Vill låna fälgar inför elmia??

anden83
17 februari 2009 · 28 Inlägg

som sagt jag ska ställa ut min bil. men jag behöver ett pat fälgar typ 18 eller 19 tum med mönsert 4/108.
jag vill låna av den anledingen att jag inte vil köpa nya för bilen rulla många mil om året på mian 16 tuma rally fälgar..alla svar uppskattas

mvh jonas  kolla in bilen   anden83 här på grog

sattsa på dig själv.....runka i motvind
Lardi SQ
17 februari 2009 · 1 343 Inlägg

3 likadana trådar? nu får du väll ge dig.. folk ser dig ändå..

Ljudnörd!
FLindgren
17 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Jo folk vill säkert låna ut sina dyra fälgar till dig nu sad

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
anden83
17 februari 2009 · 28 Inlägg

ingen........

sattsa på dig själv.....runka i motvind
soyd
17 februari 2009 · 1 853 Inlägg

varför kan du inte ställa ut den som den är då ?, är ju snyggt som det är redan... + hur stor är risken att dom du får låna ens passar på bilen.... alltså passar på så vis att det ser snyggt ut menar jag...

då är det ju säkert bättre att du försäker få låna fälgar av någon fälg general agent eller återförsäljare... så får dom lite gratis reklam.

som ni monterar på inne där satt dom är nya även då du lämnar tillbaka dom...

annars lycka till!

/mvh soyd

Bjork OEM <3
18 februari 2009 · 6 957 Inlägg

anden83 skrev:
ingen........

Jaga runt på fälgfirmor såsom "soyd" menar,  bra reklam för dom.

OEM <3
Strongman
18 februari 2009 · 203 Inlägg

Du kan få låna mina 17" Dezent fälgar, som är i nyskick. dock 17" wink

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
18 februari 2009 · 846 Inlägg

hahah du kan få låna mina 16 tums fälgar t vanen wink lr mina audi v8 orginal fälgar big_smile

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
peegee Forummoderator
19 februari 2009 · 2 924 Inlägg

Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Brehmer
22 februari 2009 · 276 Inlägg

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

E nog ganska vanligt. Alla har inte växt upp med guldsked i munnen vettu. Att införskaffa ett par fälgar bara för ett event är det kanske inte alla som har plånbok för. Dessutom e de väl lika trist med "trailerqueens" som aldrig används på vanlig vag. Dessutom säger ju Anden83 själv att det beror på att stora fälgar inte lämpar sig för hans vardagsfälgar...och tro mig, det finns många som har "bruksfälgar" och sen byter inför showar. Så utgå inte bara från din egna ekonomiska situation när du postar inlägg!

-just my two cents...

//Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
jocke_gronberg
22 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Ställ ut den som den är gärna lerig då blir det ändå mer rally över bilen

anden83
22 februari 2009 · 28 Inlägg

KingOfTheRoad skrev:

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

E nog ganska vanligt. Alla har inte växt upp med guldsked i munnen vettu. Att införskaffa ett par fälgar bara för ett event är det kanske inte alla som har plånbok för. Dessutom e de väl lika trist med "trailerqueens" som aldrig används på vanlig vag. Dessutom säger ju Anden83 själv att det beror på att stora fälgar inte lämpar sig för hans vardagsfälgar...och tro mig, det finns många som har "bruksfälgar" och sen byter inför showar. Så utgå inte bara från din egna ekonomiska situation när du postar inlägg!

-just my two cents...

//Henke

haha smile vad ska man säga......kan bara hålla med till hundra procent tummen upp henke

sattsa på dig själv.....runka i motvind
MilleN
23 februari 2009 · 9 108 Inlägg

anden83 skrev:
haha smile vad ska man säga......kan bara hålla med till hundra procent tummen upp henke

Vad jag undrar är varför du inte ställer ut bilen som den körs? Rallyfälgarna sitter ju som gjutna på den bilen så varför göra den till något den inte är? Eller har du skrivit i Elmia-ansökan att det ska sitta större fälgar på till mässan för att få större chans att ställa ut?

Xtravagant 1337
23 februari 2009 · 1 343 Inlägg

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

Kan bara hålla med.
Om man ställer ut sin bil med saker som inte är ens egna så ska man ju inte ställa ut.
Kan man lika väl låna en bil av någon annan och ställa ut så slipper man jobbet också.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Eberlund VW Ägare
23 februari 2009 · 1 011 Inlägg

Xtravagant skrev:

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

Kan bara hålla med.
Om man ställer ut sin bil med saker som inte är ens egna så ska man ju inte ställa ut.
Kan man lika väl låna en bil av någon annan och ställa ut så slipper man jobbet också.

Dock håller jag inte med om detta i hundra procent.

Säg att du har en bil som är klar förutom fälgarna. En vecka kvar till Elmia och din fälgleverantör kommer och säger "DU vi kan inte få fram fälgarna innan helgen" Då ser jag det OK att låna fälgar till en utställning men inte börja söka efter det 2 mån innan Elmia. Under två månader ska man utan problem kunna hitta några fälgar att ha på sin bil från en annan leverantör.

Henrik Eberlund
Xtravagant 1337
23 februari 2009 · 1 343 Inlägg

Eberlund skrev:

Xtravagant skrev:

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

Kan bara hålla med.
Om man ställer ut sin bil med saker som inte är ens egna så ska man ju inte ställa ut.
Kan man lika väl låna en bil av någon annan och ställa ut så slipper man jobbet också.

Dock håller jag inte med om detta i hundra procent.

Säg att du har en bil som är klar förutom fälgarna. En vecka kvar till Elmia och din fälgleverantör kommer och säger "DU vi kan inte få fram fälgarna innan helgen" Då ser jag det OK att låna fälgar till en utställning men inte börja söka efter det 2 mån innan Elmia. Under två månader ska man utan problem kunna hitta några fälgar att ha på sin bil från en annan leverantör.

Det finns inte en fälg i världen som inte går att få fram på en vecka.
Det är kanske så att man får göra som oss normalt dödliga att man får betala för sina saker
och sluta förlita sig på att allt är gratis.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
anden83
23 februari 2009 · 28 Inlägg

i mitt fall är det så att jag är mitt uppe i hus flytt så det går ganska mycket pengar dit...sedan har jag en sambo som inte har samma intresser för bilar som jag och där för kan jag inte bara ta från våra hus pengar och hoppas på att hon gå med på det,,,,,kan åxå vara så att jag inte riktigt har haft dit att fixa nys fälgar då jag inte rodde att jag skulle få ställe ut.....

sattsa på dig själv.....runka i motvind
hedley Saaboholic
23 februari 2009 · 3 129 Inlägg

KingOfTheRoad skrev:

peegee skrev:
Låna fälgar till en utställning?? Så du ska glänsa me din bil som har prylar som inte är dina? Finner inga ord för va lågt det är...

Hoppas inte sånt här är vanligt för det vore väldigt patetiskt om det inte ens är ägarens egna fälgar på utställningsbilarna...

E nog ganska vanligt. Alla har inte växt upp med guldsked i munnen vettu. Att införskaffa ett par fälgar bara för ett event är det kanske inte alla som har plånbok för. Dessutom e de väl lika trist med "trailerqueens" som aldrig används på vanlig vag. Dessutom säger ju Anden83 själv att det beror på att stora fälgar inte lämpar sig för hans vardagsfälgar...och tro mig, det finns många som har "bruksfälgar" och sen byter inför showar. Så utgå inte bara från din egna ekonomiska situation när du postar inlägg!

-just my two cents...

//Henke

Word!
Tycker det är mö mer patetiskt att äga en bil och spendera flera hundra tusen på det och sen endast se den på ett släp eller dylikt men inte bruka den.

En bil är till för att användas.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
23 februari 2009 · 3 129 Inlägg

MilleN skrev:

anden83 skrev:
haha smile vad ska man säga......kan bara hålla med till hundra procent tummen upp henke

Vad jag undrar är varför du inte ställer ut bilen som den körs? Rallyfälgarna sitter ju som gjutna på den bilen så varför göra den till något den inte är? Eller har du skrivit i Elmia-ansökan att det ska sitta större fälgar på till mässan för att få större chans att ställa ut?

Om han har skrivit så till Elmia får man ju stå sitt kast också.
Bara att köra bilen som den är annars, man behöver inte alltid vara värst..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang