Flygande besiktning, utan att ha stoppat mig...

Krisse
6 mars 2009 · 6 Inlägg

Jag undrar bara hur många som har stött på den här polisen ?
och vad han har gjort!

I slutet av sommaren så var jag påväg hem från jobbet med min supra. På sidan av vägen står denna polis och har stoppat en bil, han slänger en snabb blick över axeln och pekar på mig! jag fortsätter eftersom han inte vinkade in mig utan bara peka.... detta hände i risne korset!

2 veckor senare får jag ett brev av polisen öppna och ser ett handskrivet brev

Hej! har sökt dig för en kommentar!
Ps hadde inte möjlighet att stoppa dej/ föraren

för det första handskrivet varför ?

Sen med i samma brev så fick jag ett papper Flygande besikning, han gjorde alltså en flygande besikning på min bil dom där sec han titta på mig! Han stoppade aldrig mej han titta aldrig något mer på min bil. fick nerslagen ! tonade rutor fram (hadde rutan mot han nervevad) reg plåt fram ej synlig! han såg tydligen mitt reg nummer i alla fal!

Är det här okej ? Någon som vet vad man gör för att överklaga en sådan här sak ?

Edit: Namnge inte någon i forumet. Rubriken har redigerats till att bli tydligare. /admin

Senast redigerat av chrizz (6 mars 2009)

Min bara min !ha ha ha
FLindgren
6 mars 2009 · 5 089 Inlägg

Jag tycker ju att det är jättefel utav honnom.
men är det inte också uppenbart att om en polis pekar på dig så vill han ju prata med dig? Måste han vinka för att du ska fatta att han vill någonting?

Men självklart så kan man ju överklaga. han kan ju inte gjort en flygande besikning bara för att du åkte förbi.

Senast redigerat av FLindgren (6 mars 2009)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
NiKeMaN Entreprenör
6 mars 2009 · 1 286 Inlägg

Va? Ne det va väl inte du som körde va? Va väl en kompis som hade LÅNAT DIN BIL och du vet naturligtvis ingenting om detta.....!!!!!!!!

// Niklas Johansson
Hamilton
6 mars 2009 · 8 873 Inlägg

Händelse som inträffat för ca 8:månader sedan borde vara utagerat vid det här laget....

Fotograf på tierpidag.se
SupraJonas
6 mars 2009 · 181 Inlägg

Vilken idiot, bara överklaga och se om han är villig till att ta det till rätten,
du kan inte förlora något på det! stå på dig !

påsen If your not out of control, your not in control
6 mars 2009 · 686 Inlägg

FLindgren skrev:
Jag tycker ju att det är jättefel utav honnom.
men är det inte också uppenbart att om en polis pekar på dig så vill han ju prata med dig? Måste han vinka för att du ska fatta att han vill någonting?

Men självklart så kan man ju överklaga. han kan ju inte gjort en flygande besikning bara för att du åkte förbi.

Så om du kör förbi en poliskontroll och precis när du passerar poliserna så pekar den ena på dig, bromsar du då ner, vänder och kör tillbaka och frågar polisen om han vill prata med dig eller kör du vidare?


Ring till eller gå ner till din närmaste polisstation och prata med dem och fråga vad dem håller på med.
Det hade jag gjort, framförallt när brevet är handskrivet.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Superman
6 mars 2009 · 321 Inlägg

Låter mkt osannolikt....
Skulle vara intressant att se detta brev.
Trafikbrott utreds ganska så fort (vet av egen erferenhet) då detta hände  i slutet på sommaren så borde detta vara utrett och klart.
Flygande bes vill du överklaga som jag förstår det?
Då måste du ha fått ett bes protokoll?
Låter som att du är med om nåt overkligt....eller bara mkt osams med ordningsmakten,då kan dom ställa till det utan att ha några riktiga grunder.

Cadillac Fleetwood "Bad Kaad" (1959)
Buick Invicta "Victa60" (1960)
påsen If your not out of control, your not in control
6 mars 2009 · 686 Inlägg

Kan du inte scanna in brevet och sen censurera namn, regnummer osv. och sen lägga in det här?
Som superman säger så hade det varit intressant att se detta brev faktiskt då det inte verkar vara många som har varit med om detta själva.

/Påsen

Senast redigerat av påsen (6 mars 2009)

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
M103
6 mars 2009 · 1 570 Inlägg

Ett handskrivet brev? Inget att ta på allvar.

volvoentusiasten
6 mars 2009 · 4 005 Inlägg

Intressant!
Vill också gärna läsa brevet.

oleg Trätekniker
6 mars 2009 · 387 Inlägg

Skicka ett påskbrev tillbaka om en månad.

Men om du vill vara på den säkra sida, ring till din lokala polisstation och fråga vad du ska göra. Säg att du tror det kan vara ett skämt men vill bara höra för säkerhets skull.

Vad ska dom säga?
Har dom slut på bläck i skrivaren?

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
påsen If your not out of control, your not in control
6 mars 2009 · 686 Inlägg

oleg skrev:
Skicka ett påskbrev tillbaka om en månad.

Men om du vill vara på den säkra sida, ring till din lokala polisstation och fråga vad du ska göra. Säg att du tror det kan vara ett skämt men vill bara höra för säkerhets skull.

Vad ska dom säga?
Har dom slut på bläck i skrivaren?

Haha, staten måste ju spara in pengar någonstans big_smile

Kan höra det i huvudet tongue
Du får ursäkta oss men vi får inga pengar till skrivabläck så vi använder vanlig pennor som vi tar hemifrån tongue

Sorry för OT men va bara tvungen.

/Påsen

Senast redigerat av påsen (6 mars 2009)

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
oleg Trätekniker
6 mars 2009 · 387 Inlägg

påsen skrev:

oleg skrev:
Skicka ett påskbrev tillbaka om en månad.

Men om du vill vara på den säkra sida, ring till din lokala polisstation och fråga vad du ska göra. Säg att du tror det kan vara ett skämt men vill bara höra för säkerhets skull.

Vad ska dom säga?
Har dom slut på bläck i skrivaren?

Haha, staten måste ju spara in pengar någonstans big_smile

Kan höra det i huvudet tongue
Du får ursäkta oss men vi får inga pengar till skrivabläck så vi använder vanlig pennor som vi tar hemifrån tongue

Sorry för OT men va bara tvungen.

/Påsen

Man blir inte förvånad länger, snart lägger dom ner skolan.

Nej men tycker det värkar väldigt oseriöst med handskrivet.

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Kajlie Garaget Video Crew
6 mars 2009 · 842 Inlägg

Skrev han sitt eget bankkonto dit pengarna skulle ? big_smile

Hoevding Withlimb
6 mars 2009 · 210 Inlägg

Skicka en liten post-itlapp där det står att du nekar. tongue

105hk rent vansinne!
volvoentusiasten
7 mars 2009 · 4 005 Inlägg

Hoevding skrev:
Skicka en liten post-itlapp där det står att du nekar. tongue

Word, ta en kopia på brevet med. smile

Takashi Got VTEC?
7 mars 2009 · 1 593 Inlägg

Hahahahah, rolig polis det där du!

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
caromania Forummoderator
7 mars 2009 · 9 296 Inlägg

Jag har en kompis som åkte dit för fortkörning av en polis som inte var i tjänst. Han hade sin fru i bilen och boten skrevs på en papperspåse. Kompisen erkände ingenting, överklagade och det gick till tingsrätt. Kompisen förlorade och tvingades betala boten. Den är söt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
alain www.bimmerpower.org
7 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Det är inte mycket att bry dig om, flugande besiktning måste stoppa dig, skriva en rapport på plats och absolut inte handskriven. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Germax
7 mars 2009 · 12 086 Inlägg

caromania skrev:
Jag har en kompis som åkte dit för fortkörning av en polis som inte var i tjänst. Han hade sin fru i bilen och boten skrevs på en papperspåse. Kompisen erkände ingenting, överklagade och det gick till tingsrätt. Kompisen förlorade och tvingades betala boten. Den är söt?

Att han inte är i tjänst gör väl ingen skillnad. Det ja undrar är ju hur han vet att han körde för fort? Hade han fartkameran med sig när han va civil? tongue Civil polis uppskatta med sin syn att någon körde för fort, skrev en bot på en papperspåse och det godkändes i tingsrätten, det låter för bra för o va sant.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang