Åldersrelaterad effektförlust?

V10
9 februari 2009 ·

Phaetoon skrev:

V10 skrev:
Ett till exempel är nya Audi RS6. På pappret har den 580 hk men dom som bänkat sina originalbilar har fått ut över 600 hk, vissa lite över 600 hk, andra närmare 620 hk, det är inget annat än att smita ifrån högre skatter som hög effekt drar med sig.

Man får väl räkna med någon procents marginal både på bänken och på bilens effekt?

Jo, självklart men skillnaden är ju enorm för att vara en originalbil, liksom 40 hk mer för vissa...det är en stor skillnad, trots mariginaler.

TTMotorsport
9 februari 2009 · 196 Inlägg

Det va ett jävla gnäll på hästkrafterna efter antal år , renovera när grejerna börjar bli slitna ?

Trollbacken
10 februari 2009 · 25 Inlägg

Det är väl som med oss människor,
När man är 30 bast har man ung 90 % kvar, 40 bast 75% kvar.... 65 bast 60 %, 80 år 60 % sen när man nått en viss gräns går man från 55% till noll så kvickt, då blir det träfracken på.
Det är likadant med bilar det går till en viss gräns sen bankar det ihop för gott.
En liten tanke bara.

BMW M3 (2010)
MagneticNorth Aktad Medlem
10 februari 2009 · 301 Inlägg

Vår anglia är 58 år gammal hade 23,4 hästar och klarar sig i rätt bra fortfarande..

Casy vinnarskalle!
10 februari 2009 · 907 Inlägg

Only-volvo skrev:
0-100 10,8 sek och en toppfart på 185Km/h
Egna tider: 0-100 strax under 10 sek.

Mätt med GPS?
Skit i tiderna, en motor slits mer eller mindre ju äldre den blir.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang