Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Sketstopp24v STREETRACER
20 februari 2009 · 892 Inlägg

se till att alla har hoppat in i bilen innan du börjar köra framåt...   kan lätt hända att en polares fot blir överkörd..  och stanna inte så fort du hör din polare skrika att det gör ont... du kan parkera på den då en liten stund innan du fattar att han inte skojar..


Fot vs bmw 528 e28...  bmwn tung = foten mådde inte bra, men lika kul hade vi för det och ja, vi e fortfarande kompisar än idag trots att jag körde över hans fot så han inte kunde jobba på ett antal dagar wink

Bmc Crew
Opelmadness German cars, quality and beyond
20 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Freddeponken skrev:
öppna aldrig en skakad 1,5liters cola när du kör på motorvägen!

lol Svårt att se nåt då kan jag tro..

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
ChevLT1
20 februari 2009 · 95 Inlägg

använd aldrig antennerna som en slaggs spärr så att bageluckan inte ska åka igen.
lätt hänt en "snäll" polare drar igen skiten och antennerna går av smile

jocke_gronberg
20 februari 2009 · 4 586 Inlägg

stäng aldrig huven när du har verktyg där under. har hänt flera gånger vad dum man känner sig.

Ghost_Face
20 februari 2009 · 517 Inlägg

Glöm ej att dra åt tändstiften ordentligt då de kan flyga med en jävla fart när motorn är igång... dock ingenting jag har lyckats med, men det låter rentav livsfarligt.

Hörde om någon snubbe som skulle dra igång sin snöskoter efter att ha inspekterat att stiften gav gnista etc. och han drog väl inte åt riktigt, så stiften kom flygande genom huven big_smile

Sickan_
20 februari 2009 · 945 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Glöm ej att dra åt tändstiften ordentligt då de kan flyga med en jävla fart när motorn är igång... dock ingenting jag har lyckats med, men det låter rentav livsfarligt.

Hörde om någon snubbe som skulle dra igång sin snöskoter efter att ha inspekterat att stiften gav gnista etc. och han drog väl inte åt riktigt, så stiften kom flygande genom huven big_smile

Det hände mig med moppen, skulle kolla om det va gnista sen drog ja inte åt det redigt. Körde typ 100 meter sen bara small det till och stiftet flög iväg med en j*vla fart och resultatet på det blev en krossad knäskål. sad

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
Saabnorden lastbils chaffis......
20 februari 2009 · 299 Inlägg

hände i lumpen låg inne som hjulfordonsmekaniker....

ha inte fingrarna emellan bromstrumman på en lastbil  när du trycker dit den... den är tung på en lastbil de gör ont.... aj..

ha inte fingrarna mellen en lucka på en pansarterrängbil när du stänger den.. luckor på sådana är tunga för en anledning de gör ont de med ....... ajaj

säg även till den söta systern på sjukhuset när de ska sys att de behövs mer smärtstillande.... gärna innan dom börjar sy annars får dom sy klart dom stygn dom påbörjat.....  ajajaj....

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
leksak Kanon..
20 februari 2009 · 1 473 Inlägg

Saabnorden skrev:
hände i lumpen låg inne som hjulfordonsmekaniker....

ha inte fingrarna emellan bromstrumman på en lastbil  när du trycker dit den... den är tung på en lastbil de gör ont.... aj..

ha inte fingrarna mellen en lucka på en pansarterrängbil när du stänger den.. luckor på sådana är tunga för en anledning de gör ont de med ....... ajaj

säg även till den söta systern på sjukhuset när de ska sys att de behövs mer smärtstillande.... gärna innan dom börjar sy annars får dom sy klart dom stygn dom påbörjat.....  ajajaj....

Smärtstillande för att sy?

Sagt det förr o säger det igen, meka inte när det är kallt, skruvar man inte vill ska gå av går lätt av då roll

engolf
20 februari 2009 · 3 235 Inlägg

Höll på att byta glödstift på min första bil (en VW golf). Skruvade ut de första tre stiften utan problem, men det sista satt så jävligt, plus att det är ju alltid trångt bakom pumpen, så dumma mig drog snett och hårt, vilket ledde till att toppen sprack...

Nu har jag alltid lite fett på gängorna

Evil_90 +Uppfinnare+
20 februari 2009 · 643 Inlägg

Batta skrev:
5. När man plockat av insuget på en bil, och stoppat ner papper för att förhindra att grejer ska åka ner så bör man komma ihåg att plocka ur papperet innan man sätter tillbaka insuget...

Låter väldigt jobbigt när man har fått på allt och upptäcker att man har glömt det tongue Händer ofta att man glömmer skruvar som ska sitta innanför kåpor och liknande.

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
NJ_
20 februari 2009 · 2 118 Inlägg

spela aldrig volleyboll och ha en bil som nät, lätt hänt att en antenn går av tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
calibrateddy89 Öpc´s the boss
20 februari 2009 · 181 Inlägg

Byt kammrem på din calibra 16v när du köper den! om det inte finns bra historik!
fast det ska man nog göra på alla gamla bilar!  big_smile
//pa

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
calibrateddy89 Öpc´s the boss
20 februari 2009 · 181 Inlägg

leksak skrev:

Saabnorden skrev:
hände i lumpen låg inne som hjulfordonsmekaniker....

ha inte fingrarna emellan bromstrumman på en lastbil  när du trycker dit den... den är tung på en lastbil de gör ont.... aj..

ha inte fingrarna mellen en lucka på en pansarterrängbil när du stänger den.. luckor på sådana är tunga för en anledning de gör ont de med ....... ajaj

säg även till den söta systern på sjukhuset när de ska sys att de behövs mer smärtstillande.... gärna innan dom börjar sy annars får dom sy klart dom stygn dom påbörjat.....  ajajaj....

Smärtstillande för att sy?

Sagt det förr o säger det igen, meka inte när det är kallt, skruvar man inte vill ska gå av går lätt av då roll

och det gör ondare när man slinter och slår i knogarna! xD

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Janken Driver
20 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Om du har huvlås, glöm inte bort det i några sec o släpp huven som vanligt... roll
Hade tur och ingen sprint var nere, hade annars fått fina bulor... cool

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Salhi
20 februari 2009 · 4 Inlägg

:(Glöm inte att ta bort "specialverktygen" när du byter kamrem på en vw passat, blir en aning svårt att få motorn att gå runt med pinnarna kvar.

Volvo 855 (1995)
BMW 730i "Direktör...R" (1995)
erixon89
20 februari 2009 ·

kolla så att motorhuven är riktigt stängd kan flyga upp om du har otur;(

skjortan Down n`out
20 februari 2009 · 514 Inlägg

Aronsson_Kil skrev:
Försök aldrig bränna däck i 2ans växel med slutkörd koppling roll

hah tyckte de va lite kul när du gjorde de ja xd

Down n`out
Markus_O
20 februari 2009 · 57 Inlägg

Det var en rörmokare här i trakterna vars bil luktade RIKTIGT skumt ett par dagar när jag arbetade på samma ställe som honom. Det visade sig att han kört runt med en dö katt som låg ovanför hasplåten! Antagligen hade den väl krypit in under när det var varmt och gött där. Så det kan ju vara värt att kolla om din bil luktar skumt...

Och annars är det bra att vara mycket försiktig när man ska förbättra lacken med rubbing. Min blev inte bättre. Alls. Mycket sämre om jag ska vara ärlig.

anvandare_12345
20 februari 2009 · 654 Inlägg

Spela inte slut på batteriet med hjälp av din bastub. Hjälpstartar du då bilen och kör den en timme och stänger av den på en parkering utmed vägen så kan det vara så att batteriet är kasst (slut, förbrukat, har lämnat jordelivet). Gå inte sedan till bensinmacken (ca 1,5 km) och köp ett nytt, bara för att bära tillbaka det till bilen för att upptäcka att det inte passar. Gå sedan inte tillbaka till macken igen för att byta batteriet, då måste du gå med det till bilen igen.

Ovanstående fysiska prestationer ska heller inte göra med storsnuva och väldigt irriterad hals mitt i vintern. Då blir man sängliggandes.

calibrateddy89 Öpc´s the boss
20 februari 2009 · 181 Inlägg

danhild skrev:
Spela inte slut på batteriet med hjälp av din bastub. Hjälpstartar du då bilen och kör den en timme och stänger av den på en parkering utmed vägen så kan det vara så att batteriet är kasst (slut, förbrukat, har lämnat jordelivet). Gå inte sedan till bensinmacken (ca 1,5 km) och köp ett nytt, bara för att bära tillbaka det till bilen för att upptäcka att det inte passar. Gå sedan inte tillbaka till macken igen för att byta batteriet, då måste du gå med det till bilen igen.

Ovanstående fysiska prestationer ska heller inte göra med storsnuva och väldigt irriterad hals mitt i vintern. Då blir man sängliggandes.

haha lol ganska humoristigt...
men inte om man fick göra så sj..hehe

Senast redigerat av calibrateddy89 (21 februari 2009)

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang