Angående : GBrt´s Träffar 2009

FLindgren
19 april 2009 · 5 089 Inlägg

Arradin skrev:

FLindgren skrev:
Varför skulle alla sticka när polisen kom, om alla stod stilla på en  en parkering bara? Eller vart dte "mer" än en träff?

För att 4 bilar kom och hotade med att göra flygande besiktningar?

Varför skulle dom hota med att göra en besiktning på parkerade bilar? tycker jag verkar skummt iaf.

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
baca Os Difuntos
19 april 2009 · 1 822 Inlägg

bilfakta skrev:
får ge en applåd till han i forden som
ritade lite framför polisen smile

tongue

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
bilfakta
19 april 2009 · 417 Inlägg

baca skrev:

bilfakta skrev:
får ge en applåd till han i forden som
ritade lite framför polisen smile

tongue

smile smile

båge montör och hobby mekaniker
19 april 2009 · 2 672 Inlägg

ger även jag en applåd till forden!
drog iväg från bilprovningen då jag hörde ngt om en jätte stor kontroll med bilar å cyklar.. ingen lust att riskera böter..
hoppas att polisen kan hålla sig ifrån träffar i gbg i framtiden och förstå att vi bara vill träffas utan att hålla på med olagligheter!!

kasta gärna upp bilder ni som tog!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Arradin
19 april 2009 · 631 Inlägg

FLindgren skrev:

Arradin skrev:

FLindgren skrev:
Varför skulle alla sticka när polisen kom, om alla stod stilla på en  en parkering bara? Eller vart dte "mer" än en träff?

För att 4 bilar kom och hotade med att göra flygande besiktningar?

Varför skulle dom hota med att göra en besiktning på parkerade bilar? tycker jag verkar skummt iaf.

Jag kan Citera befälet som kom dit först .

" Det är jag som befäl här i Sisjön, Jag vet vad som pågår efter sånna här träffar, och jag vill inte veta av massa Race och burn här. Jag vet ju att hälften av bilarna här är olagliga "

Skummt eller inte, så var det.

Geiros Low is a lifestyle
19 april 2009 · 956 Inlägg

jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Arradin
19 april 2009 · 631 Inlägg

Geiros skrev:
jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Sluta snacka skit nu innan du gör folk förbannade. Du har ju uppenbarligen inte varit på träffarna, så du vet ju inte vad du mummlar om.

Allt var frid och fröjd, alla gick runt och tog bilder, några spelade musik, tjötade och hade trevligt helt enkelt.   Sen kommer en befälsbil  och ställer sig i mitten, och inom kort kommer 3 bilar till som glider runt och börjar kolla på bilarna..   Det är klart att folk sticker, oavsett om dom hade något att dölja eller ej.    Det som hände efteråt var på en annan plats, och har inget med GBRT Träffen att göra .

Polisen hade INGEN anledning att vara där, för till 99% Så är träffarna lugna och roliga... det är det som är därefter som polisen inte gillar, och det går ju stå för dom personer som gör det, och inte dom som annordnar roliga träffar.

Så stanna hemma du, man snacka inte skit.

Tengu1969
19 april 2009 · 1 396 Inlägg

Då gäller det att ha med sig varningstriangeln nästa gång om dom ska köra flygande besiktningar =/

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Tengu1969
19 april 2009 · 1 396 Inlägg

Geiros skrev:
jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Vill du komma på en träff med bara 100% lagliga bilar? Då blir det inte många roliga bilar kvar. Speciellt inte nya modeller som är helbilsgodkända.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Zwudda Refined
19 april 2009 · 1 770 Inlägg

Kunde varit en trevlig träff, om inte visa personer inte blivigt rädda först när polisen kom till Jula parkeringen. Dom gjorde ju inget!! Polisen gör inget så länge man e lugn och trevlig.!
Men, det som gjorde mig mest irriterad var ett visst stolpskott som verkade tro att han var störst, bäst och vackrast. Han trodde nog även att det var fruktansvärt häftigt att stå och bråka och jävlas med poliserna. Hur som hellst så var han (och några till) anser jag, andledningen till att det blev ett sånt jävla pådrag ifrån poliserna. Det tro fan snuten vill sätta stopp för våra träffar mm mm när dom blir så in i helvetes dåligt bemötta.

FAKTAN ÄR ENKEL!!!!
Har Polisen uppmärksammat din bil på ett eller annat sätt, så finns det alltid en andledning till det! Och visar sig inte andledninge stämma så ber dom om ursäkt och åker vidare.
Men att stå och käfta med polisen och när dom tar kontakt med vissa fordon/personer, det hjälper fan inte!!!

Om alla bara hade skött sig snyggt och fint och inte blivigt rädda och/eller börjat bråka med polisen så hade vi fått stå kvar på Julaparkeringen.
Tycker det är tråkigt att en eller ett få personer skall få förstöra så mycket!!

Tack för ordet!

Senast redigerat av Zwudda (19 april 2009)

omegaman1
19 april 2009 · 297 Inlägg

ford ! fränt , va vad det för en ford som rita ?

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
Geiros Low is a lifestyle
19 april 2009 · 956 Inlägg

NiclasT skrev:

Geiros skrev:
jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Vill du komma på en träff med bara 100% lagliga bilar? Då blir det inte många roliga bilar kvar. Speciellt inte nya modeller som är helbilsgodkända.

Jag menade de med polisen. att dom vet om de. min är väl kanske inte godkänd.
men varför locka fram polisen i onödan?
och sen säga att de kostar pengar att kommer. vem fel är de att dom kommer? för att de finns ett rykte hos polisen att dessa träffar är de lek och massa grejer..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
mikke_89
19 april 2009 · 37 Inlägg

ny inflyttad i gbg men verkar tydligen missa dessa trådar med några timmar/en dag-2 menmen:S kommer denna träffen hållas varje vecka eller? svänger nog förbi nästa gång isf

Välte Ovanligt Lätt Vid Omkörning;)
Volvo 855 T5 "RIP" (1995)
Arradin
19 april 2009 · 631 Inlägg

Geiros skrev:

NiclasT skrev:

Geiros skrev:
jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Vill du komma på en träff med bara 100% lagliga bilar? Då blir det inte många roliga bilar kvar. Speciellt inte nya modeller som är helbilsgodkända.

Jag menade de med polisen. att dom vet om de. min är väl kanske inte godkänd.
men varför locka fram polisen i onödan?
och sen säga att de kostar pengar att kommer. vem fel är de att dom kommer? för att de finns ett rykte hos polisen att dessa träffar är de lek och massa grejer..

Hur har man " lockat " fram polisen?
Vad är det för Rykte? För det är ju skitsnack.

Du vet ju som sagt inte vad du snackar om. Så enkelt är det.

Tengu1969
19 april 2009 · 1 396 Inlägg

Geiros skrev:

NiclasT skrev:

Geiros skrev:
jaha.. roliga träffar de verkar vara.. verkar ju kul att komma i sommar på sånt här..
Ska de va massa strul med poliser. som VET va som händer. och de som säger är ju sant. tyvärr.
Många bilar är ju tyvärr inte 100% godkända.. och leker gör många med. vilket förstör för alla som är där för att träffas och va sociala.

Jag kan säga direkt att jag kommer inte komma på några träffar om de ska va så.
Byt plats om de ska bli lugnare igen.
Och om ni inte vill ha polisen där... utmana inte dom. som ni säger kostar pengar för staten men de är ni själva som leker osv som gör att dom kommer. och de måste dom få stopp på. och de kostar..

Vill du komma på en träff med bara 100% lagliga bilar? Då blir det inte många roliga bilar kvar. Speciellt inte nya modeller som är helbilsgodkända.

Jag menade de med polisen. att dom vet om de. min är väl kanske inte godkänd.
men varför locka fram polisen i onödan?
och sen säga att de kostar pengar att kommer. vem fel är de att dom kommer? för att de finns ett rykte hos polisen att dessa träffar är de lek och massa grejer..

Okej, då förstår jag. Jag menar om dom vill vara jävliga kan dom sätta dig för att du har 19-tums fälgar och att bilen är för låg.

Dags att starta träffar i nytt namn, GBRT har väl för mycket skit bakom sig, i POLISERNAS ögon, inte mina.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
19 april 2009 · 259 Inlägg

Befälsbilen va ju den populäraste bilen på träffen tongue va e det roliga med att samlas runt en polisbil och snacka med dom?

Bättre att inte ge dom så mycket uppmärksamhet.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
Geiros Low is a lifestyle
19 april 2009 · 956 Inlägg

NiclasT skrev:

Geiros skrev:

NiclasT skrev:

Vill du komma på en träff med bara 100% lagliga bilar? Då blir det inte många roliga bilar kvar. Speciellt inte nya modeller som är helbilsgodkända.

Jag menade de med polisen. att dom vet om de. min är väl kanske inte godkänd.
men varför locka fram polisen i onödan?
och sen säga att de kostar pengar att kommer. vem fel är de att dom kommer? för att de finns ett rykte hos polisen att dessa träffar är de lek och massa grejer..

Okej, då förstår jag. Jag menar om dom vill vara jävliga kan dom sätta dig för att du har 19-tums fälgar och att bilen är för låg.

Dags att starta träffar i nytt namn, GBRT har väl för mycket skit bakom sig, i POLISERNAS ögon, inte mina.

behöver väl kanske inte byta namn. utan bara verkligen se till att sköta allt och verkligen se till att folk inte leker. de klart de är verkligen totalt omöjligt.. då de alltid är minst en som ska leka.
jag tycker de är skit kul med folk som leker osv. synd bara att de ska behöva gå så långt bara och sen att man säger att de kostar pengar för staten.
Alla vet väl att bilkulturen inte har de mest positiva mottagandet i sverige av dom som inte fattar va de egentligen är man håller på med.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Zwudda Refined
19 april 2009 · 1 770 Inlägg

Geiros skrev:

NiclasT skrev:

Geiros skrev:

Jag menade de med polisen. att dom vet om de. min är väl kanske inte godkänd.
men varför locka fram polisen i onödan?
och sen säga att de kostar pengar att kommer. vem fel är de att dom kommer? för att de finns ett rykte hos polisen att dessa träffar är de lek och massa grejer..

Okej, då förstår jag. Jag menar om dom vill vara jävliga kan dom sätta dig för att du har 19-tums fälgar och att bilen är för låg.

Dags att starta träffar i nytt namn, GBRT har väl för mycket skit bakom sig, i POLISERNAS ögon, inte mina.

behöver väl kanske inte byta namn. utan bara verkligen se till att sköta allt och verkligen se till att folk inte leker. de klart de är verkligen totalt omöjligt.. då de alltid är minst en som ska leka.
jag tycker de är skit kul med folk som leker osv. synd bara att de ska behöva gå så långt bara och sen att man säger att de kostar pengar för staten.
Alla vet väl att bilkulturen inte har de mest positiva mottagandet i sverige av dom som inte fattar va de egentligen är man håller på med.

Exakt!
Se till att sköta sig!! Inte var uppkäftig mot polisen mm mm.
Dom ville ju faktiskt inget från första början, men det är klart att dom blir förbannade när vissa bara är uppkäftiga och dryga mot dem och tycker att det är "Coolt".
Sånt är fruktansvärt barnsligt!!!

GiGanT
19 april 2009 · 242 Inlägg

för att göra detta klart.
polisen hänger på garaget. tyvärr.
några blev stoppade i kallebäcksbacken igår. polisen fick mer info. ( nötterna sa tydligen att de skulle bli race i sisjön)
Folk blev rädda när snuten kom.
osv osv.

Shaboy Chaffis
19 april 2009 · 285 Inlägg

HAHA vilka idioter erkänner om race? Inte nog med att det inte ens stämde för det blir ju aldrig nån race på GBrt träffarna. Att erkänna nånting som inte hänt eller kommer att hända, vilka jubelidioter HAHAHAHA

Senast redigerat av Shaboy (19 april 2009)

Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang