Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

volvotomten
14 november 2011 · 274 Inlägg

tja kristian, föjt dig här , trit o se att du e tvungen o aveckla:( lycka te med allt nu

HereComesTrouble Livsnjutare
14 november 2011 · 1 707 Inlägg

CarbonLoader skrev:
Jag förstår de som känner att de blivit lurade och deras reaktion, MEN trots detta är de ett mindre antal än alla de nöjda kunder som hjälpts av Sportvagnskonsult. Därav är det väldigt synd & mista detta special företag inom bilbyggar branschen.

MEN, hade han haft så många nöjda kunder borde firman gott bättre än vad den har gjort.

evilaudio
14 november 2011 · 16 195 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CarbonLoader skrev:
Jag förstår de som känner att de blivit lurade och deras reaktion, MEN trots detta är de ett mindre antal än alla de nöjda kunder som hjälpts av Sportvagnskonsult. Därav är det väldigt synd & mista detta special företag inom bilbyggar branschen.

MEN, hade han haft så många nöjda kunder borde firman gott bättre än vad den har gjort.

ELLER så e folk för snåla..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
HereComesTrouble Livsnjutare
14 november 2011 · 1 707 Inlägg

evilaudio skrev:

HereComesTrouble skrev:

CarbonLoader skrev:
Jag förstår de som känner att de blivit lurade och deras reaktion, MEN trots detta är de ett mindre antal än alla de nöjda kunder som hjälpts av Sportvagnskonsult. Därav är det väldigt synd & mista detta special företag inom bilbyggar branschen.

MEN, hade han haft så många nöjda kunder borde firman gott bättre än vad den har gjort.

ELLER så e folk för snåla..

ELLER så var det Krille själv som satte priserna och visade kvalité som han sedan inte kunde leva upp till!

evilaudio
14 november 2011 · 16 195 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

evilaudio skrev:

HereComesTrouble skrev:

MEN, hade han haft så många nöjda kunder borde firman gott bättre än vad den har gjort.

ELLER så e folk för snåla..

ELLER så var det Krille själv som satte priserna och visade kvalité som han sedan inte kunde leva upp till!

vet bara av egen erfarenhet va gäller å bygga om bilar att folk ofta tappar hakan när dom får höra va de kostar.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
HereComesTrouble Livsnjutare
14 november 2011 · 1 707 Inlägg

evilaudio skrev:

HereComesTrouble skrev:

evilaudio skrev:

ELLER så e folk för snåla..

ELLER så var det Krille själv som satte priserna och visade kvalité som han sedan inte kunde leva upp till!

vet bara av egen erfarenhet va gäller å bygga om bilar att folk ofta tappar hakan när dom får höra va de kostar.

Förstår dig, men så var det inte i det här fallet.

CarbonLoader Team Carkings
15 november 2011 · 2 300 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

CarbonLoader skrev:
Jag förstår de som känner att de blivit lurade och deras reaktion, MEN trots detta är de ett mindre antal än alla de nöjda kunder som hjälpts av Sportvagnskonsult. Därav är det väldigt synd & mista detta special företag inom bilbyggar branschen.

MEN, hade han haft så många nöjda kunder borde firman gott bättre än vad den har gjort.

Hade inte tillräckligt med kunder pga att det är väldigt begränsad efterfrågan på dessa jobb, synd.
Jag är neutral i frågan om olika kunders fall. Svarar bara för min egen åsikt.
Tycker som sagt det är tråkigt att företaget försvinner. Men är säker på att en kille med den kunskap Krille besitter dyker upp i fler sammanhang som privatperson smile

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
IROC
15 november 2011 · 88 Inlägg

Många som yttrar sig som egentligen inte har en aning. Visst ser det bra ut här på forumet med fräsiga bilar etc, men vad som ligger under ytan är det få som vet om.
Precis som Herecomestruble skrev så utlovade Kristian något som han i slutändan inte kunde hålla. Där har alltså han själv och kunden kommit överens om ett pris för ett jobb som ska ha en viss kvalite, att man senare i efterhand ångrar sig och säger att det är för lite pengar, då får han faktiskt skylla sig själv.
Att han bara är skyldig folk pengar stämmer inte riktigt, det är även myndigheter som jagar honom. Sedan har han varit flitig och utnyttja Fas3 praktikanter för att det var billig/gratis arbetskraft,resultat därefter?
Att han tvingas att dra från landet snabbt visar en hel del på hur seriös han egentligen var och i hur skuldsatt han egentligen är.
Men visst, alla har sin egen uppfattning om saker och ting, men försök ha lite mer kött på benen än att skydda någon ni inte har en aning om.
Att Kristian dyker upp igen ser jag som föga troligt. Sverige får aldrig se mer av denna filur.

Dratsab Leg. Fartdåre
16 november 2011 · 306 Inlägg

Mycket tråkigt att höra att företaget läggs ner! Längtade efter att få se cossien och ferrarin på bana =/

En gång Evo alltid Evo...
Sportvagnskonsult SVK Customs
19 november 2011 · 1 639 Inlägg

Haha vilka jävla troll det finns här men IROC tar nog priset smile
Visst har jag en del skulder, men det är inga myndigheter som jagar mig.
Gå och gräv ner dig under stenen som du kröp upp från din jävla pajas istället för att snacka en massa skit.

Jag lade ner firman för lönsamheten var för dålig, jag mådde skit på grund av all stress och press samt sist men inte minst med anledning av den dåliga ekonomiska situationen i västvärlden, med den kommande finanskrisen känns det inte som att det finns någon framtid för dylik verksamhet.

Jag har nytt på gång i Da Nang och kommer börja reda upp de skulder jag har där hemma så snart det börjar rulla in pengar.

CarbonLoader Team Carkings
19 november 2011 · 2 300 Inlägg

Gött & höra Krille!
Har du kolfiber över så hör av dig wink

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Sportvagnskonsult SVK Customs
19 november 2011 · 1 639 Inlägg

Japp, jag har ca 40m2 till salu.
Porscher 240g väv 2x2 twill med 7 trådar/cm, det är väldigt hög kvalitet på den väven.

BMW 635 csi "S38B36" (1983)
BMW 3,0 S (1972)
BMW 540i/6 touring "manuell 6-pet" (1995)
IROC
19 november 2011 · 88 Inlägg

Sportvagnskonsult skrev:
Haha vilka jävla troll det finns här men IROC tar nog priset smile
Visst har jag en del skulder, men det är inga myndigheter som jagar mig.
Gå och gräv ner dig under stenen som du kröp upp från din jävla pajas istället för att snacka en massa skit.

Jag lade ner firman för lönsamheten var för dålig, jag mådde skit på grund av all stress och press samt sist men inte minst med anledning av den dåliga ekonomiska situationen i västvärlden, med den kommande finanskrisen känns det inte som att det finns någon framtid för dylik verksamhet.

Jag har nytt på gång i Da Nang och kommer börja reda upp de skulder jag har där hemma så snart det börjar rulla in pengar.

Vilka påståenden stämde inte som jag nämnde?

Nyligen skrev du " ej kk,avvecklar verksamheten bara" vilket betyder samma sak, gör det ont att erkänna?
Snälla hjälp mig och många andra att förstå.

Så som du skriver så kan man tro att man trampat på en öm tå.

LordLife
19 november 2011 · 998 Inlägg

googla konkurs och avveckla verksamheten. Två olika saker.

Avveckla kan betyda konkurs men kan även betyda att man lägger ner pga man har tex ingen omsättning, gör ingen vinst.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Jullee
19 november 2011 · 235 Inlägg

IROC skrev:

Sportvagnskonsult skrev:
Haha vilka jävla troll det finns här men IROC tar nog priset smile
Visst har jag en del skulder, men det är inga myndigheter som jagar mig.
Gå och gräv ner dig under stenen som du kröp upp från din jävla pajas istället för att snacka en massa skit.

Jag lade ner firman för lönsamheten var för dålig, jag mådde skit på grund av all stress och press samt sist men inte minst med anledning av den dåliga ekonomiska situationen i västvärlden, med den kommande finanskrisen känns det inte som att det finns någon framtid för dylik verksamhet.

Jag har nytt på gång i Da Nang och kommer börja reda upp de skulder jag har där hemma så snart det börjar rulla in pengar.

Vilka påståenden stämde inte som jag nämnde?

Nyligen skrev du " ej kk,avvecklar verksamheten bara" vilket betyder samma sak, gör det ont att erkänna?
Snälla hjälp mig och många andra att förstå.

Så som du skriver så kan man tro att man trampat på en öm tå.

En fråga bara. Dina påståenden tidigare, är dom tagna ur luften eller är du en gammal kund? Du kanske t.o.m.  har fått allt från "en säker källa"? Vill bara veta för att fatta varför du skriver som du gör.

Louca
19 november 2011 · 438 Inlägg

evilaudio skrev:
De e ofta folk som känner sig lurade. Vet själv hur de e när gör jobb åt folk. Men i själva verket brukar de vara så att folk inte vill betala va de kostar sen när dom får va dom betalat e så blir de ett jävla gnäll.

Jag kan inte annat än att hålla med dig till 100% Någonting pappas företag kämpar med daligen! Det är också så lätt att de negativa kommentarerna eller åsikterna syns mest och försöker orsaka skada medan verkligheten är en helt annan! Det är det jag gillar med det här forumet är att de flesta här är skyssta och humana istället för att försöka skada!

Synd att det inte gick så bra med ditt företag! Hoppas du kommer på fötter igen!

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995
Darkie dARKiE
19 november 2011 · 5 031 Inlägg

Louca skrev:

evilaudio skrev:
De e ofta folk som känner sig lurade. Vet själv hur de e när gör jobb åt folk. Men i själva verket brukar de vara så att folk inte vill betala va de kostar sen när dom får va dom betalat e så blir de ett jävla gnäll.

Jag kan inte annat än att hålla med dig till 100% Någonting pappas företag kämpar med daligen! Det är också så lätt att de negativa kommentarerna eller åsikterna syns mest och försöker orsaka skada medan verkligheten är en helt annan! Det är det jag gillar med det här forumet är att de flesta här är skyssta och humana istället för att försöka skada!
Synd att det inte gick så bra med ditt företag! Hoppas du kommer på fötter igen!

Då har du inte varit medlem länge. Tycker alla hoppar på alla på detta forumet. Sen kommer det fram att det oftast är deras egna fel. Förklarat fel hur dem vill ha de gjort / betalat mindre för jobbet och tror det ska bli toppkvalitet.

Senast redigerat av Darkie (19 november 2011)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
LordLife
19 november 2011 · 998 Inlägg

Det är det som är det stora felet med många människor, man vill ha top kvalité men till ett så lågt pris som möjligt.
Har själv gjort jobb åt folk och dom vill knappt betala för matrialet man använt. Hur många trådar finns det inte här där folk frågar efter den billigaste och bästa lackeraren.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Janneutanb
19 november 2011 · 7 271 Inlägg

evilaudio skrev:

HereComesTrouble skrev:

evilaudio skrev:

ELLER så e folk för snåla..

ELLER så var det Krille själv som satte priserna och visade kvalité som han sedan inte kunde leva upp till!

vet bara av egen erfarenhet va gäller å bygga om bilar att folk ofta tappar hakan när dom får höra va de kostar.

Folk vill helst ha allt gratis och förstår inte att tid är oerhörda pengar.
Sen att kundkretsen i Sverige på just bildelar etc, ännu värre på speciella bildelar, är väldigt liten driver upp priserna ännu mer.

Alla vill ha välbetalda jobb men inser inte att för att få högre lön så måste även priserna höjas.

Trist att du lägger ner men jag förstår dig!

Alecci
19 november 2011 · 2 014 Inlägg

IROC skrev:

Sportvagnskonsult skrev:
Haha vilka jävla troll det finns här men IROC tar nog priset smile
Visst har jag en del skulder, men det är inga myndigheter som jagar mig.
Gå och gräv ner dig under stenen som du kröp upp från din jävla pajas istället för att snacka en massa skit.

Jag lade ner firman för lönsamheten var för dålig, jag mådde skit på grund av all stress och press samt sist men inte minst med anledning av den dåliga ekonomiska situationen i västvärlden, med den kommande finanskrisen känns det inte som att det finns någon framtid för dylik verksamhet.

Jag har nytt på gång i Da Nang och kommer börja reda upp de skulder jag har där hemma så snart det börjar rulla in pengar.

Vilka påståenden stämde inte som jag nämnde?

Nyligen skrev du " ej kk,avvecklar verksamheten bara" vilket betyder samma sak, gör det ont att erkänna?
Snälla hjälp mig och många andra att förstå.

Så som du skriver så kan man tro att man trampat på en öm tå.

Avveckling av verksamhet och konkurs är inte samma sak, om du tror det behöver du läsa på bättre.

Sen tror jag att många "missförstånd" beror på att både kund och leverantör är mer eller mindre lika goda kålsupare bägge två (OBS! Inget direkt riktat mot SVK då jag ej haft med dem att göra), men leverantörer är lika bra på att lämna fantasipriser som kunder är på att kräva dem, allt för att sälja.

Faktum är att om leverantören sagt ett pris till kunden så gäller det så länge inte tjänstens/produktens omfång utvecklas, oavsett om leverantören från början räknat fel på kostnader eller inte. Samtidigt torde kunder vara medvetna om att man oftast får det man betalar för, ibland mindre men sällan mer.

Som oftast annars kan troligtvis ingen enskild person rätteligen beskyllas, så jag tillråder de som kommer med anklagelser att se till att de har bevis för sina påståenden eller hålla tyst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang