Lär-dig-av-andras-misstag tråden

twin_cam Smålänning
12 februari 2009 · 7 877 Inlägg

Dubbelkolla att bromsbeläggen är vända åt rätt håll wink Va en polare som satte dom fel på praktiken i gymnasiet tongue

Nolla BÅDE vev och kamaxlar om du ska byta kammar... Blir lätt sallad annars wink

Om du ska byta stödlagret i svänghjulet på en Nissan Terrano II, så se till att byta det också, så inte det nya ligger kvar när man är färdig... wink

Se till att spänna generatorremmen ordentligt... Lyser mycket konstiga lampor annars...

Försök inte köra en bil utan att ha instrumentet ikopplat... Då går den inte länge tongue (Laddlampan sitter däri).

Finns säkert mer tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
DanielssonC
12 februari 2009 · 213 Inlägg

Skulle byta olje filter.. Var fint väder så tänkte jag står väl utanför garaget.. Gick bra tills man gick på fika och någon ropade att man skulle flytta bilen.. Resulterade i en fin stråle olja..

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
sjovold Wolfman Cruisers
12 februari 2009 · 1 258 Inlägg

DanielssonC skrev:
Skulle byta olje filter.. Var fint väder så tänkte jag står väl utanför garaget.. Gick bra tills man gick på fika och någon ropade att man skulle flytta bilen.. Resulterade i en fin stråle olja..

HAHAHA de skulle ja villja sett big_smile

----->Strippen S2<-----

VCRACING
DanielssonC
12 februari 2009 · 213 Inlägg

sjovold skrev:

DanielssonC skrev:
Skulle byta olje filter.. Var fint väder så tänkte jag står väl utanför garaget.. Gick bra tills man gick på fika och någon ropade att man skulle flytta bilen.. Resulterade i en fin stråle olja..

HAHAHA de skulle ja villja sett big_smile

kan säga att dem som såg det hade väldigt rolig rollwink

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
BARRET
12 februari 2009 · 561 Inlägg

lolPå mitt gamla jobb hade dom lagat en Clio som var frontsmälld. Seriösa som dom var tänkte dom lägga lite extra rostskydd på balkarna fram. Lite schysst så.

Kunden hämtar bilen men kommer tillbaka som en,  jag vet inte vad, springer in i verkstan, rycker tag i närmaste människa, sliter upp huven, sticker in huvet och säger att här ska det fan inte vara nåt rostskydd!!!

Clio har huvpinne och ingen gasdämpare, Huven slog tillbaka i hans skalle rätt gött kan jag säga lol

BMWKimmo Mekaniker
12 februari 2009 · 472 Inlägg

Glöm ej ett krafthandtag på vevbulten när du provstartar. Då kommer du notera ett konsigt ljud samtidigt som diverse lampor tänds..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Granat Motherfucker
12 februari 2009 · 39 Inlägg

polaren drog in handen genom rutan och startade bilen med växel i, resulterade i att han körde på en annan polares ben och rätt in i en 740 som rullade in i en bänk smile

blacken
12 februari 2009 ·

Det var en snubbe  som bytte bromsar på sin bil i verkstaden, han släpper ner bilen på marken sätter sig i slår i backen (automat)  inser sedan att en st: kundbil står precis bakom,upptäcker först då att han glömt att "pumpa upp" bromsarna, i ren panik så slår han i driven och stampar rejält på gasen, varpå han brakar in i våran reserdelshylla (mod stor och välfylld) för bromsarna tog inte då heller tongue...

Evil_90 +Uppfinnare+
12 februari 2009 · 643 Inlägg

blacken skrev:
Det var en snubbe  som bytte bromsar på sin bil i verkstaden, han släpper ner bilen på marken sätter sig i slår i backen (automat)  inser sedan att en st: kundbil står precis bakom,upptäcker först då att han glömt att "pumpa upp" bromsarna, i ren panik så slår han i driven och stampar rejält på gasen, varpå han brakar in i våran reserdelshylla (mod stor och välfylld) för bromsarna tog inte då heller tongue...

HAHA, bäst idag big_smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
FLindgren
12 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Ja man får väll berätta om en histora som hände i skolan också..

Man skall inte tappa ner en 13" hylsa i  främre avgasröret.. det skrammlar då lärde sig skolkamraten wink

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Evil_90 +Uppfinnare+
14 februari 2009 · 643 Inlägg

upp

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Jimm
14 februari 2009 · 1 661 Inlägg

The_Mechanic skrev:
slanga inte bensin på fyllan med en grön trädgårdslang, du har ett jävla dålig smak i käften dagen efter, säkert på kvällen också men lite luddigt minne

Skottpeng på honom. yikesmad tonguelol

FormulaV8
14 februari 2009 · 32 Inlägg

Glöm inte att montera bromsbeläggen när du byter bromsskivor och belägg bak, det skrapande ljudet var INTE att de nya beläggen behövde slitas in!

Glöm inte att sätta tillbaka huvöppnarvajern när du fixat med den, innan du stänger din huv. Pilligt att få upp huven igen sen annars!

Kör inte över garage"horan" när du skall backa ut pickupen som du meckat avgasrör med.

Senast redigerat av FormulaV8 (14 februari 2009)

Dodge Stealth ES "P.O.S." (1991)
Pontiac Trans Am "WS6 RA Moby Dick" (1997)
bollen1986
14 februari 2009 · 3 714 Inlägg

Jag sa till en polare att om man hällde socker i tanken på moppen så skulle den gå fortare.... lol

glöm inte att sätta tillbaka ventilkåpan innan ni startar en bil lol

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
EmilErik
14 februari 2009 · 191 Inlägg

jag tappade plasten som skyddar motorn underifrån på min saab i 240, såg hur den flög iväg i backspegeln hmm

Man måste våga dö för att kunna leva
Nissan 200sx s14 "Drift Missile" (1994)
Toyota GT86 (2012)
Zacky
14 februari 2009 · 16 Inlägg

En gång när jag lyfte på motorhuven så råka min ding dong fastna i turbon. Det bästa med hela historien är att jag slängde igen huven utan att tänka på att dongen satt kvar i turbon.

True story! Och för er som säger "PIC OR IT DIDN'T HAPPEN!" säger jag bara : Jag har bildbevis! IN YER FACE!

Audi Allroad 2.7 BT "Pansarvagnen" (2002)
Biggi
14 februari 2009 · 352 Inlägg

glömde sätta tillbaks locket på expansionskärlet när jag fyllde på glykol på min gamla mondeo smile körde runt så i en vecka

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
LeafBox Lat Perfektionist
14 februari 2009 · 6 359 Inlägg

Zacky skrev:
En gång när jag lyfte på motorhuven så råka min ding dong fastna i turbon. Det bästa med hela historien är att jag slängde igen huven utan att tänka på att dongen satt kvar i turbon.

True story! Och för er som säger "PIC OR IT DIDN'T HAPPEN!" säger jag bara : Jag har bildbevis! IN YER FACE!

Vänta, Ding-Dong som i http://en.wikipedia.org/wiki/Ding_Dong
Eller Ding-Dong som i ditt kön? neutral
För om det var ditt kön,
Hur lyckades du med det? Sprang du runt naken i garaget? tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Rquired Allmänt envis
14 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Zacky skrev:
En gång när jag lyfte på motorhuven så råka min ding dong fastna i turbon. Det bästa med hela historien är att jag slängde igen huven utan att tänka på att dongen satt kvar i turbon.

True story! Och för er som säger "PIC OR IT DIDN'T HAPPEN!" säger jag bara : Jag har bildbevis! IN YER FACE!

Jag hade gärna sett denna bild för jag har jävligt svårt att föreställa mig hur detta gick till tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lunndqvist
17 februari 2009 · 20 Inlägg

om man har pallat upp bilen genom att hissa upp och lägga fälgar under framhjulen tro inte att du ska kunna lägga i backen och köra av dom för att du e för lat för att använda domkraften även om man säger att ää de e en 240 de funkar. aja bilen kom ner på marken men de gjorde frontspoilern med;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang