Behöver lite hjälp mä basbeslut

Palicuse
17 mars 2006 · 1 129 Inlägg

Jag har för tillfället en Magnat XTC300 i skuffen o har funderat på att skaffa 2 12or istället för 1,  men ä lite osäker på om ja ska köpa yttligare 1 XTC300 o vänta mä att prova nytt märke vilket hade varit billigaste o enklaste valet, lr om ja ska sälja basen o prova 2 PG Octane R 12or som d oxå suger en del efter. 


En orsak till att ja ä osäker ä "smakar d så kostar d", o pg basarna ä billigare än magnat basarna där ja har kollat (n-core), o en annan är att ja aldrig har hört PG ljud nån gång utan bara vad andra har sagt om d.

Yariemi
18 mars 2006 · 103 Inlägg

Beror på vad du har för slutsteg.

Drönirettab
18 mars 2006 · 21 761 Inlägg

PG:s ZR serie spelar djupt har jag hört, vet inte hur R serien spelar. PG brukar vilja ha effekt iaf, de är lite trögdrivna men det brukar högtalare som passar i små lådor vara, det är inget unikt för just PG.

Theo
18 mars 2006 · 859 Inlägg

R serien funkar från ca. 200Wrms per bas. ZR vill gärna ha minst 300Wrms enligt mina erfarenheter.

/Theo

Palicuse
18 mars 2006 · 1 129 Inlägg

Steget som ja har ä 1 DLS CA12 som ja tänkte brygga 12orna i 2ohm på, tycker ja inte borde va nå problem då ja har settt en annan kille sälja 2 pg r12or mä dls ca12 till. Den svåra biten nu om ja ska ha PG basarna ä att få bort magnat 12an vars pengar kommer att gå till en av pg 12ona.

Palicuse
19 mars 2006 · 1 129 Inlägg

Palicuse skrev:
Steget som ja har ä 1 DLS CA12 som ja tänkte brygga 12orna i 2ohm på, tycker ja inte borde va nå problem då ja har settt en annan kille sälja 2 pg r12or mä dls ca12 till. Den svåra biten nu om ja ska ha PG basarna ä att få bort magnat 12an vars pengar kommer att gå till en av pg 12ona.

Jag hade hellre valt 2st ZR 12or istället för R men jag tror inte att CA12 steget pallar ZR serien o har inte råd att köpa nåt dyrt steg just nu.

Palicuse
21 mars 2006 · 1 129 Inlägg

När man ändå jämför, vad skiljer mellan Magnat o Phoenix gold?

timpan_87
21 mars 2006 · 781 Inlägg

hade ja varit dej och du ska köpa nya basar och vill mycket mer tryck hade jag börjat satsa på ett steg som orka  driva bra basar också.. sedan sparat och köpt basarna.

ingen mening och köpa 2 halvbra basar som du inte blir nöjd med.

Palicuse
21 mars 2006 · 1 129 Inlägg

timpan_87 skrev:
hade ja varit dej och du ska köpa nya basar och vill mycket mer tryck hade jag börjat satsa på ett steg som orka  driva bra basar också.. sedan sparat och köpt basarna.

ingen mening och köpa 2 halvbra basar som du inte blir nöjd med.

Jag ä rätt nöjd mä den basen ja har men skulle nog bli ännu nöjdare mä 2 st. D andra ä att ja vill  pröva på nå nytt märke vilket denna gången blir PG isf för att d sägs ha basar som spelar bra i små lådor.


Jag hade gärna kunna tänkt mig mindre högtalare som 10or lr 8or mä för d kan ta mindre plats o ändå spela bra men d blir svårare att få ut den djupbas ur d högtalarna som man får från 12or.


För min del kan man aldrig bli för nöjd big_smile.

Drönirettab
21 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Nja, PG:s 10" kan säkert spela lika djupt som många 12" av andra märken tror jag iaf. Men de är mer trögdrivna än din Magnat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang