Montering av dimljus till saab 9-3 2004

_Liden_
22 april 2009 · 6 Inlägg

Tänkt köpa mig en saab 9-3 -04 vector utan dimljus i fronten. Är det ngn som vet om det går att eftermontera med tanke på on/off-switchen inne i bilen? Säg nu inte att jag ska köpa en med dimljus istället för de fattar jag oxå att det är lättast, men får så bra pris på denna så det är därför. tongue

Mvh Fredrik

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 april 2009 · 6 170 Inlägg

Köp du en utan dimljus och eftermontera dom om du vill, det enda är att du måste in till saab och programmera ett av styrdonen så att bilen vet att du har dimljus.

Förutom det ska det inte vara några problem.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
_Liden_
22 april 2009 · 6 Inlägg

Va inne på saab idag och fick de bekräftat att de gick.. kostade i runda slängar med arbete 4-5000 vilket känns helt ok. Höjer looken på fronten betydligt tycker jag själv. Så det får de bli!

Jockessaab
22 april 2009 · 248 Inlägg

shit tongue skicka pengar till rädda barnen istället

Gizmojohan
22 april 2009 · 3 295 Inlägg

Jockessaab skrev:
shit tongue skicka pengar till rädda barnen istället

Monterar dom dimljus?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
22 april 2009 · 6 170 Inlägg

Slave_joe skrev:

Jockessaab skrev:
shit tongue skicka pengar till rädda barnen istället

Monterar dom dimljus?

lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Bjork OEM <3
22 april 2009 · 6 957 Inlägg

_Liden_ skrev:
Va inne på saab idag och fick de bekräftat att de gick.. kostade i runda slängar med arbete 4-5000 vilket känns helt ok. Höjer looken på fronten betydligt tycker jag själv. Så det får de bli!

4-5000 känns okej? Är du inte klok pojk?? yikes

Åk till en mindre verkstad, gärna som är lite inriktad på el och du kan spara många
sedlar små..Saabverkstäder tar överpris, bojkottar dom i Fkp.

OffT: det har gått så dåligt för Saabverstaden här hemma att dom sadlat om till Mecaverkstad tongue

OEM <3
Jockessaab
23 april 2009 · 248 Inlägg

japp det stämmer SLAVEjoe smile hahaha

_Liden_
23 april 2009 · 6 Inlägg

Dom tar säkert överpris, men pallar inte leta efter ngn som gör de billigare.. Det får kosta vad de vill, jag ska ha mina dimljus. wink

Bjork OEM <3
23 april 2009 · 6 957 Inlägg

_Liden_ skrev:
Dom tar säkert överpris, men pallar inte leta efter ngn som gör de billigare.. Det får kosta vad de vill, jag ska ha mina dimljus. wink

Onödigt..aja dina pengar

OEM <3
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 april 2009 · 6 170 Inlägg

_Liden_ skrev:
Dom tar säkert överpris, men pallar inte leta efter ngn som gör de billigare.. Det får kosta vad de vill, jag ska ha mina dimljus. wink

Köp bara dimljusen på saab, montera själv (jag kan nog fixa instruktioner om du behöver) och sedan tar du bilen till saab för programmering.

Då lär du ju iaf spara någon tusing tycker man.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
MrJAM
24 april 2009 · 1 464 Inlägg

Som TBOC_Razor skriver...

Jag köpte mina dimljus för runt 400:- (minns dåligt) av en på saabforumet.
Donet på insidan hittar du för runt 200-300:-. Sök på laga.se eller kontakta sdcc.se. Detta sitter med en enkel kontakt så själva monteringen är inga problem. Klarar jag det så klarar alla det. wink
Kan också fixa instruktioner a lá SAAB till dig om du vill.

Omprogrammeringen är det som kanske kostar en del, men om du har tur kan du få detta fixat för kaffepengar om du bara frågar runt 'om nån bara kan vara jättehyggliga och aktivera mitt dimljus lite snabbt?'. Det tar kanske 10-15 minuter att genomföra.

Jag har 'bara' en LinearPlus själv, så jag har gjort samma sak själv. Betydligt roligare att lägga 4000:- på något annat kan jag erkänna... wink

Senast redigerat av MrJAM (24 april 2009)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Matmannen5
16 februari 2013 · 1 Inlägg

Tjena!! vet att tråden är gammal. men har ni kvar några instruktioner hur man kopplar in dem?
Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang