Tjena.. Tack för alla trevliga svar.. och ja.. kompressor is the shit Ska bli kul o se hur mkt man får ut av motorn sen..
CDT basarna är enligt min kontakt tävlingsmärke och dom jag köpte kostade2300 st för 10". Den ända svenska återföräljaren jag har hittat är blekinge radio, vet dock ej hemsidan. Eller www.cdtaudio.com
Har ritat upp en skiss ungefär hur delar av skuffen och bagagelucka kommer att se ut.
Den består av 1x nerfällbar 8" skärm från Ekoa. Samt legacy koaxialer och skrikare. 2 av de 4 basarna vända med cromade sidan uppåt, plexi i mitten med 2 stegen och storbelampor för showtilfälle. Det kommer gjutas och lackeras svart/bilens färg.
Då har planerna blivit lite annorlunda, eftersom jag förmodligen kommit över en VTI motor.. verkar som jag kommer satsa på motor redan i sommar (OM) jag nu får den.
Då blir det 160hk VTI-vtec, chippad ca 16hk, trimkam, avgassystem och kompressor. Skulle tippa på 250-280hk på framhjulen.
Hur är det om man ska byta motor från säg en 1,5:a till en VTI. Ska det i stort sett "bara" vara att byta motorn rakt av eller är det nåt mer som måste göras? Har undrat lite över det och tänkte passa på att fråga när jag såg att du tänkte göra det. MVH Andreas