1552
Sök

Vad tycker ni om Biltemas personal?

191 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Tjena alla här på garaget! Va på biltema i kristianstad här om dagen o skulle ha lite grejer till min volvo 940.Jag vet inte hur ni har det på biltema i i era städer men här i kristianstad så har vi en separat disk typ om man ska ha bil reservdelar typ allt från oljefilter till stötdämpare o fan vet allt.Hur som helst skulle jag in o köpa lite olja,oljefilter,oljepluggspackning o ventilkåpspackning.I disken stod en ganska otrevlig kille i 30 års åldern men han verkade veta lite grann om bilar.Min tur då att bli betjänad,då blir jag betjänad av en äldre dam som inte vet ett skit om bilar:O Jag sa vad jag skulle ha o hon började bläddra dirrekt i katalogen o kolla i datorn till slut fick jag allt utom pluggpackningen.Jag frågade då ligger pluggpackningen i tillsammans med oljefiltret eller? hon bara nej det e oljefiltret bara, jag sa okej men jag ska ha en oljepluggspackning du vet den där lilla kopparringen som sitter runt olje pluggen.Damen stod som ett frågetecken typ precis som om hon hade sett ett spöke:O.Till slut svarade hon det har inte vi här:O jag bara nehe blev helt chockad köpte ju för fan till min gammla golf 2:a inne på biltema när jag bytte olja på den:O Liksom hur fan kan man anställa sånt folk i reservdels disken yikes Vi säger tiill exempel mekonomen eller meca eller nått sånt där e det ju för fan nästan ett krav att man ska ha gått en fordons utbildning och jag själv tycker fan att det måste va ett krav för det. Min fråga då vad tycker ni om biltemas personal är det bara mej det har hänt berätta gärna era egna erfarenheter om detta exempel om ni känner för det:D

Saab
344 Inlägg
9 april 2009
man vet ju inte om hon fick hoppa in tillfälligt i den disken, kanske sitter i kassan annars, ont om personal,  :p
Jag vet inte wink

Fritidsforskare
344 Inlägg
9 april 2009
Kan hålla med dig!, någon måtta få det vara. Man kan ju lika gärna få fel del så något kanske går sönder.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

191 Inlägg
9 april 2009
Trådstartare
Saken är ju att hon brukar stå där ofta många ggr jag vatt på biltema så har hon stått där samma sak hände en polare till mej som skulle ha broms ok till en gammal 240 men det va inget dom tog hem sa han bak disken sen när vi kom hem kollade vi i katalogen o i katalogen fanns det o detta va ingen gammal katalog då eller nått sånt

3 259 Inlägg
9 april 2009
Kan säga att det finns en kille på Micro i eskilstuna som jobbar bakom reservdelsdisken och hans kunskaper är milt sagt begränasade när det gäller nåt som är mer tekniskt än att byta en glödlampa... Visst, alla är vi barn i början men när man får förklara i 10min vad man ska ha och till och med hjälpa killen o leta i datorn då är det kanske dags att fundera på om man är på rätt ställe...

Biltemas personal i Västerås har iaf jag bra erfarenheter av! Alla är trevliga och det finns några som är rättså kunniga inom bilar och givetvis hittar man dom bland reservdelarna!smile Alla kan ju inte veta allt men nån form av erfarenhet eller intresse måste man väl ha för att få en anställning...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Saab
344 Inlägg
9 april 2009
Okej, låter ganska märkligt då,! tycker med dom borde ha personal som kan någolunda iaf, ! Men hon lär väll sig också med tiden tongue haha

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
9 april 2009
biltema birsta... skulle ha brommsskivor fram till 850. ringde och frågade ju dom hade men bara 2 kvar åker ner och köper. kommer ut till bilen,tittar och ser att det är bakskrivor.in och byta. samma ställe tror det var spindeled som jag  skulle ha .höger fick vänster...

2slow

carzy
461 Inlägg
10 april 2009
Här i stan får man plocka själv,och de är skitmånga snygga tjejer som jobbar där big_smile

Team BSG

OEM <3
6 957 Inlägg
10 april 2009
DirektorIsaksson skrev:
Tjena alla här på garaget! Va på biltema i kristianstad här om dagen o skulle ha lite grejer till min volvo 940.Jag vet inte hur ni har det på biltema i i era städer men här i kristianstad så har vi en separat disk typ om man ska ha bil reservdelar typ allt från oljefilter till stötdämpare o fan vet allt.Hur som helst skulle jag in o köpa lite olja,oljefilter,oljepluggspackning o ventilkåpspackning.I disken stod en ganska otrevlig kille i 30 års åldern men han verkade veta lite grann om bilar.Min tur då att bli betjänad,då blir jag betjänad av en äldre dam som inte vet ett skit om bilar:O Jag sa vad jag skulle ha o hon började bläddra dirrekt i katalogen o kolla i datorn till slut fick jag allt utom pluggpackningen.Jag frågade då ligger pluggpackningen i tillsammans med oljefiltret eller? hon bara nej det e oljefiltret bara, jag sa okej men jag ska ha en oljepluggspackning du vet den där lilla kopparringen som sitter runt olje pluggen.Damen stod som ett frågetecken typ precis som om hon hade sett ett spöke:O.Till slut svarade hon det har inte vi här:O jag bara nehe blev helt chockad köpte ju för fan till min gammla golf 2:a inne på biltema när jag bytte olja på den:O Liksom hur fan kan man anställa sånt folk i reservdels disken yikes Vi säger tiill exempel mekonomen eller meca eller nått sånt där e det ju för fan nästan ett krav att man ska ha gått en fordons utbildning och jag själv tycker fan att det måste va ett krav för det. Min fråga då vad tycker ni om biltemas personal är det bara mej det har hänt berätta gärna era egna erfarenheter om detta exempel om ni känner för det:D

Ordet radbrytning existerar inte eller? tongue

OT: Biltema närmast mig är Skövde och Jönköping, har inga direkta klagomål faktiskt, dom i Jkpg är bra tkr jag smile

OEM <3

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 april 2009
Behöver ingen hjälp då jag självklart vet vad jag ska ha innan man ens åker dit så jag skiter i vad de kan, däremot är bemötandet viktigare och den biten har de glömt bort på feltema i Länna. Ska ni handla där, AKTA ER FÖR SURGUBBEN i "lilla butiken" han är inte bara sur utan helt väck i kolan tongue
Senast redigerat av TenZer (10 april 2009)

Rock'n Roll

276 Inlägg
10 april 2009
JonR skrev:
Kan säga att det finns en kille på Micro i eskilstuna som jobbar bakom reservdelsdisken och hans kunskaper är milt sagt begränasade när det gäller nåt som är mer tekniskt än att byta en glödlampa... Visst, alla är vi barn i början men när man får förklara i 10min vad man ska ha och till och med hjälpa killen o leta i datorn då är det kanske dags att fundera på om man är på rätt ställe...

Biltemas personal i Västerås har iaf jag bra erfarenheter av! Alla är trevliga och det finns några som är rättså kunniga inom bilar och givetvis hittar man dom bland reservdelarna!smile Alla kan ju inte veta allt men nån form av erfarenhet eller intresse måste man väl ha för att få en anställning...

MVH/Jon

Micro i Eskilstuna finns inte kvar längre. det är en mekonomen nu!!

On-Topic .. kommer alltid att finnas personer som jobbar på fel ställe men samtidigt så måste ju alla lära sig man kan ju inte veta allt från första dagen.

men tydligen så har hon ju jobbat där ett tag eftersom du säger att du sett henne fler gånger. men det är vääl bara o prata med butikschefen om du har klagomål:)

305 Inlägg
10 april 2009
Enligt biltemas hemsida har dom ju inte oljpluggspackningar till 940 så det är väl inte så konstigt att hon svarar att dom inte har det.
Sen så är det ju bara hälften bildelar på biltema nu mera så dom kanske väljer folk med mera butiks vanor än bildelsvanor, även om jag tycker också det vore skönt om alla på stället visste presis vad jag ska ha när jag kommer.
Ni som inte redan fattat det jag jobbar också i butik av liknade slag (inte lika mycket bildelar) så jag ser det hela från andra sidan disken tongue.
Tips är ju attt kolla art.nr innan du åker dit så kan du ju rabbla siffrona istället så tror jag det går både snabbare och är säkrare att du får rätt delar.

Mobeerg när jag läste vad du skrivit så tänkte jag direkt det måste vara en linköping figur för det stämmer presis med min bild av biltema i Linköping.

Ha de
//Patrik

12 086 Inlägg
10 april 2009
I lkpg där jag handlar är de helt ok, har aldrig frågat annat än vart grejjor finns dock men de brukar de ha koll på.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 april 2009
När jag shoppar loss på Feltema i kristianstad så knatar jag bara runt på stället och prickar av min lilla lista som jag kompilerat framför datorn här hemma tongue

Plockar alla artikelnummer hemma och tar med mig en lapp med dessa på till butiken där jag ställer mig framför en av deras datorer och plockar fram var dom har grejorna och sen är det ju bara till att plocka ihop möget.

Då det enda dom säljer i den där disken är just "riktiga" bildelar så är det också enda stället på Feltema jag aldrig kommer använda wink   tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 april 2009
TBOC_Razor skrev:
När jag shoppar loss på Feltema i kristianstad så knatar jag bara runt på stället och prickar av min lilla lista som jag kompilerat framför datorn här hemma tongue

Plockar alla artikelnummer hemma och tar med mig en lapp med dessa på till butiken där jag ställer mig framför en av deras datorer och plockar fram var dom har grejorna och sen är det ju bara till att plocka ihop möget.

Då det enda dom säljer i den där disken är just "riktiga" bildelar så är det också enda stället på Feltema jag aldrig kommer använda wink   tongue

Snarare tvärt om, det är det stället man få besöka frekvent som kund hos feltema. Det är nämligen dit man går för att reklamera allt som inte fungerar som sig bör

Rock'n Roll

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
10 april 2009
TenZer skrev:
TBOC_Razor skrev:

Snarare tvärt om, det är det stället man få besöka frekvent som kund hos feltema. Det är nämligen dit man går för att reklamera allt som inte fungerar som sig bör

Hahahaha jo iofs men jag köper mest sånt som inte kan gå sönder typ lysrörsarmaturer, förlängningssladdar, grindlås och sånt.

Käringa köpte en helt ny kaffebryggare när vi flyttade till lägenhet ihop och då köpte hon såklart den på Feltema för den var ju så billig och bra. Några månader senare så blev hon utan kaffe pga att kaffebryggaren inte längre fungerar och kvittot har hon slarvat bort tongue

Som sagt, skulle aldrig köpa något mer avancerat än en spärrnyckel och diverse verktyg på Feltema och definitivt inte något jag sätter på bilen ^^;

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Rörpulare
1 453 Inlägg
10 april 2009
Vadå?! finns de personal i uppsala?!?!? wink Trodde att golvet va obemannat hehe
Senast redigerat av E30Tompa (10 april 2009)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

739 Inlägg
10 april 2009
va på lektema å skulle köpa ett hjullager till min audi killen i diske frågar mig är det en förgasere eller insprut?? då trodde ja att ja skull garva ihjäl mig rätt kul faktiskt .
det gäller en a6,a 98års mod..
förgasare är väl lite 80tal va?

1 675 Inlägg
10 april 2009
Dirq skrev:
Enligt biltemas hemsida har dom ju inte oljpluggspackningar till 940 så det är väl inte så konstigt att hon svarar att dom inte har det.
Sen så är det ju bara hälften bildelar på biltema nu mera så dom kanske väljer folk med mera butiks vanor än bildelsvanor, även om jag tycker också det vore skönt om alla på stället visste presis vad jag ska ha när jag kommer.
Ni som inte redan fattat det jag jobbar också i butik av liknade slag (inte lika mycket bildelar) så jag ser det hela från andra sidan disken tongue.
Tips är ju attt kolla art.nr innan du åker dit så kan du ju rabbla siffrona istället så tror jag det går både snabbare och är säkrare att du får rätt delar.

Mobeerg när jag läste vad du skrivit så tänkte jag direkt det måste vara en linköping figur för det stämmer presis med min bild av biltema i Linköping.

Ha de
//Patrik

Olje pluggs pakning har dom köper alltid mina på biltema (karlstad). Sen står det på deras sida och i tidningen att mer detaljerad info. om pluggar och pakningar finns i butik wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 675 Inlägg
10 april 2009
ewrs skrev:
Biltemas personal i Svågertorp kan vara lite blandad. Vissa är ju hjälpsamma, någon kan faktiskt någonting om bilar. Men det är inte det jag reagerat på.

Undviker alltid kassan som en viss kille står vid. Han suckar och himlar med ögonen hela tiden. Tror inte att han gillar sitt jobb. smile

Du tror inte han gillar dig då tongue

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

Sök