Fel på mina baklysen, och ljuset till instrumentpanelen./funkar ej.

Sthlm08
17 mars 2006 · 32 Inlägg

Tja.

Tog hjälp av en bilstereoaffär att montera min cd spelare i min nissan sunny - 88.
Allt blev bra och funkade perfekt, men när jag kom hem så märkte jag att baklysen, samt ljuset till instrumentpanelen inte fungerade, så nu ser jag inte hur fort jag kör när det är mörkt. :S
Och innan dom höll på å pilla där så pep det varje gång man öppnade dörren när man hade glömt att vrida på ratten för att lysena var på. Det gör det inte nu.
Jag är 100% säker på att allt detta fungerade innan.

Jag har åkt dit ett antal gånger, men säger att dom inte har tid eller att det inte har å göra med stereon. Så nu får jag väl fixa det själv.

vad är felet? Vilka kablar kan ha åkt ur? Är det svårt att fixa?

Tacksam för hjälp.

Janken Driver
17 mars 2006 · 2 111 Inlägg

kolla säkringarna först?. Säger som de, kablarna de rörde bör inte ha något med ditt priomblem att göra..låter mer som en säkrning som helt enkelt gått i pension.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang