Hyresvärden stängde av vattnet när jag tvättade annans bil

jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

hade kopplat in lite ljud i en arbetskarmats bil sedan så sa jag vi måste tvätta den.

sagt o gjort spolade av bilen och på med avfettning såg då att bilen var grå

Sedan när vi väntade kom hyresvärden förbi och mumlade att det blev dyrt med vatten och att det inte var något tvätthall

Hon stängde då av vattenkranen och gick

Får hon göra såhär?

Hon hindrar mig att vara snäll mot en vän ev hjälpa till eller bara visa

Får numera bara ha mina EGNA bilar i mitt garage

Jag betalar hyra där ingår vatten,el och värme

Mr_EmCom Med.lem
26 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Ja.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Baxtr Leg. nöt
26 februari 2009 · 460 Inlägg

Som du säger så ingår de i hyran.. Är vattnet kommunalt så e de klart de kostar men de ingår ju fortfarande i hyran... Är det däremot direkt från någon sjö så borde de knappast kosta något.. roll

Men som ja tror så har hyresvärden rätt att säga till iaf.. Men att stänga av vattnet, de va lite barnsligt, men ändå har huresvärden rätt att göra de..


MVH

Senast redigerat av 740Rob (26 februari 2009)

SAAB
KimVsWorld Mästare
26 februari 2009 · 2 947 Inlägg

Då kan man ju fråga sig hur mycket vatten som ingår i hyran?

Senast redigerat av KimVsWorld (26 februari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Det är alltså bara kallvatten vi pratar om så inte stora kostader alls.

Tycker detta är precis som hon inte skulle låta mina vänner komma och hälsa på

Har även blivit tillsagt en gång tidigare då jag inte skulle skruva med andras bilar det fanns verkstad till det hur rätt/fel är det?

Jag har ett starkt motorintresse och lär mig mycket genom att hjälpa andra

Senast redigerat av jorre83 (26 februari 2009)

te_wik Forummoderator
26 februari 2009 · 12 813 Inlägg

Det med vattnet kan jag faktiskt förstå, dessutom att spola ut avfettning på marken/brunnen är inget man skall göra. (jo, även jag gör det ibland)


Men jag kan inte för allt i världen tro, att hon eller någon annan hyresvärd kan neka dig att hjälpa till och skruva i kompisars bilar i ditt garage. Om det nu inte är så att de misstänker att de bedrivs en svart affärsverksamhet i deras lokaler.

Edit; Stavfel.


Mvh Tommy

Senast redigerat av te_wik (26 februari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
azid Det som inte dödar gör ont
26 februari 2009 · 2 668 Inlägg

kostar ttyp 25-35 kronor att tvätta en bil så det var väll snålt av kärringen.... betalar du hyra för garage och grejer så får du väll ha vad du vill därinne sålänge du inte förstör eller håller på med nått krimminellt..

2slow
einherjer
26 februari 2009 · 587 Inlägg

med en så trångsynt å tjurig kärring till hyresvärd hade iaf jag sett mej om efter en annan lägenhet.

jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

te_wik skrev:
Det med vattnet kan jag faktiskt förstå, dessutom att spola ut avfettning på marken/brunnen är inget man skall göra. (jo, även jag gör det ibland)


Men jag kan inte för allt i världen tro, att hon eller någon annan hyresvärd kan neka dig att hjälpa till och skruva i kompisars bilar i ditt garage. Om det nu inte är så att de misstänker att de bedrivs en svart affärsverksamhet i deras lokaler.

Edit; Stavfel.


Mvh Tommy

det sitter oljeavskiljare så avfettning är inga problem att andvända

jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

einherjer skrev:
med en så trångsynt å tjurig kärring till hyresvärd hade iaf jag sett mej om efter en annan lägenhet.

det är lungt hon gör som gamla bilar går på sista versen

Xtravagant 1337
26 februari 2009 · 1 343 Inlägg

så länge du hyr garaget och det inte står något i kontraktet om hur du får använda vattnet så har du fritt fram att stå och spola på träden utanför om du vill.

Gillar kärringen inte det så får hon skriva om kontraktet eller helt enkelt låta dig stå för förbrukningen själv.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
te_wik Forummoderator
26 februari 2009 · 12 813 Inlägg

jorre83 skrev:

te_wik skrev:
Det med vattnet kan jag faktiskt förstå, dessutom att spola ut avfettning på marken/brunnen är inget man skall göra. (jo, även jag gör det ibland)


Men jag kan inte för allt i världen tro, att hon eller någon annan hyresvärd kan neka dig att hjälpa till och skruva i kompisars bilar i ditt garage. Om det nu inte är så att de misstänker att de bedrivs en svart affärsverksamhet i deras lokaler.

Edit; Stavfel.


Mvh Tommy

det sitter oljeavskiljare så avfettning är inga problem att andvända

Okay. Dåså.

Är du med i hyresgästföreningen (om de har med garage osv att göra vet jag inte, men ifall att) så hör med dem vad reglerna säger.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Xtravagant skrev:
så länge du hyr garaget och det inte står något i kontraktet om hur du får använda vattnet så har du fritt fram att stå och spola på träden utanför om du vill.

Gillar kärringen inte det så får hon skriva om kontraktet eller helt enkelt låta dig stå för förbrukningen själv.

tycker det är som att hyra en lägenhet så länge man inte har någon verksamhet så ska dom inte bry sig

blacken
26 februari 2009 ·

Kolla i ditt hyreskontrakt och se vad som står där om vatten. är det så att vatten igår i hyran, så är det tveksamt om en hyresvärd får stänga av det utan grava skäl..

Xtravagant 1337
26 februari 2009 · 1 343 Inlägg

jorre83 skrev:

Xtravagant skrev:
så länge du hyr garaget och det inte står något i kontraktet om hur du får använda vattnet så har du fritt fram att stå och spola på träden utanför om du vill.

Gillar kärringen inte det så får hon skriva om kontraktet eller helt enkelt låta dig stå för förbrukningen själv.

tycker det är som att hyra en lägenhet så länge man inte har någon verksamhet så ska dom inte bry sig

jo men så är det.. se bara till och läs kontraktet noga så det inte står något där i.
Gör det inte det har hon inget rätt att stänga av det som sagt.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
-Mackan- Fire And Silk
26 februari 2009 · 2 254 Inlägg

azid skrev:
kostar ttyp 25-35 kronor att tvätta en bil så det var väll snålt av kärringen.... betalar du hyra för garage och grejer så får du väll ha vad du vill därinne sålänge du inte förstör eller håller på med nått krimminellt..

Vad kostar en kubik vatten? 20kr är det nu förtiden va?

Inte gör man väl av med så mycket?

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Xtravagant skrev:

jorre83 skrev:

Xtravagant skrev:
så länge du hyr garaget och det inte står något i kontraktet om hur du får använda vattnet så har du fritt fram att stå och spola på träden utanför om du vill.

Gillar kärringen inte det så får hon skriva om kontraktet eller helt enkelt låta dig stå för förbrukningen själv.

tycker det är som att hyra en lägenhet så länge man inte har någon verksamhet så ska dom inte bry sig

jo men så är det.. se bara till och läs kontraktet noga så det inte står något där i.
Gör det inte det har hon inget rätt att stänga av det som sagt.

jag har inte skrivit något kontrakt för garaget

TMW-Performance Avstängd
26 februari 2009 · 914 Inlägg

Surkärring.. Be henne fara åt helvete! smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
daaanyy
26 februari 2009 · 670 Inlägg

Ge henne en lusing så hon far in i nästa vecka.....kärringjävel

Mvh Daaanyy
jocke_gronberg
26 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Saab900Racing skrev:
Surkärring.. Be henne fara åt helvete! smile

inte det bästa att säga till hyresvärden då jag även har lägenhet hos dom

Senast redigerat av jorre83 (26 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang