Försäkringar: Ytterligare ett försäkringsfiasko från lekstugan Atava!

Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

Lindberg88 skrev:

Mackanol skrev:
Jag älskar Atava, Har försökt byta därifrån åtskilliga gånger men är det inte fel på webbplatsen så byter dom telefonväxel och när man väl kommer fram så har dom bara öppet i två timmar (09-00-11:00) och dom två timmarna kan man lätt sitta telefonkö för att komma fram wink fantastiskt ställe

Du får inte byta försäkringsbolag enligt lag om du inte ställer av bilen var vad dom sa till mig...

knasiga regler för att förhindra bedrägerier samt att binda sina kunder till sig sjlva

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
23 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Lindberg88 skrev:
Du får inte byta försäkringsbolag enligt lag om du inte ställer av bilen var vad dom sa till mig...

Byta försäkringsbolag får du allt. Men då får man kontakta det nya bolaget först så att dom sedan
säger upp den andra försäkringen åt dig. För man får inte äga en bil som inte är försäkrad. Du får
alltså inte säga upp din försäkring innan du har skaffat dig en ny, helt enkelt...

Mackanol
23 januari 2009 · 2 079 Inlägg

Lindberg88 skrev:

Mackanol skrev:
Jag älskar Atava, Har försökt byta därifrån åtskilliga gånger men är det inte fel på webbplatsen så byter dom telefonväxel och när man väl kommer fram så har dom bara öppet i två timmar (09-00-11:00) och dom två timmarna kan man lätt sitta telefonkö för att komma fram wink fantastiskt ställe

Du får inte byta försäkringsbolag enligt lag om du inte ställer av bilen var vad dom sa till mig...

Lugna puckar, den har varit avställd i ett antal månader

Senast redigerat av Mackanol (23 januari 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
jocke m
23 januari 2009 · 26 Inlägg

Men va är de för bolag!
Hur kan folk försäkra sina bilar där??
Verkar ju va massa folk som har sina bilar försäkrade där.

Audi S4 (2000)
_Grynet_ Raggarmuffin
23 januari 2009 · 138 Inlägg

Inte troligt att den blivit stulen? men vafan.. pundrare (tex) snor allt de kommer över och har en förkärlek till saab.
om dom står å svettas 4 pers för att sno min ruttna gamla 900 ja hade förut så är risken nog större att din bil skulle blivit stulen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/103215/539146_srlpxp.jpg


Polisen skrattade en del när de såg de "fina detaljerna" på min bil.
Och nej, jja ringde dom inte för att min bil höll på att bli stulen, utan grannen ringde för att min far hamna i slagsmål med dom. klockan var ju ändå 7 på morgonen och jag bodde då hemma hos min far i en lugnt villaområde..

rätt komiskt såhär i efterhand.. smile

Det ja menar med "fina detaljer" är massa pålimmade leksaker och så hade ja å några kompisar gått lös me spritpenna på den smile
hade dessutom alla audis nyare modell och motorbeteckningar på bilen. eftersom ja jobbade som rekondare på audi och ofta tog bort sånt hade man ju ett lager som gärna hamnade på högen man körde.

Senast redigerat av _Grynet_ (23 januari 2009)

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Mackanol
23 januari 2009 · 2 079 Inlägg

Mackanol skrev:

Lindberg88 skrev:

Mackanol skrev:
Jag älskar Atava, Har försökt byta därifrån åtskilliga gånger men är det inte fel på webbplatsen så byter dom telefonväxel och när man väl kommer fram så har dom bara öppet i två timmar (09-00-11:00) och dom två timmarna kan man lätt sitta telefonkö för att komma fram wink fantastiskt ställe

Du får inte byta försäkringsbolag enligt lag om du inte ställer av bilen var vad dom sa till mig...

Lugna puckar, den har varit avställd i ett antal månader

Mailade "operation managern" nu och han ordnade det direkt, och beklagade allt, de hade tydligen haft väldigt mycket strul på sistonde, men, vafan, här har man gått i månader och försökt ringa och säga upp fösäkringen och så fixar han det på 15 sek lol

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
_Grynet_ Raggarmuffin
23 januari 2009 · 138 Inlägg

försäkringsavtalslagen säger att du får inte säga upp din försäkring mitt under perioden om bilen inte säljs ställs av osv..


MEN, enligt atava har de ingen sån period utan de har bara 1 mån uppsägningstid.. så det går alldeles utmärkt att säga upp.

"Många vet hur en banan ser ut, men få vet hur den ska användas"
Flickor kör turbo. Kvinnor kör V8.
Arradin
23 januari 2009 · 631 Inlägg

Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Mackanol
23 januari 2009 · 2 079 Inlägg

Arradin skrev:
Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Hilmer
23 januari 2009 · 1 790 Inlägg

Mackanol skrev:

Arradin skrev:
Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Den första jag hört som haft något positivt att säga om dessa...

Mackanol
23 januari 2009 · 2 079 Inlägg

Hilmer skrev:

Mackanol skrev:

Arradin skrev:
Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Den första jag hört som haft något positivt att säga om dessa...

Samma här faktiskt

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Wanegardh Asgammal medlem.
23 januari 2009 · 2 246 Inlägg

Hilmer skrev:

Mackanol skrev:

Arradin skrev:
Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Den första jag hört som haft något positivt att säga om dessa...

då blir jag den andre..
har haft min nissan försäkrad hos dom..
ringde dom för att avförsäkra den eftersom jag ställde av den..fick vänta max två minuter..
fick tillbaka återstående pengar dagen efter..
har inget annat än att säga att det var snabb service..

Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
23 januari 2009 · 272 Inlägg

Hilmer skrev:

Mackanol skrev:

Arradin skrev:
Har Atava, är inga problem alls, allt löses snabbt och enkelt..  inte haft ett enda problem .
Samma sak med polaren, som härom natten fick 2 Däck uppskurna av några tattare, Atava bytt ut mot splitter nya osv..

Så att dom bara strular och håller på är skitsnack, som så mycket annat

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Den första jag hört som haft något positivt att säga om dessa...

Han kanske är sponsrad eller jobbar där ! cool

Schipperke rules !
Arradin
23 januari 2009 · 631 Inlägg

Schipperke-owner skrev:

Hilmer skrev:

Mackanol skrev:

Det är ju bra att någon är nöjd iallafall smile

Den första jag hört som haft något positivt att säga om dessa...

Han kanske är sponsrad eller jobbar där ! cool

Haha fan, du kom på mig tongue Hemlig Reklam Ftw .. Men nää..  iofs så har jag inte varit med om så mycket som KUNDE gå åt helvete än .. !

steifan DR!FTT3KN!K3R
23 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Residence skrev:
"kontakta mig via telefon för 50;- om du vill ngt"... HAHAHAHAHAH

Betala för att ringa har dom lagt ned faktiskt. Alltid nåt tongue

CTK
24 januari 2009 · 37 Inlägg

Många inlägg som inte tillför tråden ngt wink

Jag undrar hur det har gått för dig, har det hänt ngt nytt eller har du redan gett upp??

gamlingen
24 januari 2009 · 5 198 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Lindberg88 skrev:
Du får inte byta försäkringsbolag enligt lag om du inte ställer av bilen var vad dom sa till mig...

Byta försäkringsbolag får du allt. Men då får man kontakta det nya bolaget först så att dom sedan
säger upp den andra försäkringen åt dig. För man får inte äga en bil som inte är försäkrad. Du får
alltså inte säga upp din försäkring innan du har skaffat dig en ny, helt enkelt...

Äga bil som är oförsäkrad får man.. men du får inte ha den i drift dvs skattat, påställd utan försäkring

Jorg3n Jurgenaut
25 januari 2009 · 51 Inlägg

"Det enda sättet som en gärningsman skulle ha kunnat tillgripa din bil på är genom bärgning eller bogsering" jaha.. när halvajobbet redan är gjort för att starta biljävel. vad är det för apa du har haft till utredare?

astronaut, totally out of ctrl
Losgard
27 januari 2009 · 1 688 Inlägg

Hej!
Har pratat med chefen för min utredare, och det var ett himla snack med han.
Jag återkommer så fort jag fått internet hemma!
Det verkar vara rena rama skojjarbolaget, här har ni 1 tråd till att skratta åt.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 12&p=1

Återkommer så fort jag fått internet!

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Volvo V70 (2012)
Audi S2 89Q (1994)
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Losgard skrev:
Hej!
Har pratat med chefen för min utredare, och det var ett himla snack med han.
Jag återkommer så fort jag fått internet hemma!
Det verkar vara rena rama skojjarbolaget, här har ni 1 tråd till att skratta åt.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 12&p=1

Återkommer så fort jag fått internet!

Imponerande att det iallafall finns minst två anställda wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang