volvo vs ford sierra?

hockne
28 januari 2009 · 433 Inlägg

Tagg3N skrev:

hockne skrev:
Volvo = Inga problem
Ford = El fel, oljelekars.

Så jag säger volvo, har haft båda.

Finns prima exempel av Fordar som INTE läcker olja och mindre fina exempel på Volvo som läcker MASSOR med olja.. Visst har fordarna ett fint rykte där men det är ändå olika från bil till bil..

Min Sierra är billigare i längden än en 740 trots ett härligt oljeläckage.. Tror nog sjutton den är roligare också, kvaliteten på inredning spelar inte in på en vinterbil för min del iaf..

jo det är sant... bil till bil.
Håller med dig.
Men skulle ja välja skulle jag ta Volvo.

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Tagg3N Konsult
28 januari 2009 · 1 247 Inlägg

hockne skrev:

Tagg3N skrev:

hockne skrev:
..

..

jo det är sant... bil till bil.
Håller med dig.
Men skulle ja välja skulle jag ta Volvo.

Det va ett bättre svar smile

tillbaka till topic då.
Smartast är det ju att provköra och se vad du fastnar för.. ALLA bilar har för- och nackdelar.. Valet för dig beror ju helt på vad du är ute efter..

/Kim

fredde85
28 januari 2009 · 1 798 Inlägg

gillar varken 740 eller sierra men jag har haft en scorpio o fy fan vilket skit visst den fungerade men ful o ford sjukan. Volvon va ju trimmad så köp den tycker jag 740 väger inte mkt i baken de heller

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Torger Tok i sina bästa dar
28 januari 2009 · 386 Inlägg

ja min jävla sierra som ja köpte igår den höll inte för en plogkant men de vet ja volvo gör wink

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Pierre-na
28 januari 2009 · 398 Inlägg

Skulle valt volvon bättre kvalité ,men ni säger att gammal 740is är slöa ? det finns ju dom som har gått 35k hårda mil och sedan finns det dom som gått 35k lugna mil och det gör en stor skillnad på motorn fast om du talar om förgasarmotorn så välj sierran

Senast redigerat av Pierre-na (28 januari 2009)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Seth
28 januari 2009 · 3 354 Inlägg

testa båda bilarna o välj en egen uppfatning. det finns både bra och dåliga exempel av båda modeller.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TFkarlsson Varningar. 36
28 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Sierra!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
NJ_
28 januari 2009 · 2 118 Inlägg

akta toppen på sierran bara, min har gått i bitar tongue har en komplett 4x4lina om du är intresserad wink jag skulle nog valt volvon, men som nån skrev. testa båda och bilda dig din egen uppfattning smile

D.i.l.l.i.g.a.f
snoddas
28 januari 2009 · 1 142 Inlägg

Crozzfire skrev:
VOLVON! Ja du säger själv att allt var bytt på Forden, motor och allt, på en Volvo byter man inte motor för 100 000mil! Läs vibilägare, han som kört 140 000mil i en volvo 740-90, toppen var uppnött, men inget annat bytt förutom service! Drar ca 0.5liter olja på 1500mil

Nej aldrig en Ford! Vår 2009´focus med 380mil, totalt slut! Skrammel och startar ej i -15! Dumma lösningar överallt, allt känns smäck! och drar olja!!! Såldes förra veckan. puhhh

du kan ju inte jämnföra en ford focus från 2009 med en sierra från typ 92....

snoddas
28 januari 2009 · 1 142 Inlägg

NJ_ skrev:
akta toppen på sierran bara, min har gått i bitar tongue har en komplett 4x4lina om du är intresserad wink jag skulle nog valt volvon, men som nån skrev. testa båda och bilda dig din egen uppfattning smile

är de från en kombi kanske ja kan få köpa bakaxeln billigt tongue

snoddas
28 januari 2009 · 1 142 Inlägg

Alla sa till mig när ja kom med min sierra till skolan att den kommer rasa men icke ja körde som ett arsle i 2år med den. och kompisens 740 rasa 2 ggr... under 2 år av att svina med bilen fick ja byta bakdäck 2ggr och servopumpen inget annat. och han är fortfarande lika pigg nu som den var då...



kolla _glenne_ 's gamla cossie replika  bra mycket snyggare än en gammal 740

Aruzo Ace Ventura
28 januari 2009 · 1 240 Inlägg

snoddas skrev:

Crozzfire skrev:
VOLVON! Ja du säger själv att allt var bytt på Forden, motor och allt, på en Volvo byter man inte motor för 100 000mil! Läs vibilägare, han som kört 140 000mil i en volvo 740-90, toppen var uppnött, men inget annat bytt förutom service! Drar ca 0.5liter olja på 1500mil

Nej aldrig en Ford! Vår 2009´focus med 380mil, totalt slut! Skrammel och startar ej i -15! Dumma lösningar överallt, allt känns smäck! och drar olja!!! Såldes förra veckan. puhhh

du kan ju inte jämnföra en ford focus från 2009 med en sierra från typ 92....

Skit som skit typ..  Det finns en anledning till att det finns 219 fordor som är nyare än 94 år modell på blocket till salu fär under 10000:- och *bara* 44 Volvos trots att det garanterat sålts procentuellt fler volvos än Ford under den tiden...

Och tar man miltal t.o.m 20000 mil så finns det 17 Volvo och 77 Ford.. roll

Kvalitet kostar, Ford är ingen kvalite, Så enkelt är det ju..


Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren,

Men ist för både Forden och Volvon hade jag köpt en Omega att sladda med wink

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
TMW-Performance Avstängd
28 januari 2009 · 914 Inlägg

Har aldrig haft en sierra, så jag ska hålla käften om dom

DÄREMOT så har jag haft en Volvo...Den höll i 3 dagar, Good shit! Under dom 3 dagarna så hann det väl bli ca 45 raseriutbrott på skiten smile Om den startade så skulle man nog skynda sig ner till ica och köpa en triss lott, för då hade man fan en tur dag. Ruskigt slö, ful och obekväm att åka i. Kort sagt den i särklass sämsta bil affär jag någonsin gjort. Jag cycklar hellre än att köpa en till, kan inte tänka mig att det finns en vidrigare och sämre bil än Volvon. Så jag skulle valt forden. Nu är jag klar, så nu kan alla volvo "lovers" gå in och rösta ettor på min bil! smile

Mvh

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
TMW-Performance Avstängd
28 januari 2009 · 914 Inlägg

Aruzo skrev:
Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren
Byggde dom sierror 98? Det visste jag inte.. eler är det bara du som har missuppfattat det hela?

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Aruzo Ace Ventura
28 januari 2009 · 1 240 Inlägg

Saab900Racing skrev:

Aruzo skrev:
Bilhandlarn på byn lipar varje gång han får en Ford i inbyte för den blir inte såld sen, Och Kompisens pappa fick inte ens byta in sin -98 för den var osäljbar sa försäljaren
Byggde dom sierror 98? Det visste jag inte.. eler är det bara du som har missuppfattat det hela?

Det är just att det är en Ford jag menar, 1 Tecken på vad det är för kvalite.... Hur många andra bilar av årsmodell 98 blir nobbade som inbytesobjekt? Tror möjligtvis lada kanske.. roll

Senast redigerat av Aruzo (28 januari 2009)

Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mercedes 240D "w123" (1985)
Phaetoon
28 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Fast de äldre fordarna hade ju lite högre kvalité. Det är iaf min känsla.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Lär ju hala upp Teknikens Världs "KÖP EJ"-tips från nr 16 1998

http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_1.jpg

http://www.forumbilder.se/images/tv_ford_2.jpg

Humor big_smile

Lite mer on topic så tror jag nog att båda bilarna verkar vara ett vettigt köp spontant.
Fint med ny koppling på Forden och fräsch kaross på sevenfortyn.

Svåra val, vad är det för färger på bilarna? (jäkligt viktigt wink)

Senast redigerat av steifan (28 januari 2009)

Germax
28 januari 2009 · 12 086 Inlägg

haha, jag gillade texten om Sierra smile
Det är ju sant de han skriver, rostiga tankar, dåliga skivor, dåliga synkringar och taskig kam på pinton. Men det är oxå dom vill jag påstå, efter de är Sierra i förhållande till 740 en riktigt trevlig bil som är pigg och tål svineri. En kompis hade först en 740 och nu en 945 tic, och visst båda bilarna känns rätt gedigna och goa att köra långt och stillsamt, men såfort de börjar svänga lr man ska gasa så är de ju skrämmande.
Vad han fått problemet med koppingen ifrån vet jag inte? Glappa spindelleder och rostiga bromsrör, vilka bilar har inte de efter 20 år?

Senast redigerat av JapMax (28 januari 2009)

Crozzfire Avstängd
28 januari 2009 · 512 Inlägg

Ford är inte kända för kvalitet! De är kända för billiga bilar! Ser sällan en volvomotor som "dräller" olja, trots miltal, vår 2005 focus drog olja som gris! Sen hö man de flesta Sierror som låter tröskvärk, kamras mm mm

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 januari 2009 · 10 427 Inlägg

JapMax skrev:
En kompis hade först en 740 och nu en 945 tic, och visst båda bilarna känns rätt gedigna och goa att köra långt och stillsamt, men såfort de börjar svänga lr man ska gasa så är de ju skrämmande

Lär ju bygga/fixa/dona/köpa om man ska svänga lite med känsla smile Original är ju inget att rekommendera.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang