1892 besökare just nu
Sida: 3 / 4 | Föregående | Nästa

Release: Garaget v7.5 (Betygssättning av bilar)

Jagaren
Medlem
Från: Surahammar
Registrerad: 2009-04-30
Volvo 780 Betone "Trimmad V8 med Sprut"

Re: Release: Garaget v7.5 (Betygssättning av bilar)

og900turbo skrev:

transas skrev:

Mr_Xtrem skrev:

Det finns många som har en vardags bil upplagd här för det är den enda bil dom har och den är dom stolta över även om dom bara har andra fälgar o resten är original. ALLA har inte råd eller lust att trycka på en stor spojler eller en gigantisk vinge utan nöjer sig med den bilen dom har..

Nu är jag inte sån som är så mkt för en stor spoiler mm

& jag har förståelse för att man kan ha en bil & att den bilen är en standardbil rakt i genom

därimot tycker jag att det är mkt mkt tråkigt att man ska se vanliga trågiga svensonbilar på ett sånt här ställe jag menar dom får ju knappast ställa ut dom på bilutställningar så varför ska dom ligga på en digital bilutställning? svensonbilar kan man titta på utanför mat-affären tex det räcker väll med att dom visar upp dom bilarna där med

själva grejen är att det är rätt svårt att hitta lite roliga bilar som är på väg att bli någonting roligt bland alla svenssonbilar

så fråga till admin är det inte så att dom reglerna skulle behöva stramas upp?

sen kan man ju bli lite förvånad att andra bilar tas bort tex för ett par dagar sedan tog ni bort en roadrunner som var jättefint renoverad jag & fler gav den 5or i betyg ändå var det ni som valde att ta bort bilen VARFÖR jag menar ni kan ha rostiga fordar mm ligga kvar men ni tar bort en sån bil?

kan ni inte skaffa en knapp man annonymnt kan trycka på för att tex den här bilen är inget att visa knapp?

Vf laddar du upp din polo om vanliga Svensson bilar inte duger? o Volvo är dessutom så Svensson det kan bli .

Polon finns inte här

& om du nu tar en volvo 780 som är så ovanlig att många aldrig sett en hur menar du då? det finns 378st registeringar i swe totalt på 780 hur många 10000tals skyline & cadilackar finns det då? 6900A fordar ska v ist finnas i swe vad är då en ovanlig bil enligt dig?

Dessutom hade min 780 v8 det vet jag om en till i världen i usa närmare bestämmnt

Nå saabis vart hittar du ovanliga bilar?

Transas är ett NAVIGATIONS PROGRAM för sjöfarten ingen sexuell läggning

//Hanna utan penis som det ska vara ;)

Jagaren
Medlem

Volvo544special65 skrev:

Ja, jag ger bara en stor suck till detta ärligt talat...

Men visst, om detta var som behövdes för att få folk att sluta gnälla så kanske det är motiverat, jag undrar bara varför det egentligen existerar något gnäll?

Det är ju bara att acceptera att smaken är som baken. För en människa kan en drömbil vara en 3000GT med allt i stylingväg, vilken ratas av någon annan som föredrar en Volvo 142 i originalskick, vilket är en genomtråkig bil enligt en tredje person som kanske föredrar en sänkt, clean merca S-klass med stora kromfälgar, som kanske i sin tur är en skitful bil enligt killen i Camaron med hissad akter och breda slotmags, etc...

Jag är fullt medveten om att även om jag bygger en bil från scratch och om jag så tillverkar allt från ventilerna i däcken till vindrutan själv, lägger ned en miljard på den och hela min själ, så kommer inte alla människor att tycka om den. Helt enkelt för att smaken är olika. Hittills har jag lagt upp min Mercedes från 1985. Det gör jag för att den är i fint originalskick, vilket inte är så vanligt längre på en så gammal merca och enligt mig då som de är som vackrast, men enligt någon annan så är det en genomtrist bil, gammal, inte stylad, och utmärker sig inte på något särskilt sätt. Visst fasen måste han få rösta en etta på min bil, det är ju JAG som ska gilla den och inte han. Och jag är helnöjd med min Merca. Jag har ett betydligt mer extremt bygge i garaget, en PV som byggs om i gammal hotrod-stil. Många år och många timmar nedlagda i det. Men någon annan gillar inte den stilen, eller gillar inte bilmodellen, eller tycker inte om den av annan anledning. Jag struntar väl i om den människan ger mig en etta... Det är ju jag som ska tycka om den och inte några muppar på garaget.org. Jag bygger den i min stil och så enkelt är det.

Så som det är nu så gäller alltså att man får rösta som man vill så länge man röstar som massan gör, annars måste man komma med en ursäkt till varför? Är det verkligen sunt? De flesta i Sverige röstar på socialdemokraterna, ska man då behöva ställa sig och förklara i röstlokalen för att man till exempel tar Folkpartiets valsedel, annars får man välja mellan att inte rösta eller att rösta på s i stället?

Tycker i såna fall inte att det kan kallas för någon sann demokrati, men det kanske heller inte är tänkt att den här sidan ska vara det heller, men varför ens ha ett röstsystem om man inte ska kunna rösta som man vill (utan att behöva ursäkta sig), då vore det väl lika bra att alla som lägger upp en bil här får ett femstjärnigt betyg som ligger kvar för gott och som ingen kan ändra på, så blir alla så nöjda så...

Löjligt är vad det är, men kanske det tyvärr var vad som behövdes för att få lugn och ro på denna sida, vilket i så fall gör allting ännu löjligare.

Bra skrivet & jag håller med dig helt

Synd bara att en sida som denna ska ha så mkt typ ny köpe bilar helt standard inget märkvardigt & sen alla gamla rostiga bruksbilar som finns med

för demokrati´n

Volvo544special65
Medlem
Från: Kalix
Registrerad: 2009-04-14
Mercedes 230E "W123"

Volvo 780 är ju en modern klassiker, att visa upp en sådan i originalskick är ju inget att skämmas över här, tvärt om. Jämför med (ytterst tillspetsat och inte bilar som lirar i samma division ens, jag vet) en Mercedes 300 SL t.ex., måste man "styla" en sådan för att den ska vara speciell och få läggas upp här? Annars ser den ju ut som alla andra 300SL...

Jagaren
Medlem

Fisse skrev:

Jagaren skrev:

og900turbo skrev:

Vf laddar du upp din polo om vanliga Svensson bilar inte duger? o Volvo är dessutom så Svensson det kan bli .

Polon finns inte här

& om du nu tar en volvo 780 som är så ovanlig att många aldrig sett en hur menar du då? det finns 378st registeringar i swe totalt på 780 hur många 10000tals skyline & cadilackar finns det då? 6900A fordar ska v ist finnas i swe vad är då en ovanlig bil enligt dig?

Dessutom hade min 780 v8 det vet jag om en till i världen i usa närmare bestämmnt

Nå saabis vart hittar du ovanliga bilar?

När man läser det du skriver tycker ja de låter som om din bil är den snyggaste på detta stället....
Vad förutom V8:an i din är speciellt på den?ser la ut som alla andra 780.....

Hehe klart den är snyggast wink

nä men alla bilar ändrar man inte för mkt på då dom är unika redan från början

jag tror du lider av volvo sjuka hade det tex varit en de tomaso pantera som är lika vanlig så tror jag inte du hade utalat dig tror mer på lite volvo rasism från din sida sett wink

(ser la ut som alla andra 780....) det är lixom det som är lite av grejen med den att den ska se lite orginalbil ut detta är ju en bilutstälning där hör klassiker & ovanliga bilar hemma)

//Hanna

chrizz
Administratör
Från: Eskilstuna
Registrerad: 2004-02-01
Webbsida

Ta er diskussion i en annan tråd, den är inte relevant till den här nyheten.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

st1n5y
Medlem
Registrerad: 2005-08-05

jag tycker att förslaget låter toppen, precis som folk säger smaken är som baken, men ska man lägga en 1a, som har högt snitt.. så kan man ju vara man/kvinna att stå för varför man gör de lägga en fin komentar ^^ 

// Fredrik

Som ja brukar säga ,  "Ingen kommer ihåg en fegis"

M635Forever
Medlem
Från: Huddinge
Registrerad: 2005-12-21
BMW M635Csi "TYSKEN"

Mycket bra initiativ.
Detta är mycket rättvist tycker bla jag själv! smile

alseryd
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-10-07
Buick Riviera "Riviga vera XP 715"
Pontiac Neal and Parks dragster "Flashpoint Racing Dragster"

Jag är imponerad. Så lungt och skönt det blivit på garaget sedan betygsättningen ändrades.
Äntligen är det roligt att vara på garaget.
Många plus till Chriss.
Många tack från mig.
Mvh Eva.

635CSi
Medlem
Från: Uppsala
Registrerad: 2005-11-02
BMW 325i Touring "den Grå - reservdelsbil"
BMW 525i Executive "den Silverfärgade"
BMW 635 CSi "den Svarta"

Bra att ni gjort den ändringen!
Jag förstår egentligen inte varför man vill sätta en 1.a eller 2:a, är man avis på någon med högre betyg är det bara till att gå hem och putsa och ta bättre bilder, that's it!

mvh Fredrik

alseryd
Medlem
Från: Skellefteå
Registrerad: 2007-10-07
Buick Riviera "Riviga vera XP 715"
Pontiac Neal and Parks dragster "Flashpoint Racing Dragster"

Finns dom som sätter ettor och tvåor för att jävlas.
Sådana människor behöver vi inte på garaget.
Mvh Eva.

Mikel_83
Imprezed
Från: Mariannelund
Registrerad: 2006-06-20
Webbsida

Om man har en bil med bara femmor, borde inte betyget vara fem punkt noll då? polaren har 18 femmor och inget med men betyget är 3.90...

Tegelstenen
Vingåkers Bo
Från: Vingåker
Registrerad: 2007-12-20

Ska inte motiveringen beskriva varför bilen ska få dåligt betyg.. Jag fick en etta för att de står att jag inte gillar japanska bilar på min presentation, då fick jag en etta på min bil.

Så borde de inte vara.

Annars är de en bra funktion..

Senast redigerat av Tegelstenen (2009-08-08 17:18)

twin_cam
Smålänning
Från: Kalmar
Registrerad: 2006-05-15
Mercedes C 220D "Oljebrännarn"
Webbsida

Tegelstenen skrev:

Ska inte motiveringen beskriva varför bilen ska få dåligt betyg.. Jag fick en etta för att de står att jag inte gillar japanska bilar på min presentation, då fick jag en etta på min bil.

Så borde de inte vara.

Annars är de en bra funktion..

Nej det där är helt fel... Anmäl smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!

Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Losgard
Avstängd
Registrerad: 2006-04-23

Varför helt enkelt inte bara göra så man måste kommentera för att ge något betyg över huvud taget?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor! 

twin_cam
Smålänning
Från: Kalmar
Registrerad: 2006-05-15
Mercedes C 220D "Oljebrännarn"
Webbsida

Losgard skrev:

Varför helt enkelt inte bara göra så man måste kommentera för att ge något betyg över huvud taget?

Då skulle många skita i att rösta...

Människan är konstruerad för att göra det lätt för sig.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!

Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

AcesHigh666
The devil is a looser and he´s my bitch!
Från: Ronneby
Registrerad: 2008-12-15
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky"

Losgard skrev:

Det där låter som en jättebra idé! Jag hade varit mycket gladare om jag hade vetat vad folk igentligen gillar/inte gillar än att bara får veta vad som är dåligt... ett alternativ kan vara att man måste skriva varför man röstar femma, så att både högsta och lägsta betyget får motiveras...

Finns lika många som rösta 5a som det röstades 1or innan motiveringen infördes.... och många 5or(liksom ettorna) röstas "bara för att"... gillar man en bil så pass mycket att man vill ge den en femma... då tycker jag att man kan lägga en motivation...  dels för att tomma maxpoäng inte betyder något, utan det är dem där ärliga svaren om varför folk gillar ens bil som värmer gött smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

FarbrorMysig
Medlem
Från: Gävle
Registrerad: 2009-08-18

635CSi skrev:

Bra att ni gjort den ändringen!
Jag förstår egentligen inte varför man vill sätta en 1.a eller 2:a, är man avis på någon med högre betyg är det bara till att gå hem och putsa och ta bättre bilder, that's it!

mvh Fredrik

Finns de som sätter ettor och tvåor för att jävlas.
Sådana människor behöver vi inte på Garaget.
Mvh Eva.

Samt så finns det människor som inte har samma smak som bilägaren. Jag tycker inte om feta fälgar, snorgul färg och lampor överallt. Skall jag då (som minoritet) behöva stå till svars bara för att jag tycker annorlunda? Jag är absolut inte på några som helst omständigheter avis på en sådan bil, den är bara rent ut sagt ful i mitt tycke.

Ta era åsikter och dra till skogs.

AndreBC
Medlem
Från: Ödeshög
Registrerad: 2009-02-17

destår ju att. om en bil som nästan alla tycker är en 5a o en röstar en 1a då beöhöver den som röstar en 1a komentera men är det en rosthög o majoriteten har röstat 1er på bilen måste man ju inte komentera så jag tror inte de blir några som hälst problem med detta tror bara tt det kommer bli bättre:)

Dark-Red
Medlem
Från: Sunne
Registrerad: 2007-12-08
Volvo 850 GLT "Dark-Red Lady"

Tycker detta kommer bli jättebra så får dom som sätter ge en åsikt om de istället för o verka bara avundsjuka

Gött med lite förnying här på garaget

Rub Dub a Dubstep

supraturbo
gött med mos pajjka
Från: Skövde
Registrerad: 2007-07-23

ta bort betyg systemet helt och hållet istället och bara ha kvar att ge kommentarer istället, garaget är ju en samlingsplats för bilar och folk som vill läsa lite om div bilar och kolla lite bilder och lägga en kommentar, men varför ha en betygsystem som skall klanka ned på vissa bilar som en person inte gillar medans skaparen har lagt ned hur mycket tid som helst och skall bli bemött med en usel 1:a tex ,med motevering eller inte så tycker jag betyg systemet suger mer än tracy lords någonsin gjorde.

Index » Nyheter » Release: Garaget v7.5 (Betygssättning av bilar)

Tråd låst
    1   2   3   4    
Forumet just nu

Diskussionsforum

Evenemangsforum

Subaru STI Racing
Skapades för 81 minuter sedan
Volkswagen Lupo
Skapades för 4 timmar sedan
Volkswagen Passat 3c Ecofuel
Skapades för 5 timmar sedan
BMW 318 "Bmw"