Många kilo mindre utan bakstolar o reservdäck?

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
4 mars 2009 · 187 Inlägg

Som topic.
Hur mycket kilo mindre blir de om man tar ur bakre stolarna,ryggstöd o reservhjulet?
Typ på ett ung. Någon som har gjort de som fått en känsla om vad det kan väga, och om man känner
någon skillnad när man kör bilen.

Hade vart ett plus om man fick lite mer fart, och om man slapp köra folk i bilen smile
Jag som har 150hk utan turbo känner ju direkt när det sätter sig en fet person i framsätet t.o.m =P

big_smile

Senast redigerat av SqueezeR (4 mars 2009)

Xtravagant 1337
4 mars 2009 · 1 343 Inlägg

skulle titta på 29.7kg.. lite ge och ta.

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
Jackass
4 mars 2009 · 43 Inlägg

20-30kg skulle jag tippa på  Kan säkert vara mera. Plocka ut det och ställ dig på vågen med prylarna i famnen lr över skallen så vet du sen. smile

Livet e ju för fan livsfarligt! INGEN har ju överlevt det än..
Honda CRX "VT-R 2.0L" (1991)
Opel Kadett Gsi 16v "LÄTTA" (1989)
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
4 mars 2009 · 187 Inlägg

Får prova detta ^^ Något tips på vad man ska ha för " planka " istället för ryggstödet?

Xtravagant 1337
4 mars 2009 · 1 343 Inlägg

SqueezeR skrev:
Får prova detta ^^ Något tips på vad man ska ha för " planka " istället för ryggstödet?

Varför ska du ha en planka??
Då lägger du till vikt igen som du vill bli av med.

Glöm inte borra i dörrsidorna så blir du av med lite metall också wink

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
blacken
4 mars 2009 ·

Xtravagant skrev:

SqueezeR skrev:
Får prova detta ^^ Något tips på vad man ska ha för " planka " istället för ryggstödet?

Varför ska du ha en planka??
Då lägger du till vikt igen som du vill bli av med.

Glöm inte borra i dörrsidorna så blir du av med lite metall också wink

Och fylla däcken med alpluft..tongue

Jackass
4 mars 2009 · 43 Inlägg

Sätt dit ett fjäderbenssstag om du måste han något.. Spotta munnen torr och en halvtimme på dass innan race så har du ett par freebie hekton.. wink

Livet e ju för fan livsfarligt! INGEN har ju överlevt det än..
Honda CRX "VT-R 2.0L" (1991)
Opel Kadett Gsi 16v "LÄTTA" (1989)
Germax
4 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Beror väl på vad de är för bil men ett hjul kan väl väga uppemot 15-20kg bara det?
Sen är de väl en 10kg på ryggstöd och sits.

MattiasH
4 mars 2009 · 1 291 Inlägg

Xtravagant skrev:

SqueezeR skrev:
Får prova detta ^^ Något tips på vad man ska ha för " planka " istället för ryggstödet?

Varför ska du ha en planka??
Då lägger du till vikt igen som du vill bli av med.

Glöm inte borra i dörrsidorna så blir du av med lite metall också wink

Att börja hålborra gör bara psykologisk skillnad..
Bättre att inrikta sig på saker som gör skillnad tex taklucka, framstolar och framförallt få bort lite roterande massa tex lättare hjul

alain www.bimmerpower.org
4 mars 2009 · 3 995 Inlägg

För bli av med vikten, jag skulle göra så: Tar ut bakre stolarna, ryggstöd, fram passagerare stol, reservhjulet, alla hjul, ersätt dom med go car hjul, alla dörrar, behåll säkerhetsbältet på dig när du kör, bort med baklucka, motorhuvud, batteri,(den är tung) hella bromssystem, gör ett hål på golvet och bromsa med fötterna, bort med bensintank, eftersom du ha inte bensin, ta bort motoren, utan motor du behöver inte växellådan, bakaxel, drivaxel hella belysning, kör bara på dagtid med en pannlampa, du får behålla stereo anläggning,  alltid trevligt när man kör .(strömen till det får du från en mini solpanel) och när ni ska ut och handla, be om snäll din tjej att putta bilen, hon måste hjälpa till också, på det visset slipper att höra hennes garv, akta dig för fartkameror, du kan får böter.
Nu har du lättat på vikten
Kör försiktigt. big_smile

Senast redigerat av alain (4 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
IceEyes Varningar: För många..
4 mars 2009 · 2 552 Inlägg

alain skrev:
För bli av med vikten, jag skulle göra så: Tar ut bakre stolarna, ryggstöd, fram passagerare stol, reservhjulet, alla hjul, ersätt dom med go car hjul, alla dörrar, behåll säkerhetsbältet på dig när du kör, bort med baklucka, motor huvud, batteri,(den är tung) hella bromssystem, gör ett hål på golvet och bromsa med fötterna, bort med bensintank, eftersom du ha inte bensin, ta bort motoren, utan motor du behöver inte växellådan, bakaxel, drivaxel hella belysning, kör bara på dagtid med en pannlampa, du får behålla stereo anläggning,  alltid trevligt när man kör .(strömen till det får du från en mini solpanel) och när ni ska ut och handla, be om snäll din tjej att putta bilen, hon måste hjälpa till också, på det visset slipper att höra hennes garv, akta dig för fartkameror, du kan får böter.
Nu har du lättat på vikten
Kör försiktigt. big_smile

Med andra ord köp ett par rullskridskor och ta med dig en radio smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
4 mars 2009 · 187 Inlägg

alain skrev:
För bli av med vikten, jag skulle göra så: Tar ut bakre stolarna, ryggstöd, fram passagerare stol, reservhjulet, alla hjul, ersätt dom med go car hjul, alla dörrar, behåll säkerhetsbältet på dig när du kör, bort med baklucka, motor huvud, batteri,(den är tung) hella bromssystem, gör ett hål på golvet och bromsa med fötterna, bort med bensintank, eftersom du ha inte bensin, ta bort motoren, utan motor du behöver inte växellådan, bakaxel, drivaxel hella belysning, kör bara på dagtid med en pannlampa, du får behålla stereo anläggning,  alltid trevligt när man kör .(strömen till det får du från en mini solpanel) och när ni ska ut och handla, be om snäll din tjej att putta bilen, hon måste hjälpa till också, på det visset slipper att höra hennes garv, akta dig för fartkameror, du kan får böter.
Nu har du lättat på vikten
Kör försiktigt. big_smile

Vet inte om du har haft en dålig dag på jobbet, men sådana jävla lama kommenterar e ju bara för mycket.

Senast redigerat av SqueezeR (4 mars 2009)

Thaien
4 mars 2009 · 933 Inlägg

corsa_m skrev:

Xtravagant skrev:

SqueezeR skrev:
Får prova detta ^^ Något tips på vad man ska ha för " planka " istället för ryggstödet?

Varför ska du ha en planka??
Då lägger du till vikt igen som du vill bli av med.

Glöm inte borra i dörrsidorna så blir du av med lite metall också wink

Att börja hålborra gör bara psykologisk skillnad..
Bättre att inrikta sig på saker som gör skillnad tex taklucka, framstolar och framförallt få bort lite roterande massa tex lättare hjul

Jag tror ju att han va jätte seriös också...

BMW M5 (1999)
THE_SAAB_DUDE
4 mars 2009 · 162 Inlägg

alain skrev:
För bli av med vikten, jag skulle göra så: Tar ut bakre stolarna, ryggstöd, fram passagerare stol, reservhjulet, alla hjul, ersätt dom med go car hjul, alla dörrar, behåll säkerhetsbältet på dig när du kör, bort med baklucka, motor huvud, batteri,(den är tung) hella bromssystem, gör ett hål på golvet och bromsa med fötterna, bort med bensintank, eftersom du ha inte bensin, ta bort motoren, utan motor du behöver inte växellådan, bakaxel, drivaxel hella belysning, kör bara på dagtid med en pannlampa, du får behålla stereo anläggning,  alltid trevligt när man kör .(strömen till det får du från en mini solpanel) och när ni ska ut och handla, be om snäll din tjej att putta bilen, hon måste hjälpa till också, på det visset slipper att höra hennes garv, akta dig för fartkameror, du kan får böter.
Nu har du lättat på vikten
Kör försiktigt. big_smile

hahaha va i helsingland e detta =p

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
Germax
4 mars 2009 · 12 086 Inlägg

martincool skrev:
Jag tror ju att han va jätte seriös också...

Nej han måste ju skämta, vafan är motor huvud lixom lol

Thaien
4 mars 2009 · 933 Inlägg

JapMax skrev:

martincool skrev:
Jag tror ju att han va jätte seriös också...

Nej han måste ju skämta, vafan är motor huvud lixom lol

Haha eller man kan ju ta bort hela motorn den väger ju också en del kom jag på tongue haha

BMW M5 (1999)
Spelis
4 mars 2009 · 1 926 Inlägg

SqueezeR skrev:
Vet inte om du har haft en dålig dag på jobbet, men sådana jävla lama kommenterar e ju bara för mycket.

Du har inte hört talas om humor??

engolf
4 mars 2009 · 3 235 Inlägg

Lättar du för mycket bak blir bilen ganska ostabil i kurvor.
Jag gjorde det du beskriver på min lilla Colt, och rev ut hela baksätet, reservhjul, gummimattor,nackstöd,domkraft, verktyg, säkerhetsbältena bak och lite annat smått. Och kör man med lite bensin i tanken märks det tydligt att baken är lätt= inte kul om vintern...
För att få balans måste man lätta lika mycket framme. Jag tog bort de extravikterna som sitter i motorrummet, plus tillverkade diverse fästen (till servo, motor, generator, kylare mm) i aluminium. originalt är det mesta i stöpjärn=tungt.
Lätta framvagnen är inte lika lätt, för bara baksäte och reservhjul kan väga 20-25 kilo tillsammans.

HForsberg Styla en bil från grunden räcker!
4 mars 2009 · 187 Inlägg

Spelis skrev:

SqueezeR skrev:
Vet inte om du har haft en dålig dag på jobbet, men sådana jävla lama kommenterar e ju bara för mycket.

Du har inte hört talas om humor??

ne?

Pierre-na
5 mars 2009 · 398 Inlägg

Antar att du redan flyttat batteriet till bakluckan ,annars skulle det vara ett bra tips tongue

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang