Trött på de amerkanska tunnelseendet på våra svenska crusingar !!

einherjer
25 maj 2009 · 587 Inlägg

nästa år kommer det inte in en bil som är nyare än -70 på crusingen i byhålan jämte där jag bor, tycker jag är ett jättebra intiativ. Låt de ha 1 särskild dag per år då det är fredat från allt annat som i normala fall ligger å nöter varv efter varv med fulla snorungar som passagerare.

Senast redigerat av einherjer (25 maj 2009)

einherjer
25 maj 2009 · 587 Inlägg

Janken skrev:

tobbeh78 skrev:
Kanske att ta i lite att påstå att dom som åker japs sköter sig sämre än dom som åker jänkare.
Bara att kolla på filmklipp (om man inte var där) från power meet så får man ju se hur jänkebilar/deras förare beter sig, där kan man snacka om att det bränns däck nån meter från åskådarna osv.

Fan vad nice att man blir tagen för att vara snorvalp för man åker skyline förresten.. big_smile

Lite OT men...

Män kör Skyline, pojkar kör 200sx.

wink

Fan också , jag som tillochmed har fått skägg wink

rockabilly_ponta Customiserare
27 maj 2009 · 1 212 Inlägg

har man enutställnig för amrikanare ska de väll vara amrikanare man hade väll inte vatt så glad om man hade beställt en korv men fått en läsk?? som många andra skriver har man en japp sök då en egen crusing så vi kan få plats med fler bilar på våra crusingar/träffar.

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Streetfreak
27 maj 2009 · 693 Inlägg

Håller med om är det jänkebilsklubb som ordnat med cruising så ska det va jänkare. Ni som kör stylade bilar och japanare kan väl ordna egna crusingar?? Fula stora vans passar inte in bland 50-60 tals jänkebilarna på crusing

Senast redigerat av Streetfreak (27 maj 2009)

Ford Thunderbird "Bullet Bird" (1962)
blacklin3 Ugglan-racing
27 maj 2009 · 362 Inlägg

håller totalt med.. japsare och all annan bilsort som inte hör hemma så som vanar och nya pickuper å skit stanna på en parkering och kolla på eller åk nån annanstans

How does dust taste sucker??
NissanMotorsport
27 maj 2009 ·

Blir att dra på crousing me min japsare på lördag ;D helt klart att de kan va blandade bilar, dock stylade bara.. inga orginal 740is som åker runt och enhjular..  sen är ju 200an iaf s14 ganska ovanliga så tycker de är inge fel..

laggey
27 maj 2009 · 335 Inlägg

men låt dom där gamla chromeputsarna åka sin dag om året och blänka med deras bil som dom putsar på ca 300dagar på ett år sen står dom där med en kokande bil med vatten överallt sen äre bara att börja om smile, nån uppskattning för deras hobby kan dom ju få... vi kan ju åka resten av dagarna på året när dom ligger under bilen?

NxV ElectroRaggare
27 maj 2009 · 883 Inlägg

Svårt att defineiera vem och vilka som ska vara välkommna på en crusing..  Vår årliga lokala crusing här i stan brukar locka till sig mellan 500-800 bilar. För ett par år sen så släppte dom in 2/740isar och då blev det ett jävla liv.. 
Numera är alla vetarenare välkommna och nya jänkare. (även vanar..)
Jag är glad så länge jag kommer in med min bil iaf.. smile

Dock tycker jag inte att nyare jappsare / europeer hör hemma på en sådan crusing, finns betydligt fler blandevenemang som vi alla kan vara på tillsammans istället.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Rinnegan Malleus Malificarum
27 maj 2009 · 2 401 Inlägg

laggey skrev:
men låt dom där gamla chromeputsarna åka sin dag om året och blänka med deras bil som dom putsar på ca 300dagar på ett år sen står dom där med en kokande bil med vatten överallt sen äre bara att börja om smile, nån uppskattning för deras hobby kan dom ju få... vi kan ju åka resten av dagarna på året när dom ligger under bilen?

Mja, det är ju absolut inte att dra alla över samma kam, med tanke på att jag använder El Caminon som bruksbil i princip, även på vintern.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
laggey
27 maj 2009 · 335 Inlägg

Siarnaq skrev:

laggey skrev:
men låt dom där gamla chromeputsarna åka sin dag om året och blänka med deras bil som dom putsar på ca 300dagar på ett år sen står dom där med en kokande bil med vatten överallt sen äre bara att börja om smile, nån uppskattning för deras hobby kan dom ju få... vi kan ju åka resten av dagarna på året när dom ligger under bilen?

Mja, det är ju absolut inte att dra alla över samma kam, med tanke på att jag använder El Caminon som bruksbil i princip, även på vintern.

de finns ju såna oxå men de är ju typ såna bilar som cruisingen är till för

Rinnegan Malleus Malificarum
28 maj 2009 · 2 401 Inlägg

laggey skrev:
de finns ju såna oxå men de är ju typ såna bilar som cruisingen är till för

Nej inte det heller, cruisingen är väl först och främst till för veteranare, spelar ingen roll om det är amerikanska, japanska eller européiska. Vissa cruisingar har väl ett visst mått på hur fräscha bilarna ska vara för att undvika pilsnerpråmar och dylikt, men det är främst för veteranare.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Phaetoon
28 maj 2009 · 8 156 Inlägg

Vilka som ska tillåtas att glida i runt i en cruising ska väl vara upp till arrangören.
Dock så tycker jag att man kan ställa vissa krav.
Alla äldre åk ska få vara med om det är en allmän cruising, oavsett skick wink
(Mer än 30-35 år på nacken). Sen så ska man väl även tillåta nya fina jänkare?
Kommer man med en Rolls Royce Phantom av senaste årsmodell så är det också ok enligt mig.
Men om man arrangerar en jänk-cruising så ska ju bara jänkare vara tillåtna.
(Sen får man väl arrangera en allmän cruising en halvtimme senare eller så.)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Stefan Varberg Supraman
28 maj 2009 · 2 300 Inlägg

Det e upp till arrangören vilka bilar som ska tillåtas tycker jag.

Men ofta så om även säg en jänkklubb säger att dom vill att nyare "plastraketer" ska va med så drar sig dessa ändå från att va med..
Gäller att våga också.

men w&w här i varberg e bara till för "raggarna" det e deras dag som inte jag vill rubba för det e bra som det e, gott faktiskt att ställa bilen och kolla på bilarna när dom rullar förbi.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
T5Black
28 maj 2009 · 451 Inlägg

Blir så less på raggare som skriker massa skit åt en för man kommer med en riskokare! Dom är väl där för att vissa upp sina gamla bilar, och dom som står på gatan och kollar kanske tycker det är roligt med fina bilar överlag, då borde jag vara välkommen oxå!!

JockeRX7 KTM 660
28 maj 2009 · 537 Inlägg

Bara att kolla på vilka det är som fixar alla cruisingar, jo amerikanska bilklubbar. Då blir det ju inte så konstigt att det endast är sånna bilar med heller. En cruising för jänkare ska endast va för jänkare med.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
240boy
28 maj 2009 · 471 Inlägg

som nån tidigare sa.. vissa folk kanske inte har råd med en bil som kostar 100k eller har pengar till att renovera upp en i körbart skick så då kanske dom bara har en gammal 240 men som är i gott skick som dom kan ha med. å då tkr jag faktiskt att dom ska få vara med. men om eventet är utsett för jänkare såsom gto och plymoht (stavning) så ja då kan man ju inte dyka upp med nån 240 eller skyline utan då får man gott titta på tkr jag. men de där med van vet jag inte.. de är väl en sorts jänkare de med i mina ögon iaf

Skiiit du nedde ! ;)
qazse
28 maj 2009 · 178 Inlägg

cruising enligt mig är till för fordonsfolket

vist är det en märkes/biltyps UTSTÄLLNING bör ju bara fordon som passar i den gruppen ställas ut på området, men cruising är ingen utställning enligt mig.

nu är ju jag lite väl ung för att minnas 30-80 talet men som jag tror var det så att man åkte runt för att man tyckte om att åka runt.
folk tog sina vanliga bilar typ mammas buick electra sin egna cheva och åkte in till staden för att träffa sina kompisar som inte heller hade så mycket annat att göra än att åka runt.
hmm, typ som det är nu varje helg : )

vägarna är till för oss motorburna och dom som anser at det ska finnas regler om vilka bilar som får "cruisa" borde nog ta och tänka om lite.

rockabilly_ponta Customiserare
28 maj 2009 · 1 212 Inlägg

qazse skrev:
cruising enligt mig är till för fordonsfolket

vist är det en märkes/biltyps UTSTÄLLNING bör ju bara fordon som passar i den gruppen ställas ut på området, men cruising är ingen utställning enligt mig.

nu är ju jag lite väl ung för att minnas 30-80 talet men som jag tror var det så att man åkte runt för att man tyckte om att åka runt.
folk tog sina vanliga bilar typ mammas buick electra sin egna cheva och åkte in till staden för att träffa sina kompisar som inte heller hade så mycket annat att göra än att åka runt.
hmm, typ som det är nu varje helg : )

vägarna är till för oss motorburna och dom som anser at det ska finnas regler om vilka bilar som får "cruisa" borde nog ta och tänka om lite.

om de e jänke crusing så e de för jänke bilar... du vill väll ha din korv om du beställer de eller de går bra med en cola precis samma sak...

ställ riskokaren o titta på bilarna i stället för att ta platts så att vi kan ha fler bilar på vår crusing så kan ni ha en egen crusing skaffa en klubb o ansök sj... fattar inte varför inte folk förstår detta. e de jänke crusing så e de det! e de japps crusing inte fan kommer de en massa jänkebilar/veteran/massa 240 o förstör eran crusing???? eller hur... jag har inget emot blandade crusingar men då står de crusing o inte jänke crusing som de gör på dem flesta...

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
bmx
28 maj 2009 · 7 100 Inlägg

rockabilly_ponta skrev:

qazse skrev:
cruising enligt mig är till för fordonsfolket

vist är det en märkes/biltyps UTSTÄLLNING bör ju bara fordon som passar i den gruppen ställas ut på området, men cruising är ingen utställning enligt mig.

nu är ju jag lite väl ung för att minnas 30-80 talet men som jag tror var det så att man åkte runt för att man tyckte om att åka runt.
folk tog sina vanliga bilar typ mammas buick electra sin egna cheva och åkte in till staden för att träffa sina kompisar som inte heller hade så mycket annat att göra än att åka runt.
hmm, typ som det är nu varje helg : )

vägarna är till för oss motorburna och dom som anser at det ska finnas regler om vilka bilar som får "cruisa" borde nog ta och tänka om lite.

om de e jänke crusing så e de för jänke bilar... du vill väll ha din korv om du beställer de eller de går bra med en cola precis samma sak...

ställ riskokaren o titta på bilarna i stället för att ta platts så att vi kan ha fler bilar på vår crusing så kan ni ha en egen crusing skaffa en klubb o ansök sj... fattar inte varför inte folk förstår detta. e de jänke crusing så e de det! e de japps crusing inte fan kommer de en massa jänkebilar/veteran/massa 240 o förstör eran crusing???? eller hur... jag har inget emot blandade crusingar men då står de crusing o inte jänke crusing som de gör på dem flesta...

men hur många vill se nå fulla jävla raggare då som hänger halvt utpå bilen som ser ut som ett as?
då vill man ju gärna se nåt annat ochså!

ja håller med om de står jänke crusing så är det ju såklart bara jänkare,men är det bara crusing,då är det fär ALLA!
konstigt att när vi har bilträffar och de kommer någon jänk så är dom välkommen,men när vi glider in på nån crusing så blir det ett jävla liv.
vi har ju som sagt alla bilar som intrese,synd bara att inte alla fattar de!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
csfoto_se Rälspilot
28 maj 2009 · 391 Inlägg

Omväxling förnöjer. Jag tycker man borde släppa in alla bilar och vill man få ned antalet så bör man bedöma var bil för sig.

Precis ponta skriver ovan mig är det förstås skillnad om den specifika cruisingen riktar sig mot en särskild sort bilar. Då är det de reglerna man ska följa.

Volvo S60 "Polestar" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang