Roliga saker du blivit stoppad/klarat dig ifrån

S_D_Karlsson
14 mars 2006 · 111 Inlägg

Själv har jag haft en väldans tur med polisen för det mesta..hehe

1. Hände för 2 år sen. En Lördag kväll på stan. Polisen hade en stor kontroll mitt inne i centrum där dom stoppade bilar i bägge färdriktningarna. Alla kompisar fick böter för dimljus och bälte. Hade precis kommit till stan och blev stoppad. Hade dimljusen på och inget bälte. Fick en trevlig, snygg och glad polistjej som stoppade mig. Hon va dessutom blond..hehe tongue Hon sa att de va förbjudet att ha dimljus på och du måste ha bältet på dig. Typ enda gången i livet man va så snabb och len i rösten..hehehe Lyckades med att inte få nånting i böter och fick en fortsatt trevlig kväll av henne big_smile

2. För 1 år sen. Hade då en -99:as Passat Variant med V6 och Syncro helt original motormässigt. Va dessutom vinter. Va påväg till stan en Lördag kväll. Tog en gammal väg till stan som är en grusväg i skogen. Kurvig och rolig speciellt på vintern. Körde förbi polisen i början av vägen (dom stod å pissa) Hade en kompis med mig som då inte kunde låta bli att tuta på dom. Brydde mig inge mer i de utan fortsatte å köra tills jag fick en bil en bit bakom mig med väldigt starka X-traljus. Tänkte inte så mycke på de heller utan gasade på för att slippa bli bländad. Insåg lite senare att de va polisen bakom mig. Dum som jag va då så tänkte ja inte så mycke. Gasade ännu mer och gjorde min icke åkrädda kompis åkrädd..hehe Väl framme i stan så sakta ja ner. Poliserna va ett bra långt stenkast bakom en. Dom kom ifatt en inne i stan och såklart stoppade en där. Poliserna kom fram och såg väldigt arga och åkrädda ut. Bägge två skakade som asplöv. Ena polisen rykte körkortet ur handen på mig och den andra stod å skrek och idiotförklara mig. Sa att dom hade kört i 160 å inte kommit ifatt. Jag hade inte kört fortare än 120 men tror poliserna har glädjemätare (sa aldrig de). Fick tillbaka de efter några sekunder och fick en varning. Poliserna åkte sedan iväg lika sura i sin 01:as V70 Cross Country..hehe

3: Hände nu i vintras. Va fyllechaffis åt nå kompisar. Körde en kompis 850. Klockan va runt 2 tiden på natten. Hungrig som bara den va vi. Va svinkallt ute. Enda matstället som va öppet va mitt inne på Gågatan. Tänkte att ja tar bilen dit slipper vi gå i kylan. Så jag körde bilen dit. Ställde mig precis utanför matstället. Stod där i ungefär en kvart. Då kom polisen fram och ställde sig rakt framför en. Tänkte att nu har man satt sin sista potatis. Inte så populärt att köra på Gågatan. Poliserna klev ut ur bilen och de va 2 tjejer wink Efter lite pratande så sa dom åt en att ja skulle flytta på mig så fort som möjligt och inte göra om de. Och jag fick en fortsatt trevlig kväll av dom med smile

Va 3 saker som jag klarat mig ur. Kommer inte ihåg alla.

Låt höra om fler har klarat sig undan roliga saker och blivit stoppad för något roligt smile

Senast redigerat av S_D_Karlsson (14 mars 2006)

Anders Karlsson
BMW 520D E60 "Tiffany" (2008)
okkar
14 mars 2006 · 694 Inlägg

Hmm hade precis fått mitt körkort:) kör på en långraksträcka ska testa hur fort bilen går.. 940 gl=( inget fart monster men ialf möter polisen i 190 kanske.. dom slår på blåljuset och vänder efter mig.. dock hade ja turen att tog en stund för dom att vända och ja släppte aldrig gasen. så ja körde in på en liten skit väg och stängde av bilen och såg att snuten åkte förbi på vägen på blåljus påsmile hehe puls på typ 300 hade jag:D haha kändes som så ialf

peo Kaffeknarkare.
14 mars 2006 · 135 Inlägg

Du har då haft en jävla tur Karlsson som bara träffar på en massa fruntimmer till snutar big_smile

Har aldrig blivit stoppad utav någon pga mitt trevliga uppförande som trafikant smile
Har väl åkt förbi våran lokal snut nångång. men som tur var, var han bara ute på en cykel tur. Lika bra o ta de lungt nästa gång man möter honom hmm

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
Snorre
14 mars 2006 · 18 Inlägg

Onödigaste gången var när en MCpolis gjorde en u-sväng på E6:an, körde i kapp och stannade oss bara för att vi hade en lite regskylt (inte vägverkets). Fick en tillsägelse och lovade heligt att sätta på den riktiga skylten när vi kom hem. Hände det?? nej först efter några fler påpekande..

Fight Hard Fight Back
wack Köksdiktator
14 mars 2006 · 10 Inlägg

Rövar historier

JohnnyN Rutinerad medlem
14 mars 2006 · 1 938 Inlägg

En gång, när jag var ung och körde moped, så var det ju inte riktigt original och jag körde 80 på 80-väg laglydig som jag var roll när det plötsligt ställer sig en reflexvästprydd snut mitt på vägen någon 100-meter fram big_smile Direkt tänkte ju jag att de har tagit mig med radarn, och att jag nu skulle få bilkortet uppskjutet! Jag håller på och svär ända fram till det är dags att köra in på en liten parkering. Där ber han mig stänga av mopeden och stiga av och gräva fram körkort och registerbevis. Sedan frågar han mig hur hårt mopeden går, och så säger jag: nåå, den går väl nog 55 om man ligger över den (körde en Derbi Senda SM -02) och plågar den lite big_smile
Så säger han bara: just så! fortsatt trevlig resa! big_smile
Efter det körde jag nog 45 en bra bit wink

Stampe29 Handikappad
14 mars 2006 · 16 Inlägg

Det värsta jag har blivit stoppad för var för bara ett par månder sen...
Jag och min flickvän hade varit hos en kompis till ganska sent på kvällen, vi körde väl hem typ tolv på kvällen och tog det lungt på vägen (hade regnat mycket). Min flickvän satt och rökte med fönstret nere som hon brukar när vi kör förbi en liten avtagsväg där det står fem snutbilar. Fortsatte köra lagligt och efter en liten bit så kommer ju givetvis en bil fort som f*a bakom. Jo då det var snuten som skulle ligga ända upp i röven på mig en bra bit plötsligt slår dom på blåljusen och stoppar mig. Det första snuten säger är -vem utav er röker? det gör båda två sa jag, -jaha och vem slängde ut fimpen genom fönstret då? Vet ni inte att det är nerskräpning i naturen och sen får man ju tänka på brandrisken också (det hade spöregnat en timme innan bara) smile. Sen tvingade han min flickvän att gå ut och försöka leta upp fimpen annars fick vi böter på 600:-. Snacka makt galna snutar. Jaja det slutade väl i alla fall.smile

BMW 123d M (2009)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
14 mars 2006 · 1 852 Inlägg

Stampe29 skrev:
Det värsta jag har blivit stoppad för var för bara ett par månder sen...
Jag och min flickvän hade varit hos en kompis till ganska sent på kvällen, vi körde väl hem typ tolv på kvällen och tog det lungt på vägen (hade regnat mycket). Min flickvän satt och rökte med fönstret nere som hon brukar när vi kör förbi en liten avtagsväg där det står fem snutbilar. Fortsatte köra lagligt och efter en liten bit så kommer ju givetvis en bil fort som f*a bakom. Jo då det var snuten som skulle ligga ända upp i röven på mig en bra bit plötsligt slår dom på blåljusen och stoppar mig. Det första snuten säger är -vem utav er röker? det gör båda två sa jag, -jaha och vem slängde ut fimpen genom fönstret då? Vet ni inte att det är nerskräpning i naturen och sen får man ju tänka på brandrisken också (det hade spöregnat en timme innan bara) smile. Sen tvingade han min flickvän att gå ut och försöka leta upp fimpen annars fick vi böter på 600:-. Snacka makt galna snutar. Jaja det slutade väl i alla fall.smile

hehe, dom måste ju bevisa att just ni slängt fimpen, eller? annars e det ju att blåneka tongue tur att det slutade väl iaf!

man lever bara en gång så lev väl!
Goffen Administratör
14 mars 2006 · 2 975 Inlägg

Ja den enda kontakt jag haft med farbror haffa va när jag hade min S2 sedan o körde hem från stockholm en lördagsnatt o körde om en polisbil i höjd med mjölby "var annars" han låg i 100 o jag i 110 så jag körde ju givetvis om sen när jag inte såg han mer gasade jag på för att lägga nån kilometer mellan dom o mig, drog väll en bra bit över hastighetsbegränsningen o så går det några kilometrar till så ser jag lysen långt bakom o jag tänker shit snuten så jag saktar ju ner till 110kmh igen men dom stoppar ju mig förstås och det visar sig att dom har räknat ut nått typ av snitthastighet "då hade jag ingen aning om att dom kunde göra det" så det blev 138kmh i snitt o jag klarade ju körkortet så det va ju bara att betala 1600 kr men inte nog med det för efter 2veckor kom det brevl från länstyrelsen som berättade att jag vara grovt oaktsam i trafiken o därför belönades jag med 5 års varning på korkortet "minsta lilla förselese så tar dom kortet" men det positiva i denna berättelsen är att varningen går ut nu i april efter 5år med ägg under gaspedalen! smile

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Phaetoon
14 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Jag tror att många trafikpoliser är ganska så schyssta. Om jag vore en trafikpolis så skulle jag se genom ögonen ganska så många gånger. Jag menar, det räcker med att skrämma folk lite.
Roligare att göra någon glad. Så länge man kör säkert så gör det ju inte så mycket...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
tecman
14 mars 2006 · 1 741 Inlägg

polisen stoppar mig uppe i umeå och frågar mig hur dom tycker jag kört påvägen dit..

Jag: : tjaa. som vanligt.. tagit det ganska lungt.. tog väl ca 1 timme och 30 min eller nåt.
Polisen: nää det har du inte! du har kört åt helvette för fort! och du har ju inte världens säkraste bil heller!
Jag: nää det har jag inte därför körde lagligt har sett bilder på där en golf har kört av vägen och så vill jag inte att det ska bli.
Polisen: hehe.. nää det förståss.. sen tar dom och klagar på att jag kört för fort ändå och tar pers nr på dom i bilen åxå.

då dom va klara så åkte dom och jag åt varsitt håll.. som det ska vara big_smile

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
Phaetoon
14 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Goffen skrev:
Ja den enda kontakt jag haft med farbror haffa va när jag hade min S2 sedan o körde hem från stockholm en lördagsnatt o körde om en polisbil i höjd med mjölby "var annars"

Ja, var annars? Alla från Östergötland vet att man ska ta det lugnt där. Det är i Mjölby som polisen tjänar pengar...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
chimmy
14 mars 2006 · 97 Inlägg

detta har inte så mkt med snuten att göra, men en polare o jag parkerade "lite fel" i stan för några veckor sen, o gick runt på stan ett tag, när vi kommer tillbaka så har vi självklart fått böter, vi åkte direkt till snuthuset o pratade med en AS SNYGG TJEJ till polis,, big_smile och bortförklarade oss med - men vattnet i kylaren var slut o ja skulle bara springa till närmsta ställe för att hämta vatten, när ja kom tillbaka satt den där..
oj oj oj , det ska vi genast rätta till,, .. så efter 2 min så var den bötern borta .. vi vart ju hemskt glada så min kompis försökte bjuda ut henne, men då vart hon lite smått aggressiv så vi stack fort innan hon ändrade sig ..   big_smile

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
200_sx Besiktningstekniker
14 mars 2006 · 275 Inlägg

Hehe den va bra..

Cadillac Coupe De Ville "Raggarbilen" (1971)
Saab 9-5 2.3T "Sport" (2003)
donidita
14 mars 2006 · 8 Inlägg

jag köpte en volvo 940turbo och skulle se vad den går för 5timmar efter jag köpt biln så jag rejsa med en sleten audi 100 och så klart så drog jag han.
plötsligt ser jag en blinkande röd lampa det var radarkoll som jag hade blåst för bi jag backade tillbaka för jag hade givitvis kört långt förbi dom hahah han fråga hur mycket jag trodde jag hade kört och jag svarade snällt 70 faaan vad arg han vart han bad om att se på körkortet så tog han den in i fickan och sa att jag kunde glömma den på et tag jag hade kört 110 på 50 väg blev av med körkortet i tre månader så var man fortfarande på prövotid så jag fick göra om hela skiten
killen jag rejsa med förlorade körkortet han me men ett år efteråt wink så kande gå när man busar

Don´t Drink And Drive
BMW 530D (2008)
GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
15 mars 2006 · 1 660 Inlägg

Drack vatten ur 1,5 liters flaska (o käka en macka). Blev stoppad ca. en mil senare (nån som hade sett o trott att det var nåt annat än vatten) fick visa kort o blåsa i munstycket.. Åkte sedan vidare med gott samvete.. hehe

Davv3
15 mars 2006 · 1 019 Inlägg

blev stoppad för inte så länge sen när jag körde helt lagligt mitt inne i stan..
Det var en tjej snut som klev ur bilen, sen fick jag visa körkort osv.. Och när jag frågar varför jag blivit stoppad säger hon att det varit ett inbrott på Ica och att en vit Bmw 5serie, årsmodell 97 hade varit inblandad.. Hm tänkte jag.. JAG KÖR EN E30 från 89??!?? big_smile
Så jag sa Det här är en 89 inte en 97a. Då vänder hon på sig och går tillbaka till sin bil och säger nånting i radion, sen kommer hon tillbaka och talar om för mig ATT JAG KÖR EN BMW Från 89 INTE 97, och att hon måste åka vidare.

Problemet var bara att hon hade mitt körkort kvar i handen när hon åkte iväg...
Men fick tillbaka det personligen av henne genom en påhälsning hemma.

bra syn och minne ska väl vara nånting en polis borde ha eller? tongue

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Earons Servicetekniker
15 mars 2006 · 300 Inlägg

Volvo och MB RULES skrev:
jag körde en gång 130 med släpkärra. då kom snuten och stoppade mig, jag tänkte fan också. men så undrade de om jag hade sovit för släpet gungade lite från ena sidan till den andra. puckade snutar.

Hmm. Du skrev i en annan tråd att du var minderårig. Så jag tycker att din historia låter lite väl...

Go hard or Go home!
Toyota MR2 GTI "Nightpatrol" (1991)
Emre
15 mars 2006 · 66 Inlägg

Har inte åkt dit för något allvarligt. Men en gång åkte jag dit i en kontroll för ett trasigt framlyse.
Polisen började först med att ställa frågan om det var min bil. Svaret blev då nej eftersom det var min pappas. Då var det som om han tappade tråden och inte visste vad han skulle göra.
Han genomförde ingen grundläggande kontroll i övrigt och till slut fick jag till och med fråga om jag fick åka vidare. Polisen var inte så vidare talför precis. Slapp böter och fick inte ens en varning.
Stunden innan kontrollen hade en svart SUV gjort en riktig idiotomkörning vilket jag upplyste honom om, och de hade sett bilen mer eller mindre blåsa förbi. Men det var uppenbarligen viktigare att ta fast bilar som låg i 90 km/h med en trasig strålkastare (mitt på ljusa dagen) än att fånga de riktiga idioterna i trafiken.

PeppeVectra Peppe Vectra
15 mars 2006 · 1 076 Inlägg

Den roligaste incidenten jag varit med om med polisen är när jag precis hade köpt min a-traktor.
Precis som alla andra personer så vet polisen också att dom  gör inte 30 som dom ska göra.. men min gjorde de 2 första månaderna för att pappa va rädd,  smile

En sen sommarkväll åkte vi jag och en polare ner till en vändzon vid ett industriområde för att "Hänga" md dom andra traktor killarna.
Då kom ju givetvis polisen och stoppade mig och sa att dom hade fått in ett klagomål på att de är en blå bil med trekantig skyllt där bak som kört minsan en jävla aning för fort på tiansvägen.
Jaha sa jag å de skulle vara jag?
Ja sa ha din bil är ju den enda som är blå här, å så smålog han lite.
Ja visst sa ja å grinade tillbaka, kör du för allt du ha.

Han va e aning skepptisk när traktorn varvade 5 tusen varv i 5 km/h på ettans växel så han steg ut igen å började leta spärrar.

Vi stod där jag ock min kompis i en 30 min skulle jag tippa på medans dom undersökte hela trakton, men tyvär för dom så hittade dom inget så vi kunde lätt glida därifrån.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang