Tips på vad jag mer kan göra med bilen som är udda och diskret???

Linderoth
3 februari 2009 · 166 Inlägg

Tjenare skulle villja ha lite hjälp med vad jag mer skulle kuna göra med bilen ..det står äna still i huvudet på mig.kom på så jävla mycket när jag hade 850in ..men nu är det stop .

men det som jag vet att jag skall göra eller har planerat sen om det sker det får vi se vad pengarna räker till..

dubbla uttblås
fälgar
tonarutorna (kanske)
sänka lite till
R-vinge
takvinge (kanske)



tack på för hand..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34240/560943_fj3aem.jpg
....

Mds
BMW 530i (2005)
Volvo_Mannen Volvoskadad
3 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Bort med ögonlock, splitters, vindavvisare.
Skaffa c70ns klarglas

Jonas
Linderoth
3 februari 2009 · 166 Inlägg

ööö jag satte ju nyss på sakerna va har du för smak igentligen man kan la uttöka med c70 klarglas eller

Mds
BMW 530i (2005)
FLindgren
3 februari 2009 · 5 089 Inlägg

jag skulle nog satsa på ett par riktiga fälgar först. navkapslar är väll sådär sexigt ^^

Men r-front och klarglas gör allt på en S70 tycker jag.
Och som volvomannen skirver. splitterserna tycker jag inte passar på ngåon bil, och backspeglarna borde vara lackade i bilen färger..

Sen om du vill vara unik så försök göra om fronten på något sätt. Få lite inspiration från min bil. Mycket diskret men ändå udda tycker jag själv.
https://www1.garaget.org/archive/54/53125/82359/82359-1173370.jpg

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Xoff Volvo tönt... =)
3 februari 2009 · 2 344 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Bort med ögonlock, splitters, vindavvisare.
Skaffa c70ns klarglas

han vill vara udda, å du rekomenderar honom att styla den precis som vart ända annan x70 är stylad wink

nepp, behåll ögonlock och det, skitsnyggt ifall du frågar mig! men som sagt, fake klarglasen å navkapslarna är inte så über sexigt...

kolla min, diskret men ändå lite unik...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Volvo_Mannen Volvoskadad
3 februari 2009 · 6 017 Inlägg

S70 behöver inte mer än såhär:

https://www1.garaget.org/archive/31/30427/131313/131313-1213368.jpg

Jonas
Mäki Långsam Perfektionist
3 februari 2009 · 4 800 Inlägg

Vindavvisarna hör nog hemma i närmsta sopkorg enligt mig.
Skaffa lagom sänkning, nya fälgar, lacka grillen och näten svarta och klarglas.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Thorssa
3 februari 2009 ·

Bort med splitters och vindavvisare. Lacka speglarna i bilens färg. Släng navkapslarna i det djupaste hål du kan hitta och köp ett par snygga 18" eller 19".

Karl-Bertil
3 februari 2009 · 518 Inlägg

och ha samma färg på listerna som övriga bilen ( exemplet ovan här med annan färg på listerna ser inte klokt ut )

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
3 februari 2009 · 764 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Bort med ögonlock, splitters, vindavvisare.
Skaffa c70ns klarglas

Håller med 120%

Polaren
3 februari 2009 · 352 Inlägg

Det är rätt läckert att lacka bilens nedre del(sista dm) i en annan kulör faktiskt, diskret och lite anorlunda enligt mig. sen byta till fina 18/19" skor.

Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
kenny_crx
3 februari 2009 · 836 Inlägg

e något av dom tipsen som har blivit nerskrivna här udda för fem öre????? tycker alla stylar sina volvos på det viset ni pratar om...diskret kan jag hålla med om men udda??? njä

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Thorssa
3 februari 2009 ·

kenny_crx skrev:
e något av dom tipsen som har blivit nerskrivna här udda för fem öre????? tycker alla stylar sina volvos på det viset ni pratar om...diskret kan jag hålla med om men udda??? njä

Vem vill ha en udda bil som ser förjävlig ut?

bmx
3 februari 2009 · 7 100 Inlägg

lite svårt att få en udda volvo,alla ser ju typ likadan ut tongue

men gör annars ratlook av den,slipa rent den och ställ ut den i regnet,de skulle nog vara udda smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Etingelholm
3 februari 2009 · 979 Inlägg

diskret styling är ju inte dina splitters iaf, dock kan ja tycka att ögonlocken är snyggt! diskret styling för mig är feeeta fälgar, lysen kanske?...grillen kan du ju bygga om som en 850R grill. helsvart. rå sänk bilen och som du nämnt, dubbla pipor. Annorlunda & mkt snyggt. sen finns de alltid andra knep, typ lacka lister å sån skit...bort med antenner & torkarblad för lyktorna (om du har några) ja sånt crap;)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
kenny_crx
3 februari 2009 · 836 Inlägg

Thorssa skrev:

kenny_crx skrev:
e något av dom tipsen som har blivit nerskrivna här udda för fem öre????? tycker alla stylar sina volvos på det viset ni pratar om...diskret kan jag hålla med om men udda??? njä

Vem vill ha en udda bil som ser förjävlig ut?

nej ingen antar jag men enligt personen som e ute efter tips skrev själv udda så kommer det bara byta till R grejerna precis som alla andra volvo bilar! det e udda som fan! att du försöker göra om din bil till R det e skit cool? :S:S om man tycker om R modellen så mycket så kan man väl lika gärna köpa hela bilen så man inte kör runt me nån wannabe kopia?

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Thorssa
3 februari 2009 ·

kenny_crx skrev:

Thorssa skrev:

kenny_crx skrev:
e något av dom tipsen som har blivit nerskrivna här udda för fem öre????? tycker alla stylar sina volvos på det viset ni pratar om...diskret kan jag hålla med om men udda??? njä

Vem vill ha en udda bil som ser förjävlig ut?

nej ingen antar jag men enligt personen som e ute efter tips skrev själv udda så kommer det bara byta till R grejerna precis som alla andra volvo bilar! det e udda som fan! att du försöker göra om din bil till R det e skit cool? :S:S om man tycker om R modellen så mycket så kan man väl lika gärna köpa hela bilen så man inte kör runt me nån wannabe kopia?

Faktum kvarstår att R är det enda som ser bra ut på en S70. Vill man ha en udda bil så skulle man nog tänkt till lite tidigare och köpt en annan bil. Alternativet är att bygga om den kraftigt eller lägga en riktig showlack. Förövrigt så vimlar det inte av S70 med R-optik där ute.

SpeedOfLight
3 februari 2009 · 1 432 Inlägg

Ok, då ska jag väl gå mot strömmen då det gäller vissa delar...
Men det är väl det som gör saker udda...

Behåll dina splitters
Behåll dina vindavvisare, men lacka dem i bilens färg.
Tona rutorn (runt om men inte kolsvart utan bara en lämplig nivå)
Tona det röda i bakljusen så att de blir mörkare (inte kolsvart där heller utan bara mörka ner dem lite)
Lacka sidobackspeglarna
C70 klarglas har många sagt, men det finns snygga eftermarknadsglas som e helt klart värda att kolla på istället t.ex dessa ifrån radicast.se:(de finns även i svart men krom tror jag passar din bättre)
http://www.vparts.se/bilder/artiklar/0701112.jpg
Lacka grillen och dimljusnäten svart men behåll gärna kromsargen på grillen för att bryta av lite.
R-vingen är helt klart ett trevligt tillval
Ett par beggade fälgar behöver inte vara allt för dyrt och kan vara många gånger värt att lägga pengarna på, gärna då i storleken runt 18"
Sen så är ju xenon något som både lyfter bilens utseende och gör den betydligt trevligare att ha efter vägen på kvällar och nätter.

Hoppas du finner något i listan du gillar...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
DusanMandick Random Hero
3 februari 2009 · 4 047 Inlägg

sälj den o köp en mitsubishi starion turbo lr nåt tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
kenny_crx
3 februari 2009 · 836 Inlägg

Thorssa skrev:

kenny_crx skrev:

Thorssa skrev:

Vem vill ha en udda bil som ser förjävlig ut?

nej ingen antar jag men enligt personen som e ute efter tips skrev själv udda så kommer det bara byta till R grejerna precis som alla andra volvo bilar! det e udda som fan! att du försöker göra om din bil till R det e skit cool? :S:S om man tycker om R modellen så mycket så kan man väl lika gärna köpa hela bilen så man inte kör runt me nån wannabe kopia?

Faktum kvarstår att R är det enda som ser bra ut på en S70. Vill man ha en udda bil så skulle man nog tänkt till lite tidigare och köpt en annan bil. Alternativet är att bygga om den kraftigt eller lägga en riktig showlack. Förövrigt så vimlar det inte av S70 med R-optik där ute.

det e jy faktiskt så att om man kollar i princip alla trådar som finns om volvo styling så står det oftast R fälgar r vinge r front överallt...vilket gör att det borde finnas en hel del volvo bilar me r styling...jag anser att har man inte råd me en volvo R så kan det kvitta bättre o bara bygga om orginal delarna lite så man får lite speciellt så fall smile bara min synpunkt menar inget illa om nu någon skulle tro det! man brukar bli ganska påhoppad om man kritiserar nåt me volvo här smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang