Kopiera mappat chip...

absolute_teddan
9 april 2009 · 247 Inlägg

finns det möjlighet att jag kan kopiera min polares mappade box? vi har exakt lika dana motorer och kring utryssning..

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
9 april 2009 · 6 170 Inlägg

absolute_teddan skrev:
finns det möjlighet att jag kan kopiera min polares mappade box? vi har exakt lika dana motorer och kring utryssning..

Nej det har ni inte alls.


Hela tanken med att mappa istället för att chippa är att alla motorer är unika och tål olika mycket även om dom är tillverkade exakt likadant så därför skulle din motor kunna rasa med samma parametrar som din kompis kör skitfint med.

Nu är det ju ganska osannolikt att det skulle skilja så mycket på motorerna men det är vad som kan hända i värsta fall.



Och ja, det bör väl gå att "kopiera" programmet i din kompis styrdon och lägga in det i ditt men då lär man ju göra det hos någon som chippar/mappar bilar.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Sharky
11 april 2009 · 10 287 Inlägg

Har man en rejält hetsad motor så skall man vara försiktig med att kopiera andras mappningar. Vart gränsen går för " rejält hetsad" kan diskuteras men har man plöjt ner ett antal tiotusen kronor i kolvar, block och topp så får man leva på nudlar en månad till och bekosta en egen mappning om man vill att grejorna skall hålla.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
torpis Forummoderator
12 april 2009 · 10 576 Inlägg

Sen kan mycket väl trimfirman låst sin kod så man inte kan sno den rakt av.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang