6621
Sök

Letar efter Svarta fälgar med Grön list!

631 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Tjenare gott folk,

Jag är på jakt efter Svarta snygga fälgar, med en grön list runt / Grönda detaljer.

Vad som är snyggt och inte är naturligtvis en smaksak, men är öppen för MYCKET förslag.
jag vet, jag vet, Grönt kan man fixa själv, men undrar om det finns några som man kan köpa som redan är som man vill ha dom..

Det är till min 855, så det är 5 bultar... 17-20 Tum, spelar ingen roll !

Tack på förhand smile

264 Inlägg
14 januari 2009
Har för mig att dessa även finns med grön kant, annars är det ju bara å lämna till en lackerare smile

http://images.google.se/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DN

Mvh Kristoffer
Senast redigerat av Cascade (14 januari 2009)

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa

627 Inlägg
14 januari 2009
Typ såna eller? Dom är riktigt heta..

http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/uploads/1/AstraVXRRWeb.jpg

We Ride Togheter, We Die Togheter!

631 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
mastrovious skrev:

http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ … XRRWeb.jpg

EXAKT Sånna jag letar efter.. Så om någon har sett några någonstans så skulle det vara tacksamt!!

camaro67 - Bilen är svart ja, men det är Gröna detaljer / Motiv planerat ...   smile

Cascade - Ja, precis så, men jag hittar inga gröna .. Och det är ju bara massa mer kostnader för att lämna in dom.. onödig kostnad med tanke på att man köper dom i en färg från början big_smile
Senast redigerat av Arradin (14 januari 2009)

627 Inlägg
14 januari 2009
Arradin skrev:
mastrovious skrev:

http://www.thorneymotorsport.co.uk/tms/ … XRRWeb.jpg

EXAKT Sånna jag letar efter.. Så om någon har sett några någonstans så skulle det vara tacksamt!!

camaro67 - Bilen är svart ja, men det är Gröna detaljer / Motiv planerat ...   smile

Cascade - Ja, precis så, men jag hittar inga gröna .. Och det är ju bara massa mer kostnader för att lämna in dom.. onödig kostnad med tanke på att man köper dom i en färg från början big_smile

www.thorneymotorsport.co.uk

Vet ej om dom säljer fälgarna men du kan ju alltid fråga där.

Annars finns detta som en kille här på garaget visade. då kan du ju välja fälg själv och sen smacka på det här.
http://www.tmolson.se/specialgrafik/pro … cts_id=183

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
14 januari 2009
Det enklaste är att köpa svarta fälgar och sen lägga en vinylrand fälgen , mycket enkelt och om du lessnar på den är det bara att dra bort den. Likaså om den blir ful av stenskott , bara att byta ut den.
Du kan få vilken reklamfirma att skära till den åt dig , antingen rak (du böjer den lätt  med hjälp av en hårtork om det är en bredare rand) eller så rund i den diameter du vill ha den . Dom kan säkert montera den åt dig på lösa hjul för några hundringar.
PS Har du sett min gula kant...

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

631 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Det enklaste är att köpa svarta fälgar och sen lägga en vinylrand fälgen , mycket enkelt och om du lessnar på den är det bara att dra bort den. Likaså om den blir ful av stenskott , bara att byta ut den.
Du kan få vilken reklamfirma att skära till den åt dig , antingen rak (du böjer den lätt  med hjälp av en hårtork om det är en bredare rand) eller så rund i den diameter du vill ha den . Dom kan säkert montera den åt dig på lösa hjul för några hundringar.

Tack för tipset, inget jag tänkt på alls!

mastrovious - Tack! Ska kolla där också!

Verkar lösa sigt enklare än jag trodde smile

627 Inlägg
15 januari 2009
Arradin skrev:
eastmotorsport skrev:

Tack för tipset, inget jag tänkt på alls!

mastrovious - Tack! Ska kolla där också!

Verkar lösa sigt enklare än jag trodde smile

Kommer ju undan billigt iaf! Plus att du har fördelen att välja vilken fälg som helst i princip.. Lycka till!

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2009
Diabolo skrev:
finns ett par snygga dotz på oclbrorsson.. kommer inte ihåg vad modellen heter. Dom har gul rand på bilden men skall  tydligen finnas även med grön kant. tror dom kostade ca 3000/st (17")

Du pratar nog om DOTZ Touge graphite

http://www.oclbrorssons.se/6249_SE.717D … webdid=388

OEM <3

631 Inlägg
15 januari 2009
Trådstartare
Diabolo skrev:
Helt korrekt! Men det skall även finnas nån annan modell med fler och smalare ekrar?

Du vet ju precis vad jag letar efter smile

Och jag är inte ute efter " billigaste möjliga " , men om man köper dom gröna direkt så blir det ju oftast bättre än om man försöker sig på något själv. Men att köpa blåa för att lämna in och få det grönt är ju bara idiotisk merkostnad som man kan lägga på annat roligt smile 

Tack för all hjälp hittils !

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2009
Diabolo skrev:
Helt korrekt! Men det skall även finnas nån annan modell med fler och smalare ekrar?

Öh? Hmm, Dotz Shuriken? Dotz Hanzo?

Men att köpa blåa för att lämna in och få det grönt är ju bara idiotisk merkostnad som man kan lägga på annat roligt

Har du ens kollat vad det kostar?
Finns det inte skapar man det själv OCH lämnar man det till en auktoriserad verksamhet kan man
oftast räkna med hög finish.

OEM <3

1 464 Inlägg
15 januari 2009
Du kanske ska kontakta diverse leverantörer och/eller tillverkare? Bara ytterligare en idé, för jag tror inte det är en omöjlighet att fixa.

Och lackering som tips kanske? Att få en rand lackad är inte direkt jättedyrt. Speciellt i åtanke med att en fälg med 'färdig' rand (troligtvis, oftast) är mycket dyrare än en 'vanlig' fälg i stål/mattsvart.

Hör med din lokale lackerare. Gissar på 3-500:-/hjul?

Edit:
Annars kanske König? wink
http://shopping.netsuite.com/core/media/media.nl/id.6708/c.275188/.f?h=b526120ad8500a0f62d7
Senast redigerat av MrJAM (15 januari 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2009
Kollade på en reklamfirma här hemma idag, dom skulle ha 200kr/hjul för en färdigskuren (helcrikel) folie
i 19", inte så dyrt eller? tongue

OEM <3

150 Inlägg
15 januari 2009
Bjork skrev:
Kollade på en reklamfirma här hemma idag, dom skulle ha 200kr/hjul för en färdigskuren (helcrikel) folie

Bilriktningen eller? smile

OEM <3
6 957 Inlägg
15 januari 2009
Volmod skrev:
Bjork skrev:

Bilriktningen eller? smile

Nepp

OEM <3

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
15 januari 2009
http://www.oclbrorssons.se/29298_SE.jpe … _showpopup

Kolla här , färdiga satser med tape och en grej-moj så man får det runt och snyggt.

1 464 Inlägg
15 januari 2009
Får man förresten passa på att fråga huruvida den folien som nämns är hållbarhetsmässigt? Ingen erfarenhet och har aldrig funderat på det bara... smile

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
15 januari 2009
MrJAM skrev:
Får man förresten passa på att fråga huruvida den folien som nämns är hållbarhetsmässigt? Ingen erfarenhet och har aldrig funderat på det bara... smile

Finns olika kraftiga , både i tjocklek och i hållbarhet vad det gäller tid. Finns också med extra fästmassa och den sitter grymt bra , har använt den på min gokarts plastboxar och det sitter grymt bra fast det är sk fetplast.

1 464 Inlägg
15 januari 2009
eastmotorsport skrev:
MrJAM skrev:

Finns olika kraftiga , både i tjocklek och i hållbarhet vad det gäller tid. Finns också med extra fästmassa och den sitter grymt bra , har använt den på min gokarts plastboxar och det sitter grymt bra fast det är sk fetplast.

Tackar, misstänkte det, men man vet aldrig. Vad heter randen på 'fackspråk'? Är det vinylrand eller det finns olika benämningar på den?

Sök