Vill låna fälgar inför elmia??

anden83
23 februari 2009 · 28 Inlägg

hedley skrev:

MilleN skrev:

anden83 skrev:
haha smile vad ska man säga......kan bara hålla med till hundra procent tummen upp henke

Vad jag undrar är varför du inte ställer ut bilen som den körs? Rallyfälgarna sitter ju som gjutna på den bilen så varför göra den till något den inte är? Eller har du skrivit i Elmia-ansökan att det ska sitta större fälgar på till mässan för att få större chans att ställa ut?

Om han har skrivit så till Elmia får man ju stå sitt kast också.
Bara att köra bilen som den är annars, man behöver inte alltid vara värst..

jag har inte ljugit om min bil till emlia dom har tex fått bilder på den och jag har kontakt med mats carlsson från elmia så dom vet hur bilen ser ut...
det är mest för att jag skulle vila se bilen på större fälgar...själv gillar jag mina vita OZ

sattsa på dig själv.....runka i motvind
Xtravagant 1337
23 februari 2009 · 1 343 Inlägg

Nu är jag kanske lite dum men är det en bil att ställa ut på en bilmässa?
Går man på en mässa så förväntar man sig väl extrema bilar på olika sätt?!

Eller är jag helt fel på det?

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
anden83
23 februari 2009 · 28 Inlägg

Xtravagant skrev:
Nu är jag kanske lite dum men är det en bil att ställa ut på en bilmässa?
Går man på en mässa så förväntar man sig väl extrema bilar på olika sätt?!

Eller är jag helt fel på det?

det ska väkk finnas lite av varje att se och inte bara extrema bilar då kan du ju åka till SEMA i stället.
sen är det ju så att det är bilsport som väljer ut vilka som ska stå där...


......om du läser om bilen på min sida så ser du att den är lite unik ändå..........

sattsa på dig själv.....runka i motvind
Rojpen
23 februari 2009 · 2 230 Inlägg

säger en sak:) en rally bil har inte 18-19" fälgar wink ställ ut den som den ser ut:P var ju skit läcker big_smile å nej inge ironi...

så kan det vara då det inte blev som det skulle
MilleN
23 februari 2009 · 9 108 Inlägg

Om den nu är godkänd av Elmia i nuvarande skick och du själv gillar fälgarna så är det väl bara att köra? Varför skaffa fälgar som egentligen inte passar in i bilens stuk bara för att glädja andra.

anden83
23 februari 2009 · 28 Inlägg

tacka MilleN och rojpen om ni bara vist vad mycket skit mail och Pm  jag fått för denna tråda många som tydligen har åsikter om denna förfrågan.....många som spyr galla över bilen och tycker att den inte ha på elmia att göra

sattsa på dig själv.....runka i motvind
Brehmer
23 februari 2009 · 276 Inlägg

Xtravagant skrev:
Nu är jag kanske lite dum men är det en bil att ställa ut på en bilmässa?
Går man på en mässa så förväntar man sig väl extrema bilar på olika sätt?!

Eller är jag helt fel på det?

I stället för att posta innan du har all fakta kanske du kunde gå in och kolla på bilen i fråga. Den är unik och one of a kind! Alla vill inte se sönderspacklade "show-bilar". Det är ju dessutom bredden på bilarna som gjort Elmia så framgångsrikt. Det finns nått för alla!

Har dessutom lite insikt i just detta fall och kan tala om att anden83 inte själv anmälda bilen, det är mats carlsson och lasse Theander som sökt upp bilen då de har ett eget intresse i att se den på utställningen. Och det är som sagt var de som är proffsen, och de som byggt upp en utställning som ökar i besökare varje år trotts ständiga klagomål på "fuskbyggen", fylla och allt vad det nu brukar tjaffsas om efter utställningen varje år smile

Kan vi inte återgå till topic o se fall det finns någon vänlig själ där ute som kan låna ut( hyra ut ett par fälgar?

Ha det gott!
//Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
hedley Saaboholic
23 februari 2009 · 3 129 Inlägg

anden83 skrev:
tacka MilleN och rojpen om ni bara vist vad mycket skit mail och Pm  jag fått för denna tråda många som tydligen har åsikter om denna förfrågan.....många som spyr galla över bilen och tycker att den inte ha på elmia att göra

Be dom komma fram i person och säga det då istället för att spela balla med iq som en moppe pojke och spamma folks inkorg?

Kör som den är.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Phaetoon
23 februari 2009 · 8 156 Inlägg

anden83 skrev:
jag har inte ljugit om min bil till emlia dom har tex fått bilder på den och jag har kontakt med mats carlsson från elmia så dom vet hur bilen ser ut...
det är mest för att jag skulle vila se bilen på större fälgar...själv gillar jag mina vita OZ

Jag kan knappt tänka mig ett par större fälgar på den bilen. Det matchar inte rally-stuket.
Keep them on wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
erichson Livsnjutare
24 februari 2009 · 207 Inlägg

Xtravagant skrev:

Eberlund skrev:

Xtravagant skrev:

Kan bara hålla med.
Om man ställer ut sin bil med saker som inte är ens egna så ska man ju inte ställa ut.
Kan man lika väl låna en bil av någon annan och ställa ut så slipper man jobbet också.

Dock håller jag inte med om detta i hundra procent.

Säg att du har en bil som är klar förutom fälgarna. En vecka kvar till Elmia och din fälgleverantör kommer och säger "DU vi kan inte få fram fälgarna innan helgen" Då ser jag det OK att låna fälgar till en utställning men inte börja söka efter det 2 mån innan Elmia. Under två månader ska man utan problem kunna hitta några fälgar att ha på sin bil från en annan leverantör.

Det finns inte en fälg i världen som inte går att få fram på en vecka.
Det är kanske så att man får göra som oss normalt dödliga att man får betala för sina saker
och sluta förlita sig på att allt är gratis.

haha de finns många fälgar som inte går att få fram på en hel månad..

-------------------------------------------------------

Hade jag ägt en uppsättning så hade jag lånat ut till dig.
Hoppas du hittar någon som kan låna ut till dig smile

HanoiRocker
24 februari 2009 · 2 Inlägg

Så kan bilen se ut med 18"are!!!

http://www.peugeot-sport-club.com/medle … php?id=941

Och du! Om du inte trimmat vidare på bilen från det ja gjort så kan jag säga att extraktor grenröret sitter där orginal och några 220hk kan du nog glömma. 170 kan jag nog gå med på!

Mvh Jonas

Senast redigerat av HanoiRocker (24 februari 2009)

Ekis!
24 februari 2009 · 1 210 Inlägg

HanoiRocker skrev:
Så kan bilen se ut med 18"are!!!

http://www.peugeot-sport-club.com/medle … php?id=941

Och du! Om du inte trimmat vidare på bilen från det ja gjort så kan jag säga att extraktor grenröret sitter där orginal och några 220hk kan du nog glömma. 170 kan jag nog gå med på!

Mvh Jonas

Så har gamla ägaren talat... tongue

Jolle87
24 februari 2009 · 1 585 Inlägg

HanoiRocker skrev:
Så kan bilen se ut med 18"are!!!

http://www.peugeot-sport-club.com/medle … php?id=941

Och du! Om du inte trimmat vidare på bilen från det ja gjort så kan jag säga att extraktor grenröret sitter där orginal och några 220hk kan du nog glömma. 170 kan jag nog gå med på!

Mvh Jonas

Det står ju i beskrivningen om bilen på den länken du skrev att det är 17" fälgar. Fast det är kanske inte samma fälgar:P?

Personligen tycker jag de vita fälgarna som sitter på ägares bil nu är mycket snyggare. Och passar även in bättre på biles "rally stuk". Så jag tycker du ska behålla de på även på Elmia.

Senast redigerat av Jolle87 (24 februari 2009)

HanoiRocker
24 februari 2009 · 2 Inlägg

beskrivningen från den länken har inget med bilen att göra idag då den byggdes om några gånger till efter det. Men personligen tycker jag också du ska ha oz. Klassisk fälg som aldrig kommer gå ur tiden. Lika snygg som vilka andra fälgar som helst! Dessutom unika då som inte såldes från OZ med det bultmönstret och ET. Så dom är lackade från silver hos INTERA!

anden83
25 februari 2009 · 28 Inlägg

HanoiRocker skrev:
beskrivningen från den länken har inget med bilen att göra idag då den byggdes om några gånger till efter det. Men personligen tycker jag också du ska ha oz. Klassisk fälg som aldrig kommer gå ur tiden. Lika snygg som vilka andra fälgar som helst! Dessutom unika då som inte såldes från OZ med det bultmönstret och ET. Så dom är lackade från silver hos INTERA!

hejhej trevligt att få en komentar från byggaren och fösta ägaren=). all info som jag har om bilen har jag fått av förra ägaren han som köpte den av dig...kolla in min sida och infon om bilen och skicka sedan ett PM kanske finns nått som ska läggas till...ang motors hk har jag som sagt bara förra ägarens info, tydlingen har motorn vart hos rabiat moto i västervik plus att dom även chippade den åxå. men jag ska mäta upp hk i sommar tänkte jag
MVJ jonas

sattsa på dig själv.....runka i motvind
Bjork OEM <3
25 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Den ska ställas ut som den ser ut!!

Den va ju tuff som den är tongue Du behöver inte skämmas i mina ögon, föredrar ju din
framför rätt många uppspacklade plastmonster med överdrivet mkt motivlack.

Mvh

Senast redigerat av Bjork (25 februari 2009)

OEM <3
BoBo Truckdriver
5 mars 2009 · 258 Inlägg

Jag tycker att du ska ställa ut bilen som den är. Den är ju rallystukad så då ska du nog inte ha några andra fälgar, det skulle nog bara se konstigt ut.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg
Volkswagen Passat 3c B7 "The grey pearl" (2012)
Turbo_Erik
5 mars 2009 · 526 Inlägg

Kör på dina vita rallyfälgar.. skitsnyggt..

Hiller
5 mars 2009 · 79 Inlägg

Klart bilen ska ställas ut med rallyfälgarna, som det står skrivet på din profil så står det "Rally" i pappret och att du vill dra nytta av namnet "Rally". Ställ inte ut den på några upp putsade fälgar då smile

my 2 c

J-P-R DO IT LOW STYLE
5 mars 2009 · 1 342 Inlägg

Har läst denna tråd många gånger nu och funderat lite på vad som skulle göra det värt att låna ut sina fälgar till trådskaparen.
Jag kan tyvär inte komma på någon anledning till det alls. Trådskaparen är uppenbarligen inte villig själv att lägga det som krävs för att ställa ut bilen (han vill ju uppenbarligen inte ställa ut med dem vita fälgarna). Så varför skulle man visa sin vilja att hjälpa en sådan person?

Angående utseendet på bilen så kan jag väl kort kommentera att jag fann den betydligt mer tilltalande förut. Nu är det ju inte någon "rallybil" med det där förfulade wrc kitet som sitter på. Och om fälgarna gör den till rally, ja isf är min Citroen C5 också rally, för den har precis likadana - fast orginal silvriga då.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang