volvo vs ford sierra?

NJ_
29 januari 2009 · 2 118 Inlägg

snoddas skrev:

NJ_ skrev:
akta toppen på sierran bara, min har gått i bitar tongue har en komplett 4x4lina om du är intresserad wink jag skulle nog valt volvon, men som nån skrev. testa båda och bilda dig din egen uppfattning smile

är de från en kombi kanske ja kan få köpa bakaxeln billigt tongue

Synd, sedan wink

D.i.l.l.i.g.a.f
DirektorIsaksson
29 januari 2009 · 191 Inlägg

provkörde forden idag gick oerhört fint i motor o drivlina, doch motorerna brukar va kända ör att knacka o förra oväsen o dylikt men denna gick oerhärt fint:) samma gällde koppling o drivlina blev oxå rätt imponerad av den långa utväxlingen 130 i 2:an precis innan varvstopp:D hur som hellst jag gillade forden men han som har haft den innan har ju bytt motor,kopplingsvajer,koppling o stötdämpare vänster fram frågan e ju vågar man köpa denna bil när man vet att detta har gått sönder för honom?

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Hammarslag skrev:

steifan skrev:

acix skrev:
Volvon låter ju lite roligare med tanke på trimmet den hade

Frågan är ju vilken som är snabbast, kanske jämnt skägg om Volvon är frisk i övrigt.

Man köper väl varken en Volvo 740 eller Ford sierra för den är snabba?

Men fortfarande kan väl en bil vara snabbare och kanske roligare än den andra?
Väljer ju mellan två bilar för bövelen! wink

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 januari 2009 · 10 427 Inlägg

DirektorIsaksson skrev:
hur som hellst jag gillade forden men han som har haft den innan har ju bytt motor,kopplingsvajer,koppling o stötdämpare vänster fram frågan e ju vågar man köpa denna bil när man vet att detta har gått sönder för honom?

Kan ju tänka lite på att du antagligen slipper byta dom där grejerna, så inte bara dåligt.
Bara bytt en stötdämpare vänster fram lät ju lite udda, men men.. finns väl olika metoder
till allt.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
DirektorIsaksson
29 januari 2009 · 191 Inlägg

det vänstra fjäderbenet va det ett håla i så det va nära på att vika sej därför monterade han bara ett nytt fjäderben:P

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Viktor_med_R NoFuckNoRide
19 mars 2009 · 474 Inlägg

Tkr du ska välja sierra faktiskt, min har doch stått i ngra månader och den starta direkt igår smile går att leka riktigt mkt med smile Sierra ett bra val! cool

Sug Performance Club
Memme I'am AWESOME..
19 mars 2009 · 2 783 Inlägg

Ska man satsa på en CLX eller en 2.0 ?


Clx har gått 25000 92a-
2.0 har gått " 5200 " 88a?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Seth
20 mars 2009 · 3 354 Inlägg

emijl skrev:
Ska man satsa på en CLX eller en 2.0 ?


Clx har gått 25000 92a-
2.0 har gått " 5200 " 88a?

är den Sohc:en på -88 så skulle jag ta -92an om man vill åka billigare.
Går att leka med Dohcen med. den e inte helt skör.
ska man trimma lätt så ta då -88an, om det e sohcen på den

Senast redigerat av Seth (20 mars 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
TFkarlsson Varningar. 36
20 mars 2009 · 1 200 Inlägg

Ta 92'an om du ska ha den som bruks/slir-bil. Går billigare än pinto, (som sitter i 88'orna) men tål bra mycket stryk och är varvvilliga med. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Memme I'am AWESOME..
22 mars 2009 · 2 783 Inlägg

Jag tog 92an, då detta va med doch motor ju big_smile .. Men ett problem, bensinmätare funkar inte men tanken e nybytad. Så Dochmotorn dricker väl runt 0.7 väl ? å då borde jag kunna köra  60-70 mil innan tank?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Palicuse
5 maj 2010 · 1 129 Inlägg

Lite uttjatad tråd kanske, men ja vågar fråga ändå tongue.

Är på G o kollar efter en 5 dörrars kombi/halvkombi med bakhjulsdrift för ca 5.000 och fastnat mest för en 245a eller sierra med insprut. Men undrar vilken bil ni tror ger mest för pengarna. En bil i den prisklassen blir oftast inte finare än va man själv väljer att göra den, och en del skruvande kommer det troligen oxå att bli. Bilen kommer att användas till både vardag och lite lek, men kommer troligen inte bli nåt trim eller styling objekt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang