Ångrar ni er aldrig :/

Tom Darth Vader
29 juni 2009 · 1 644 Inlägg

Jag saknar endast min första, mest skruttiga renault, det var en rolig bil smile

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Sjodin_ Good Girl Gone Bad
29 juni 2009 · 607 Inlägg

Saknar min smällda Colt något enormt, hmm

Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II"
Good Girl Gone Bad
BMW 320 "e46 Touring" (2005)
Pontiac GTO "cab" (1967)
Mitsubishi Colt GLXi "La Colt II" (1992)
carl-hampus Bad decisions make good stories
29 juni 2009 · 86 Inlägg

Aldrig ångrat något jag sålt. Man säljer ju något för att man inte vill ha kvar det.  Vad finns det då att ångra?

"the second happiest day i a mans life is the day he bought a yatch, the happiest day in his life is the day he sold it" - Donald J Trump

940R
29 juni 2009 · 1 567 Inlägg

Saknar min 940 lade ner mycket pengar på den på exklusiva trimgrejer  och tillbehör samt att jag vårda den som ett barn.Såldes dock avställd och med trasig topp och när drömmen om en nyare bil med fler hk och komfort !Men den drömmen krossades pga lgh köp och diverse andra grejer som kom imellan.Nu har jag den tillfälliga vinterbilen som jag bara skulle haft några månader men snart haft i 2 år..Varje dag drömmer jag mig bort till en ny bil med lite pondus..eller min gamla volvo.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Wangen Larmtekniker
29 juni 2009 · 307 Inlägg

Kommer nog ärligt aldrig sälja min swift tongue fick bilen för ca 1 år sen och den bara tuffar på hela tiden utan problem!

/ Wångstedt

/ Wången
Phaetoon
29 juni 2009 · 8 156 Inlägg

Jag måste bara säga (skriva) en sak. Ni låter som en samling hästtjejer som pratar om sina första hästar. Kärlek vid första ögonkastet.

Fast visst är det så att man saknar vissa saker. Men gräset är grönare på andra sidan och för att köpa en annan bil så krävs det ofta att man säljer en bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
mondeofin
29 juni 2009 · 217 Inlägg

Ångrar mig för att jag sålt någon bil vet jag inte om jag gör, ibland kan man minnas hur kul man hade med just en viss bil, men sedan kommer man ihåg alla problemen som fanns med den

Första bilen:  Ford Mondeo 1.8 -93 Slö,slut och rostig men det var ju första bilen så roliga minnen finns från den
Andra bilen:   Vw Golf GTI 8v -94 Efter många tusen euro i reparationer fick jag nog, men kul var den, när den funkade. Sålde den dock lite för billigt men gjort är gjort
Tredje bilen:  Ford Mondeo v6 -98 Relativt snabb och rolig, men automatlådan var inne på sista versen och den hade en massa småfel och så hade den en väldig bensintörst på vintern

Detta är mina före detta bilar som man ibland kan sakna, men sedan kommer man ihåg varför man bytte bil, skulle jag sälja Boran skulle nog den låga förbrukningen vara det som jag saknade mest

Honda CR-V (2011)
Janken Driver
29 juni 2009 · 2 111 Inlägg

Phaetoon skrev:
Jag måste bara säga (skriva) en sak. Ni låter som en samling hästtjejer som pratar om sina första hästar. Kärlek vid första ögonkastet.

Fast visst är det så att man saknar vissa saker. Men gräset är grönare på andra sidan och för att köpa en annan bil så krävs det ofta att man säljer en bil.

Ganska naivt att tänka så. "Gräset är grönare på andra sidan". Stämmer inte, generellt sett, o då inte bara i bilsammanhang.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
VLN denkz
29 juni 2009 · 323 Inlägg

Sålde min förstabil (TT) för 1 månad sen för att jag blev tvungen att köpa lägenhet. Hade den i 2 år och nu saknar jag både bilen och möjligheten att få gasa lite.

Men för att svara på frågan så ångrar jag mig inte smile .

Senast redigerat av VLN (29 juni 2009)

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
Bilfixarna
30 juni 2009 · 24 Inlägg

D_Carlsson skrev:
det känns oftast bättre att byta bort bilar pengar gör ingen glad prylar gör big_smile ev sälja för att man behöver pengar till att köpa nått nytt tongue

Förstår vad du menar men jag tycker det nästan är värre att byta bort sin bil mot något som visar sig vara skit och sen så står man där med något som man inte kan sälja medans den du bytte med åker runt i din gamla skönhet wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang