ju bara å handla..

Lycka till.

TT-Avant
7 januari 2009 · 6 851 Inlägg

DusanMandick skrev:
men satsa på nån audi s4/6/8

Han har ju min som ligger ute nu wink
S6 med V8 och quattro. Dock under hanns pris..men det är väl bara bonus wink


Nej man jag hade nog själv satsat på en Audi Quattro med S i början eller en Saab med lite trim.

Senast redigerat av TT-Avant (7 januari 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
brush
7 januari 2009 · 24 Inlägg

Fyller 20, bor hemma och arbetar ett skit jobb, så behöver inte pengar till något annat. e fan inte rik inte hahaha. Behöver ju bara pengar till bil, kläder (köper något varannan månad typ), alkohol, en semester på sommarn men det blir sommarjobb så,  fast den semestern betalar mitt förra sommarjobb, tjohejjj....
Men det var endå en fin känsla Elda, kände mig för en minut som en rik brat som fått ett stort arv, fan va gött de hade vart.

Blir antagligen att jag säljer bilen när jag ska köpa lägenhet men det tar jag då, vill ha kul nu när jag inte har något annat för mig.

Tack för alla svar också, Tagg3N jo håller med dig, men vill veta ungefär vilka som är värda att testa, tänker inte testa en KIA iaf ;D

DusanMandick hur kan det vara så att en bil som gått 25000 mil kan vara bättre än en som gått 10000? Trodde de flesta bilarna började skrota ihop vid typ exakt 25000 mil.

Senast redigerat av brush (7 januari 2009)

Jockefors
7 januari 2009 · 961 Inlägg

hade jag haft dom pengarna skulle jag antingen köpt en bmw M5 e39  eller en audi s4/s6 .. smile

Pure DieselPower
Frosted
7 januari 2009 · 1 878 Inlägg

för dem penarna hade jag köpt mig en s70R/v70R

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Pikey
7 januari 2009 · 2 283 Inlägg

Elda skrev:

Pikey skrev:

Elda skrev:
Du har ju rätt mycket pengar, om dessa pengar kommer från ett arbete eller arv (alltså att du har relativt stor tillgång till pengar)

Fan vilket jävla svammel ur intet...

70-150 tusen ÄR mycket pengar när man precis fyller 18 och "borde" ha en månadsinkomst på 1000 kroner.

Ja det är mycket pengar det vet jag.
Hade samma budget när jag köpte första bilen och känner igen denna patetiska avundsjuka...
Skitsamma till Topic.

Köpte mig en Audi A4 1.8T s-line då och kan ju säga att den var relativt snabb och diskret snygg.
Skönaste bilen jag kört, hade inte tvekat på en sån om jag inte redan haft en.

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
7 januari 2009 · 2 283 Inlägg

Elda skrev:

Pikey skrev:

Elda skrev:

70-150 tusen ÄR mycket pengar när man precis fyller 18 och "borde" ha en månadsinkomst på 1000 kroner.

Ja det är mycket pengar det vet jag.
Hade samma budget när jag köpte första bilen och känner igen denna patetiska avundsjuka...
Skitsamma till Topic.

Köpte mig en Audi A4 1.8T s-line då och kan ju säga att den var relativt snabb och diskret snygg.
Skönaste bilen jag kört, hade inte tvekat på en sån om jag inte redan haft en.

Du kan ju misstolka mig som avundsjuk om du vill, det jag syftade på är om han har RÅD att äga bilen, alltså relativ hög månadsinkomst istället för att ha en klumpsumma och lägga alla pengar på inköp.

Det hör väl ändå inte till saken?

R.I.P. Michael Jackson!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang