Par dömt till fängelse i Thailand

LasseMan underordnad allfixare
14 januari 2009 · 696 Inlägg

prodrive skrev:
Är ni helt jävla slut här eller???!!!! Man ska självklart inte sno saker men fängelse även om det bara hade varit en vecka är ju helt åt helvete fel, och att sitta i fängelse i ett land om Thailand är ju ett rent helvete också. Tänk lite med hjärnan innan ni skriver, snälla!

Vad jag ville få fram var att det är stor skillnad jämfört med här i Sverige där vi har alldeles för tama straff enligt mitt tycke för att få 1,3års fängelse här i Sverige vad behöver man göra då? Försöka råna en bank?
Men men du får ju tycka att jag är helt jävla slut i huvudet för det..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Abeed Pekabow i can see u
14 januari 2009 · 644 Inlägg

men hallååå snor man en halv tröja i saudarabien så blir man av med handen . tjuv är tjuv !!!!

prodrive Avstängd
14 januari 2009 · 962 Inlägg

LasseMan skrev:

prodrive skrev:
Är ni helt jävla slut här eller???!!!! Man ska självklart inte sno saker men fängelse även om det bara hade varit en vecka är ju helt åt helvete fel, och att sitta i fängelse i ett land om Thailand är ju ett rent helvete också. Tänk lite med hjärnan innan ni skriver, snälla!

Vad jag ville få fram var att det är stor skillnad jämfört med här i Sverige där vi har alldeles för tama straff enligt mitt tycke för att få 1,3års fängelse här i Sverige vad behöver man göra då? Försöka råna en bank?
Men men du får ju tycka att jag är helt jävla slut i huvudet för det..

Visst är det klena straff i Sverige, sen var inte det första riktat till dig utan till dom som tyckte det var ett rimligt straff för att sno en t-shirt...

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
14 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Dåliga straff gulingarna har! big_smile Vad hade hänt om det hade varit i Sverige? Dom hade fått
betala tillbaka lite cash, dom hade fått böter, eller så hade dom fått lämna tillbaka grejerna,
och sedan är alla nöjda...

Muttley
14 januari 2009 ·

prodrive skrev:
Är ni helt slut här eller?! Man ska självklart inte sno saker men fängelse även om det bara hade varit en vecka är ju helt åt helvete fel, och att sitta i fängelse i ett land om Thailand är ju ett rent helvete också. Tänk lite med hjärnan innan ni skriver, snälla!

Edit:

"Den 24-årige mannen är flera gånger tidigare straffade i Sverige. Bland annat är han dömd för narkotikabrott och misshandel.

Också kvinnan är tidigare dömd i Sverige, även hon för narkotikabrott. "

Okej, nu har jag inte fullt lika mycket sympati men dom är ändå helt slut när det gäller straff i sådana länder...

tjuv som tjuv, liksom man få ta seden dit man kommer. Har de hårda straff där så får man igentligen ta de hårda straffen med. Men som jag sagt hade de räckt med några dagar så de kunnat bli hemskickade istället.

alain www.bimmerpower.org
14 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Det är inte bara i Thailand som har såna långa tider i fängelsen, det är hella asien,
För Thailandare, det är inte Thailande som behöver dra ner tider för sina straff, de tycker att i Sverige, det är rena semester.
Dessa två idioter fick sin straff halverad, dom kan vara glad för det!
Thailandare har mycket stor respekt för allting, man tänker för konsekvans innan man gör någonting som är staffbart, inte som här i Sverige, Vad får man här om man är tagen med en stulen T short?
Vi tycker att 2,5 år är mycket, men det ligger i deras straff kultur och i asien, det fungerar.
I visa delar av mellan östen, det är värre, man blir av med handen.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
M103
14 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Såna där straff är löjliga. Jag kan hålla med om att straffen för grova brott, mord, övergrepp mm i Sverige är för låga men att bura in och förstöra livet för människor står inte i relation till att knycka en tygbit i form av en tröja. Dryga böter eller en månads fängelse vore tillräckligt men Thailand är ju ett efterblivet land så vad ska man förvänta sig.

alain www.bimmerpower.org
14 januari 2009 · 3 995 Inlägg

henrikh skrev:
Såna där straff är löjliga. Jag kan hålla med om att straffen för grova brott, mord, övergrepp mm i Sverige är för låga men att bura in och förstöra livet för människor står inte i relation till att knycka en tygbit i form av en tröja. Dryga böter eller en månads fängelse vore tillräckligt men Thailand är ju ett efterblivet land så vad ska man förvänta sig.

***********
Thailand är ju inte efterblivet land och det finns straff som är mycket länge än vad du tror.
Lång straff är det, ok jag håller med men som jag skrev innan, den blev halverad, sen, det är ingen stvång för folk att flygga dit.
Dom är båda narkoman, dom hade kanske någonting på sig som tidningen inte pratar om, det pratat inte om ambassade hjälp eller! varför?
När folk kommer på besök i Sverige, de är tvingen att accepterar Svenska lag, det är samma när man åker till thailand.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
M103
14 januari 2009 · 1 570 Inlägg

alain skrev:

henrikh skrev:
Såna där straff är löjliga. Jag kan hålla med om att straffen för grova brott, mord, övergrepp mm i Sverige är för låga men att bura in och förstöra livet för människor står inte i relation till att knycka en tygbit i form av en tröja. Dryga böter eller en månads fängelse vore tillräckligt men Thailand är ju ett efterblivet land så vad ska man förvänta sig.

***********
Thailand är ju inte efterblivet land och det finns straff som är mycket länge än vad du tror.
Lång straff är det, ok jag håller med men som jag skrev innan, den blev halverad, sen, det är ingen stvång för folk att flygga dit.
Dom är båda narkoman, dom hade kanske någonting på sig som tidningen inte pratar om, det pratat inte om ambassade hjälp eller! varför?
När folk kommer på besök i Sverige, de är tvingen att accepterar Svenska lag, det är samma när man åker till thailand.

Äsch jag tycker man har läskig människosyn i hela orienten till bortre ostasien. Det är en sak att sitta isolerad från omvärlden i en viss tid men att psykiskt och fysiskt bryta ner och förstöra människor är till ingen nytta oavsett brott. Fängelsevistelsen bör inte vara ett straff i sig utan det är ju tiden man sitter av där som är straffet.

expect1991
14 januari 2009 · 1 814 Inlägg

rätt åt de!

FreddeK
15 januari 2009 ·

Nu gnäller nästan alla här att straffen är för långa och att det hade räckt med dagsböter osv. men när ni blir bestulna på eran jävla r-vinge eller något annat då önskar ni se döden...haha hur fan ska ni ha det?

FireTraXX DFFL
15 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Freddeponken skrev:
Nu gnäller nästan alla här att straffen är för långa och att det hade räckt med dagsböter osv. men när ni blir bestulna på eran jävla r-vinge eller något annat då önskar ni se döden...haha hur fan ska ni ha det?

Alla här vänder kappan efter vinden, det har Rosengårds-tråden bevisat.
De vill tända eld på allt när bensinen är för dyr men de vill kastrera och deportera invandrare som står upp för vad de tror på.
De vill döda den som stal deras r-vinge men det hade räckt med en tillsägelse och en glass för dessa två.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Markolainen
15 januari 2009 ·

Tycker deras straff var lite väl hårt. Men Sverige har å andra sidan för lätta straff.
Tänkte slänga in denna länken också nu när vi är inne på Thailand och straff.
Hoppas det inte är för mycket offtopic.wink
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4179855.ab

En svensk man i 40-årsåldern som dömts för dråp på en prostituerad kvinna i Thailand 2005 riskerar dödsstraff.

Fick först 5 års fängelse.
Var inte första yrkandet på tröjstölderna 2,5 år? Halva tiden jämfört med dråpet.tongue

WannabeeGBG
16 januari 2009 · 44 Inlägg

Korkat!

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Kommit lite nya uppgifter om det där nu!

http://www.dt.se/brottsplats/article390325.ece

Falubon och hans flickvän som dömts för stöld i Thailand hade inte bara tagit två t-shirtar. Enligt nya uppgifter från Utrikesdepartementet, UD, handlar det om över 200 plagg.

- De var anklagade för stöld av 264 plagg och för att ha brutit sig igenom ett stängsel till en affär, säger Lisa Sandegård på UD:s presstjänst.

Viss skillnad!

expect1991
16 januari 2009 · 1 814 Inlägg

steifan skrev:
Kommit lite nya uppgifter om det där nu!

http://www.dt.se/brottsplats/article390325.ece

Falubon och hans flickvän som dömts för stöld i Thailand hade inte bara tagit två t-shirtar. Enligt nya uppgifter från Utrikesdepartementet, UD, handlar det om över 200 plagg.

- De var anklagade för stöld av 264 plagg och för att ha brutit sig igenom ett stängsel till en affär, säger Lisa Sandegård på UD:s presstjänst.

Viss skillnad!

jag är för hårda straff, för mig är 1,5 år för 2 t-shirts helt okej. Vem fan åker till Thailand för att sno t-shirts btw? lol

resan = 7000kr
tröjornas värde: 5 kr styck max tongue

M103
16 januari 2009 · 1 570 Inlägg

steifan skrev:
Kommit lite nya uppgifter om det där nu!

http://www.dt.se/brottsplats/article390325.ece

Falubon och hans flickvän som dömts för stöld i Thailand hade inte bara tagit två t-shirtar. Enligt nya uppgifter från Utrikesdepartementet, UD, handlar det om över 200 plagg.

- De var anklagade för stöld av 264 plagg och för att ha brutit sig igenom ett stängsel till en affär, säger Lisa Sandegård på UD:s presstjänst.

Viss skillnad!

Då så, jag ändrar mig. In med packet i finkan!

WannabeeGBG
16 januari 2009 · 44 Inlägg

Det stod att man får straffet halverat vid erkännande.

Kul om man får dödsstraff. Då blir man bara halvdöd om man erkänner... lol

Steel My Car And I Will
Hunt You Forever!
Ford Mondeo "Titanium X Individual" (2010)
CarpeDiem German Engineering
16 januari 2009 · 9 083 Inlägg

Helt rätt tycker jag. Begår man brott så ska man ta sitt straff.

Senast redigerat av CarpeDiem (12 juli 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Tobbe A Bilbyggare och medmänniska
16 januari 2009 · 100 Inlägg

Ja det e rätt ät dom. Dom stal 264 plagg/t-shirts. Låt oss säga att dom kostar runt 20 spänn styck....d e 5000 spänn. E man så jäkla korkade så kan dom sitta den tiden i thailand. Det får dom förhoppningsvis på bättre tankar och inser att ett liv i brott och knark inte e någon höjdare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang